Πραγματοποιήθηκε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας η στατική πανελλήνια παρουσίαση του νέου Peugeot 3008, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει τις τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού του νέου γαλλικού SUV.
Ειδικότερα, προσφέρεται στις εκδόσεις Access, Active και Allure, με τον τιμοκατάλογο να διαμορφώνεται ως εξής:
Έκδοση | Καύσιμο | Κυβισμός (cm3) | Μικτή κατανάλωση (l/100 km) | CO2(g/km) | Tέλη Κυκλοφορίας 2016 | Προτεινόμενη Τιμή με Εμπορική Πολιτική (με ΦΠΑ, €) |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 PureTech 130 S&S Access | Βενζίνη | 1.199 | 5,1 | 117 | 115 € | 24.900 € |
1.2 PureTech 130 S&S Active Grip | Βενζίνη | 1.199 | 5,4 | 124 | 149 € | 27.400 € |
1.2 PureTech 130 S&S EAT6 Active Grip | Βενζίνη | 1.199 | 5,5 | 127 | 152 € | 30.500 € |
1.6 THP 165 S&S EAT6 Active Grip | Βενζίνη | 1.598 | 6,0 | 136 | 163 € | 34.500 € |
1.6 THP 165 S&S EAT6 Allure Grip | Βενζίνη | 1.598 | 6,0 | 136 | 163 € | 36.700 € |
1.6 BlueHDi 100 S&S Access | Πετρέλαιο | 1.560 | 4,0 | 103 | 101 € | 24.900 € |
1.6 BlueHDi 100 S&S Active Grip | Πετρέλαιο | 1.560 | 4,2 | 109 | 107 € | 27.400 € |
1.6 BlueHDi 120 S&S Active Grip | Πετρέλαιο | 1.560 | 4,3 | 111 | 109 € | 29.400 € |
1.6 BlueHDi 120 S&S Allure Grip | Πετρέλαιο | 1.560 | 4,3 | 111 | 109 € | 31.500 € |
1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 Active Grip | Πετρέλαιο | 1.560 | 4,4 | 114 | 112 € | 31.600 € |
1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 Allure Grip | Πετρέλαιο | 1.560 | 4,4 | 114 | 112 € | 33.700 € |
2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6 GT Grip | Πετρέλαιο | 1.997 | 4,8 | 124 | 149 € | 44.500 € |
Μετά την παρουσίαση πήραμε ένα αυτοκίνητο για την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή, όπου αναλυτικά τις εντυπώσεις μας θα διαβάσεις την ερχόμενη εβδομάδα.
Το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο στο Παρίσι, με τη δεύτερη γενιά του 3008 να έχει “μεταμορφωθεί” από πολυμορφικό σε ένα κανονικό compact crossover. Με διαστάσεις 4.450×1.840×1.620 χλστ. (MxΠxY) το 3008 έχει πολύ δύσκολο έργο, καθώς ο ανταγωνισμός στην C crossover κατηγορία είναι εξαιρετικά σκληρός, έχοντας αντιπάλους τα Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, VW Tiguan, Renault Kadjar, Seat Ateca και αρκετά άλλα.
Παρόλο που είναι 8 εκατοστά μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, το επιπλέον μήκος έρχεται από το μεταξόνιο, και ως εκ τούτου στο χώρο των επιβατών, καθώς αυτό μετράει 2,675 χιλιοστά, μια αύξηση 62 χιλιοστών σε σχέση με το παλιό 3008, όντας ένα από τα μεγαλύτερα στην αγορά. Το πλάτος έχει παραμείνει στο ίδιο επίπεδο, αλλά η εσωτερική διαμόρφωση προσφέρει καλύτερους χώρους στο ύψος των ώμων, ενώ το ύψος του νέου 3008 συμπεριλαμβάνει τις μπάρες οροφής. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά αυξημένη καθώς φτάνει τα 22 εκατοστά.
Στο εσωτερικό, όλες οι βασικές διαστάσεις των επιβατών, είναι βελτιωμένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, καθώς ο πίσω χώρος για τα πόδια είναι μεγαλύτερος κατά 24 χιλιοστά, οι εμπρός επιβάτες στο χώρο των αγκώνων έχουν επιπλέον 17 χιλιοστά, και οι αντίστοιχοι πίσω +4 χιλιοστά, ενώ ο πίσω χώρος για τα κεφάλια έχει αυξηθεί κατά 36 χιλιοστά.
Ομοίως, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά σχεδόν 90 λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και πλέον φτάνει τα 520 λίτρα, τα 210 στο κάτω μέρος, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα, αυτός φτάνει τα 1580 λίτρα!
Η δεύτερη γενιά του 3008 έχει αποκτήσει crossover εμφάνιση, με την Peugeot να επιδιώκει αύξηση των πωλήσεων του μοντέλου, ειδικά όταν η αγορά διψά για όλο και περισσότερα crossovers. Φορά μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα, λεπτούς προβολείς με LED φώτα ημέρας και χρωμιομένα διακοσμητικά. Ο σχεδιασμός του φέρνει αρκετά στοιχεία από το Quartz concept, που είδαμε στο Παρίσι το 2014, και ως εκ τούτου έχουμε να κάνουμε με μια αιχμηρή και έντονη εμφάνιση crossover, με τολμηρές και μυώδεις γραμμές.
Ίσως το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου βρίσκεται στο εσωτερικό, και η ολοκαίνουρια δεύτερη γενιά του i-Cockpit. Είναι το πρώτο μοντέλο της Peugeot που την υιοθετεί, με αυτή να έχει μια άκρως φουτουριστική εμφάνιση, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος. Η Peugeot υποστηρίζει πως η τοποθέτηση του πίνακα αρκετά ψηλά, βρίσκεται πάνω μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερη απόσπαση προσοχής, με τον οδηγό να διατηρεί το βλέμμα του στον δρόμο ανά πάσα στιγμή.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 8″ του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που υποστηρίζει Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink. Και οι δύο οθόνες μπορούν να δείξουν 3D πλοήγηση με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, με το νέο i-Cockpit να διαθέτει πολύ λίγα φυσικά κουμπιά και διακόπτες, μιας και πολλές λειτουργίες έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Το νέο τιμόνι εξακολουθεί να έχει μικρή διάμετρο, με την κορυφή του να βρίσκεται 2 mm χαμηλότερα σε σχέση με πριν, έτσι ώστε να αυξηθεί η ορατότητα του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Επίσης το νέο Peugeot 3008 είναι το πρώτο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα εξοπλίζεται με ηχοσύστημα της Focal, το οποίο θα περιλαμβάνει 10 ηχεία (συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer) και ενός 12-κάναλου ενισχυτή, με την συνολική απόδοση του να φτάνει τα 515 Watts.
Το νέο 3008 κατασκευάζεται στην EMP2 πλατφόρμα, με την γαλλική εταιρία να αναφέρει ότι είναι 100 κιλά ελαφρύτερο, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις. Θα εξοπλίζεται με υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, ενώ αργότερα θα αποκτήσει και plug-in υβριδική έκδοση. Η κίνηση θα μεταφέρεται είτε στον μπροστά, είτε και στους δύο άξονες, με τους κινητήρες να συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Πιο αναλυτικά, το 3008 θα κινείται με τον 1.2-λίτρων PureTech με απόδοση 130 ίππων, που θα συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο, είτε με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τον 1.6-λίτρων THP απόδοσης 165 ίππων με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, στη βάση θα υπάρχει ο 1.6-λίτρων BlueHDi με 100 άλογα και 5-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ακολουθεί ο 1.6-λίτρων BlueHDi 120, που θα συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο, είτε με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τέλος υπάρχει και ο 2-λιτρος BlueHDi, ο οποίος θα προσφέρεται σε δύο ιπποδυνάμεις, 150 και 180 ίππων, με τον πρώτο αποκλειστικά διαθέσιμο με 6-τάχυτο χειροκίνητο, και τον δεύτερο αποκλειστικά με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της PSA, στο Sochaux της Γαλλίας, με το νέο 3008 να κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση του Παρισιού τον ερχόμενο Οκτώβριο, και τις πωλήσεις του να ξεκινούν αμέσως μετά. Στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Κοινοποιήστε: