Η αντίστροφη μέτρηση για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς ξεκίνησε και ήρθε η ώρα να μάθουμε ποιοι είναι οι κανονισμοί του Πρωταθλήματος της Formula E.
Ενός πρωταθλήματος που ξεκινάει από τη μακρινή Χιλή και φέρνει την Audi ως τη μοναδική ομάδα που έχει συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες…
Πώς όμως θα διεξαχθεί η φετινή κούρσα του Πρωταθλήματος και ποιοι είναι οι κανονισμοί που το διέπουν; Ήρθε η ώρα να τα μάθουμε όλα…
Αγωνιστικό Χρονοδιάγραμμα
Shakedown: πραγματοποιείται μια ημέρα πριν τον αγώνα, έχει διάρκεια 15 λεπτά, με 3 γύρους ανά οδηγό και 110kW ισχύος στο μονοθέσιο.
Πρώτο σκέλος ελεύθερων δοκιμών: έχει διάρκεια 45 λεπτά, 250kW ισχύος στο μονοθέσιο.
Δεύτερο σκέλος ελεύθερων δοκιμών: έχει διάρκεια 30 λεπτά, 250kW ισχύος στο μονοθέσιο.
Χρονομετρημένα δοκιμαστικά: διεξάγονται σε 4 groups διάρκειας 6 λεπτών το καθένα, υπάρχει ένας χρονομετρημένος γύρος με 250kW ισχύος στο μονοθέσιο.
Super Pole: ένας γύρος στον οποίο συμμετέχουν οι 6 ταχύτεροι οδηγοί, 250Kw ισχύος στο μονοθέσιο.
Αγώνας: έχει διάρκειας 45 λεπτών συν ένας επιπλέον γύρος, 200 kW ισχύος στο μονοθέσιο .
Οι διπλοί αγώνες διεξάγονται ένας ανά ημέρα, με κάθε αγώνα να αντιμετωπίζεται ως αυτόνομο E-Prix.
Χρονομετρημένα δοκιμαστικά και Super Pole
Οι 24 οδηγοί χωρίζονται σε 4 groups σύμφωνα με την τρέχουσα κατάταξη στο πρωτάθλημα. Οι έξι πρώτοι στο πρωτάθλημα αποτελούν την πρώτη ομάδα. Κάθε ομάδα έχει 6 λεπτά για να επιτύχει τους καλύτερους δυνατούς χρόνους.
Μετά από την έξοδο από τα pits και έναν ή δύο γύρους προθέρμανσης με ισχύ 200 kW, ένας μόνο «flying» γύρος μπορεί να οδηγηθεί με πλήρη ισχύ 250 kW. Οι έξι ταχύτεροι, ανεξάρτητα από την ομάδα που προέρχονται, συμμετέχουν στη Super Pole, όπου κάθε οδηγός κάνει και πάλι έναν αγωνιστικό γύρο σε πλήρη ισχύ (250 kW). Ο νικητής της Super Pole, εξασφαλίζει τρεις επιπλέον βαθμούς. Οι θέσεις στη σειρά εκκίνησης κρίνονται από τους χρόνους στη Super Pole (θέσεις 1-6) και τους χρόνους της αρχικής φάσης των τεσσάρων groups (θέσεις 7-24).
E-Prix
Το E-Prix – ξεκινά χωρίς γύρο προθέρμανσης. Τα μονοθέσια βρίσκονται λίγα μέτρα πίσω από τις πραγματικές θέσεις εκκίνησης, πριν οι πιλότοι τα οδηγήσουν στο grid, δευτερόλεπτα πριν σβήσουν τα φώτα. Ο αγώνας διαρκεί 45΄συν ένα γύρο. Η μέγιστη ισχύς στον αγώνα είναι 200 kW.
Ποσότητα ενέργειας
Κάθε οδηγός διαθέτει 52 kWh ενέργειας για τον αγώνα. Μία kWh αυτής της ενέργειας αφαιρείται ανά λεπτό παρουσίας αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα ή για ένα πλήρη γύρο υπό κίτρινη σημαία.
Attack Mode
Από την προηγούμενη, 5η σεζόν παρουσιάστηκε η λεγόμενη «ζώνη ενεργοποίησης», με το μονοθέσιο να λειτουργεί σε «Attack Mode». Όταν ένας οδηγός βρίσκεται σε αυτή τη ζώνη της πίστας, η ισχύς του μονοθεσίου ανεβαίνει βραχυπρόθεσμα στα 235 kW.
Ο αριθμός των ζωνών και η διάρκειά τους καθορίζονται ξεχωριστά για κάθε αγώνα και ανακοινώνονται από την FIA πριν ξεκινήσει ο αγώνας. To Attack Mode δεν ενεργοποιείται όταν υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ή τα μονοθέσια κινούνται σε καθεστώς κίτρινης σημαίας.
FanBoost
Οι οπαδοί της Formula Ε έχουν την ευκαιρία να υποστηρίξουν τους αγαπημένους τους οδηγούς, με ένα πλεονέκτημα στον αγώνα. Για να το πράξουν, μπορούν να αρχίσουν να ψηφίζουν τη Δευτέρα πριν από τον αγώνα και μέχρι και 15 λεπτά πριν την εκκίνηση μέσω του Twitter, της επίσημης ιστοσελίδας Formula E (fanboost.fiaformulae.com) ή της εφαρμογής Formula E.
Οι πέντε οδηγοί με τις περισσότερες ψήφους επιβραβεύονται με το λεγόμενο FanBoost, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί από το 22ο λεπτό του αγώνα και προσφέρει βραχυπρόθεσμη αύξηση ισχύος στα 250 kW.
Βαθμολόγηση
Θέση 1, Βαθμοί 25
Θέση 2, Βαθμοί 18
Θέση 3, Βαθμοί 15
Θέση 4, Βαθμοί 12
Θέση 5, Βαθμοί 10
Θέση 6, Βαθμοί 8
Θέση 7, Βαθμοί 6
Θέση 8, Βαθμοί 4
Θέση 9, Βαθμοί 2
Θέση 10, Βαθμοί 1
Χρόνοι φόρτισης
Η φόρτιση του μονοθεσίου απαγορεύεται τόσο κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων δοκιμαστικών όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς και σε όλη τη διάρκεια του «Parc Fermé» και του τεχνικού ελέγχου. Οι ομάδες μπορούν να φορτίζουν τα μονοθέσια στα ενδιάμεσα διαστήματα και κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών.
e-Licence
Προκειμένου να αποκτήσουν την απαραίτητη «λισάνς» και να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα FIA Formula E, οι οδηγοί – εκτός της αγωνιστικής εμπειρίας – πρέπει να ολοκληρώσουν ειδική εκπαίδευση της FIA με επίκεντρο την ηλεκτρική ασφάλεια, ειδικά χαρακτηριστικά του πλήρως ηλεκτρικού μονοθέσιου, καθώς και τις τεχνικές και αθλητικές προδιαγραφές της Formula Ε.
The post Οι κανονισμοί του Πρωταθλήματος της Formula E appeared first on car-news.gr.
Το Διαβάσαμε Οι κανονισμοί του Πρωταθλήματος της Formula E
Κοινοποιήστε: