Το πολύ αγαπημένο ιαπωνικό άγνωστο στους πολλούς Ευρωπαίους πολίτες Kei, που έχουμε δει με σήματα της Toyota, αντιμετωπίζει μια ανησυχητική μάχη έναντι των υψηλών φόρων που επιβάλλονται στα συμπαγή αυτοκίνητα, στην Ιαπωνία.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Τα Kei υπήρξαν βασικά στην ακμάζουσα αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά η δημοτικότητά τους μειώνεται όσο ερχόμαστε στη σύγχρονη εποχή, με όπλο τους κυβερνητικούς φόρους στη βενζίνη και στις πωλήσεις.
Μια μεγάλη εφημερίδα της Ιαπωνίας αναφέρει ότι ένας τεράστιος φόρος σχεδόν 50% εισήχθη το 2014, όταν η βιομηχανία έφτασε την ετήσια αιχμή της, τις 2,27 εκατομμύρια μονάδες. Το 2016, οι πωλήσεις έπεσαν στα 1,72 εκατομμύρια. Παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης για την προώθηση πιο αποδοτικών οχημάτων, εκατομμύρια Ιάπωνες παραμένουν αφοσιωμένοι στα αυτοκίνητα Kei. Στην πραγματικότητα, πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας.
“Δεν θα εξαφανιστούν από το τοπίο“, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εγχώριας αγοράς οχημάτων Nissan Asako Hoshino. Σύμφωνα με τον Hoshino, τα Kei θα μπορούσαν πραγματικά να ευδοκιμήσουν τα επόμενα χρόνια χάρη στις πρόσφατες τάσεις στην Ιαπωνία. “Πριν από είκοσι χρόνια, τα αυτοκίνητα ήταν σύμβολο επιτυχίας, αλλά αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα σήμερα. Η τάση τώρα είναι να μειωθεί το μέγεθος“, δήλωσε. Οι τρέχοντες περιορισμοί στα αυτοκίνητα kei τους ωθούν να χρησιμοποιούν κινητήρες μικρότερους από 660 cc και να είναι μικρότερα από 1,48 m σε πλάτος. Μπορεί να φαίνονται περίεργα, αλλά κατά μέσο όρο, είναι κατά 6.000 δολάρια φθηνότερα από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Κοινοποιήστε: