Αν δεν ζεις σε κάποια σπηλιά τα τελευταία περίπου 10 χρόνια, είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις καλά την καριέρα του Ken Block, ή έστω έχεις δει κάποιο video του, από την σειρά των Gymkhana που γίνονται άμεσα viral από την στιγμή που θα δημοσιευτούν στο YouTube.
O 49-χρονος Αμερικάνος, εκτός από επαγγελματίας οδηγός, είναι άκρως επιτυχημένος showman και επιχειρηματίας, καθώς -αν δεν γνωρίζεις- είναι συνιδρυτής της εταιρίας παπουτσιών DC Shoes.
Έκανε τα πρώτα του αγωνιστικά βήματα στα rally με τη Subaru σε ηλικία 37 χρονών, και στο τέλος της πρώτης του χρονιάς πήρε το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου αγωνιζόμενου οδηγού rally του 2005. Με την πάροδο των χρόνων είχε καλή πορεία στο αμερικάνικο πρωτάθλημα rally America, ενώ το 2010 είχε ανακοινώσει ότι θα λάβει μέρος σε κάποιους αγώνες του WRC, με την ομάδα της Monster World Rally Team, έχοντας την έμπρακτη και σημαντική συμπαράσταση της Ford, χωρίς ωστόσο ιδιαίτερη επιτυχία.
Ο Block, όμως, έγινε αυτό που είναι σήμερα μέσα από τα Gymkhana videos του, τα οποία έχουν περίπου 270 εκατομμύρια views. Εκμεταλλευόμενος αυτή του την προβολή, αλλά και με την βοήθεια του ενεργειακού ποτού, ο Block αποτελεί εμπνευστής των Gymkhana GRiD.
Το Gymkhana GRiD είναι το προσωπικό στιλ του Ken Block για αγώνες δεξιοτεχνίας, καθώς οι οδηγοί πρέπει να επιδεικνύουν άριστο χειρισμό των αυτοκινήτων τους, μέσα σε μια προκαθορισμένη διαδρομή, πραγματοποιώντας drift, figure 8s, donuts και slaloms, πάντα με το χρονόμετρο να παραμονεύει.
Με αφορμή, λοιπόν, την επίσκεψη στην χώρα μας, και πιο συγκεκριμένα στον Μαραθώνα, του τελικού των αγώνων Gymkhana GRiD, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά το Ford Fiesta ST RX43, των 650 ίππων, καθώς και να συνομιλήσουμε μαζί του, παραχωρώντας μας μια σύντομη συνέντευξη την περασμένη Πέμπτη.
Autoblog: Έχεις καταφέρει να “αναστατώσεις” όλους τους petrolheads του κόσμου με τα Gymkhana videos σου. Μετέτρεψες τα πρώτα σου videos των Gymkhana από οδηγική απόλαυση σε μια σειρά παγκόσμιου show, που είμαι σίγουρος ότι τα απολαμβάνεις εξίσου. Μίλησε μας λίγο για το θεσμό Gymkhana Grid.
Ken Block: Για μένα το Gymkhana ήταν να πραγματοποιήσω μια ακόμα μορφή διαγωνισμού ώστε να τρέχω. Μεγάλωσα βλέποντας αγώνες rally, και πάντα αγαπούσα το πώς τα αυτοκίνητα γλιστρούσαν και κινούνταν στις στροφές. Το Gymkhana φαίνεται ότι είναι μια εντυπωσιακή μίξη μεταξύ των διανοητικά προκλητικών πτυχών των rallies -όπως η απομνημόνευση των στροφών και των σειρών- καθώς και τις γρήγορες πτυχές του ελέγχου του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Ερχόμενος στην Ελλάδα, το GRiD θα γιορτάσει το πέμπτο έτος της Ευρωπαϊκής σειράς αγώνων. Όταν άρχισα τα Gymkhana video ήταν ένας τρόπος δοκιμής ελέγχου του αυτοκινήτου μου και ουσιαστικά να διασκεδάσω πίσω από το τιμόνι. Μέσα από τη φιλοξενία των αγώνων Gymkhana GRID, και τα γυρίσματα των Gymkhana videos, το όλο brand έχει μεγαλώσει πέρα από αυτό θα περίμενα, το οποίο είναι φανταστικό.
Autoblog: Οι Έλληνες λατρεύουν τους θεαματικούς οδηγούς, γι’αυτό και έχεις ιδιαίτερη θέση στη προτίμηση τους. Έχεις έρθει ποτέ στην Ελλάδα, πριν το συγκεκριμένο event; Πες μας λίγα λόγια για την ερχομό σου στο Μαραθώνα και στο Gymkhana Grid.
Ken Block: Είμαι απίστευτα ενθουσιασμένος όταν ανακοινώσαμε ότι η επόμενη δόση του Gymkhana GRID: European Gauntlet θα λάβει χώρα στην Ελλάδα. Αυτή η σειρά των αγώνων με έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, και δεν μπορούσα να περιμένω για τον Μαραθώνα και την Ελλάδα, ώστε να το παρουσιάσουμε σε ένα εντελώς νέο κοινό και πάλι. Προσωπικά έχω παρακολουθήσει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα – όπως το Ράλλυ Ακρόπολις – και ο ενθουσιασμός από το κοινό είναι απλά σε άλλο επίπεδο. Νομίζω ότι πρόκειται να είναι ένα πολύ ιδιαίτερο Σαββατοκύριακο σίγουρα.
Autoblog: Προσωπικά από όλα τα project cars σου έχω λατρέψει το Ford Escort. Θα το δούμε σε κάποιο μελλοντικό Gymkhana;
Ken Block: Θα πρέπει να περιμένετε και θα δείτε.
Autoblog: Τα “ακροβατικά” σου είναι πολύ τρομακτικό ειδικά εκείνα στο Gymkhana 9. Νιώθεις τον φόβο σε οποιοδήποτε σημείο ή αδρεναλίνη υπερνικά το φόβο.
Ken Block: Δεν είναι τόσο πολύ φόβος, αλλά μια ανησυχία ότι θέλω να γυρίσουμε κάθε πλάνο 100% σωστά από την πρώτη φορά. Σίγουρα η σκηνή με το άλμα στο τρένο στο Gymkhana NINE ήταν λίγο τρομακτικό, αλλά έχω μια μεγάλη ομάδα πίσω μου, που ετοιμάζουν αυτά τα πράγματα πολύ καλά. Είχα καταδυτικό εξοπλισμό μαζί μου στο αυτοκίνητο για τη σκηνή στη προβλήτα, όπου ο τροχός ήταν στον αέρα, σε περίπτωση που έβγαινα πιο έξω και κατέληγα στο νερό. Υπάρχει πάντα αδρεναλίνη όταν μπαίνεις σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, και όσο μπορώ να το απολαμβάνω και να συνεχίσω να είμαι επιτυχής, θα συνεχίσω!
Εδώ να προσθέσω ότι ο Block συμμετέχει από το 2014 στο θεσμό του Rallycross, ενώ φέτος “κατεβαίνει” με την δικιά του ομάδα, την Hoonigan Racing Division, ακολουθώντας όλο το πρωτάθλημα, έχοντας ως team mate τον Andreas Bakkerud, όπου μας έκανε μια βόλτα με το Ford Escort RS του Ken Block, που θα μας μείνει αξέχαστη, ενώ μας παραχώρησε και μια αρκετά μεγάλη συνέντευξη.
Τέλος, μην ξεχάσεις να λάβεις μέρος στον διαγωνισμό μας, όπου εξασφαλίσαμε την υπογραφή του Ken σε ένα καπέλο της Ford, καθώς και ένα αυτόγραφό του. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Κοινοποιήστε: