
Έρευνα στον κλάδο της Φιλοξενίας και σε 49 κορυφαίες εταιρείες που ανήκουν σε αυτόν, πραγματοποίησε το τμήμα Talent Intelligence του kariera.gr, σε συνεργασία με τη Workathlon, μέλος του Kariera Group.
Στην ολοκληρωμένη συγκριτική έρευνα που διεξήχθη, αξιολογήθηκε η σχέση των εταιρειών με την εμπειρία υποψηφίου, η παρουσία τους στα online κανάλια, η εξωστρέφεια του Employer Branding και η αποτελεσματικότητα των ιστοσελίδων καριέρας τους (Career Sites).
Παράλληλα, διεξήχθη ποσοτική έρευνα σε 1.739 επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα, με στόχο την ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, καθώς και την κατηγοριοποίηση των εταιρειών αυτών βάσει οκτώ διαφορετικών κριτηρίων όπως : εργασιακό περιβάλλον, εξέλιξης και ανάπτυξη, κοινωνική ευθύνη, μισθοί-παροχές, εργασιακή ασφάλεια, ακεραιότητα οράματος και αξιών, ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και εξωστρέφεια Μέσα στα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Οι top 10 εργοδότες επιλογής στη Φιλοξενία
Οι εταιρείες που κατέκτησαν, σύμφωνα με την έρευνα, οι πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις των επαγγελμάτων στον τομέα της Φιλοξενίας, είναι οι εξής:
- Κόστα Ναβαρίνο
- Ξενοδοχείο Four Seasons Astir Palace Αθήνα
- Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία Αθήνα
- Grecotel: Πολυτελή Ξενοδοχεία & Θέρετρα
- ΑΜΑΝΖΟΕ
- Ξενοδοχεία Divani Collection
- Ξενοδοχεία και Θέρετρα Electa
- Θέρετρα Domes
- Όμιλος Μίτσης
- Ξενοδοχεία Μπράουν

Το 95,3% θα εξετάσει προτάσεις από αξιόπιστες εταιρείες με θετική φήμη στην αγορά εργασίας
Από τα ευρήματα της έρευνας και από την πλευρά των εργαζομένων, προκύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων (95,3%) είναι πρόθυμη να εξετάσει μία πρόταση από εργοδότη με καλή φήμη, ακόμη και αν δεν αναζητά ενεργή εργασία. Το 88,2% δηλώνει ότι εξετάζει τις διαθέσιμες αξιολογήσεις για μια εταιρεία πριν υποβάλει αίτηση, ενώ το 68,9% θα αποχωρήσει από μία εργασία εάν το εργασιακό περιβάλλον δεν είναι ικανοποιητικό . Επιπλέον, το 58,8% των επαγγελματιών διστάζει να επιλέξει εργοδότες με κακή φήμη στην αγορά, ιδίως όταν έχουν καταγραφεί αρνητικές εμπειρίες από πρώην εργαζόμενους.
Στον αντίποδα, η πλειοψηφία των εργοδοτών (59,2%) προβάλλει επαρκώς τις κοινωνικές και επαγγελματικής εξέλιξης ή τα προγράμματα εκπαίδευσης μέσω των Career Sites τους , ενώ το 53,1% αναφέρει στα κανάλια επικοινωνίας τους τις παροχές που προσφέρουν στους εργαζόμενους τους . Ακόμη πιο περιορισμένη είναι η πληροφόρηση για πρακτικές και αποφοίτες, με ποσοστά που δεν ξεπερνούν το 16,3% και 12,3% αντίστοιχα. Τέλος, μόνο το 6,1% παρέχει στους δυνητικούς υποψήφιους ουσιαστικές πληροφορίες για τη διαδικασία συνέντευξης και πρόσληψης .
Η μεθοδολογία της Έρευνας
H ομάδα διεξαγωγής της έρευνας, ανέλυσε τη διαδικτυακή παρουσία των εταιρειών με βάση τέσσερις βασικούς πυλώνες: το Employee Value Proposition, δηλαδή την ανάλυση των διαθέσιμων δεδομένων προβολής που αναδεικνύουν τη διαφοροποίηση κάθε εργοδότη από τον ανταγωνισμό, το Channel Effectiveness που αναφέρεται στη συνέπεια και αποτελεσματικότητα της παρουσίας τους σε Job Boards και Social Media, το Career Site , όπου εξετάζεται η δομή και η πληρότητα του περιεχομένου αλλά και η ευκολία πλοήγησης για έναν υποψήφιο, καθώς και το Candidate Experience , η αξιολόγηση της εμπειρίας κάθε εργαζομένου κατά τη διαδικασία αίτησης εργασίας.
Με την εν λόγω έρευνα αναδεικνύεται η ανάγκη για περισσότερη διαφάνεια και συνέπεια από τους εργοδότες στον κλάδο της Φιλοξενίας, ώστε να βελτιωθούν τόσο η εμπειρία του υποψηφίου, όσο και η εικόνα των εργοδοτών στους νυν και μελλοντικούς εργαζόμενους.
Κοινοποιήστε: