«Μάνα, μητέρα, μαμά». Όπως και αν την πεις η λέξη δεν χάνει το νόημα της. Και τον τόσο σημαντικό ρόλο της. Και μιας ο λόγος περί ρόλου και με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, είπαμε να θυμηθούμε Ελληνίδες ηθοποιούς, οι οποίες υποδύθηκαν περισσότερο από μία φορά τη μάνα στον ελληνικό κινηματογράφο και άφησαν εποχή.
Ιδού, λοιπόν, οι πέντε κλασικές μάνες στο πανί, που μας έκαναν να κλάψουμε, αλλά και να γελάσουμε. Ρόλοι που έγραψαν τη δική τους ιστορία και με τον καλύτερο τρόπο κάλυψαν τις φυλές της μάνας: της κλασικής Ελληνίδας, της «τρελής», της κακιάς πεθεράς, της μάνας και πατέρας μαζί, της στοργικής, της καταπιεστικής.
Ελένη Ζαφειρίου
Και η αλήθεια είναι τι να πρωτοθυμηθεί κανείς. Στις δραματικές ταινίες, έκανε τους πάντες να συγκινούνται, να δακρύζουν, να την θαυμάζουν για τη δύναμη της ψυχής της, να τη συμπονούν. Όμως, η σπουδαία ηθοποιός δεν έπαιξε τη μάνα μόνο σε μελό ταινίες.
Το έκανε και σε κωμωδίες, με πιο χαρακτηριστική την εμφάνισή της στην κωμική ταινία, «Η θεία από το Σικάγο», όπου ως σύζυγος του στρατηγού Ορέστη Μακρή στο μουλωχτό ταυτίζεται με τις απόψεις της μοντέρνας Γεωργίας Βασιλειάδου, ενώ κατά κάποιο τρόπο… κάνει πλάτες στις κόρες της. Όπως, άλλωστε, κάνουν πολλές μαμάδες που με αυστηρούς πατεράδες.
Μαίρη Αρώνη
Η «Πάστα Φλώρα», λοιπόν, στην ταινία «Μια τρελή, τρελή οικογένεια» άφησε εποχή με την υποκριτική της. Μπλαζέ ύφος, αφέλεια και απορίες που… σκότωναν, την έκαναν ο, τι ήθελαν οι δύο θεότρελες κόρες της, Τζένη Καρέζη και Κατερίνα Γώγου. Ένας ρόλος που χωρίς καμία αμφιβολία έχει αγαπηθεί πολύ από το κοινό.
Μαίρη Μεταξά
Η συμπαθέστατη Μαίρη Μεταξά έχει συνδέσει το όνομά της και με τον Κώστα Βουτσά, ως η κινηματογραφική μητέρα του (μάλιστα, ήταν τόσο καλή και τρυφερή η σχέση τους, που κάπως έτσι ήταν και στην πραγματικότητα, αφού η ίδια δεν απέκτησε ποτέ δικά της παιδιά), τον οποίο «ήλεγχε» με τον δικό της τρόπο. Στην ταινία, «Το Ανθρωπάκι» είναι καταπιεστική και ως τέτοια κλασική μάνα, την έπιανε η καρδιά της, όταν ο Βουτσάς τής έλεγε ότι ήθελε να παντρευτεί την Καραγιάννη.
Οι τρεις τους συναντήθηκαν και στην ταινία, «Νύχτα γάμου» στους ίδιους ακριβώς ρόλους. Η Μεταξά ήταν η μάνα του «μαμάκια» Βουτσά και η Καραγιάννη ήταν η νύφη, την οποία η Πολίτισσα πεθερά δέχτηκε, αλλά είχε πάντα λόγο στη σχέση τους. Έδωσε στον κανακάρη της φουντούκια για την πρώτη νύχτα γάμου, ενώ όταν το νιόπαντρο ζευγάρι αντιμετώπισε προβλήματα, ο γιος (Βουτσάς) πήρε τη μαμά του για να του πει τι να κάνει.
Γεωργία Βασιλειάδου
Και μπορεί στους ρόλους της να έδινε πάντα το κωμικό στοιχείο, όμως, αυτό δε σημαίνει πως ως ιστορία δεν είχε τη συγκινητική πλευρά. Για παράδειγμα, στην κωμική ταινία, «η κυρά μας η μαμή», η Βασιλειάδου είναι η μητέρα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον οποίο μεγαλώνει και σπουδάζει μόνη της σαν μάνα και πατέρας μαζί.
Τασσώ Καββαδία
Ο πιο χαρακτηριστικός είναι στην ταινία, «Η αμαρτία της ομορφιάς». Εκεί, υποδύεται τη μητέρα του Νίκου Γαλανού, η οποία κάνει τη ζωή κόλαση στην όμορφη νύφη της, Μπέτυς Λιβανού. Οι μηχανορραφίες της, αλλά και οι προσπάθειές της να χωρίσει το ζευγάρι έγραψαν κινηματογραφική ιστορία, ενώ η Καββαδία χάρισε την πιο αυταρχική μορφή μίας μητέρας. Γιατί, υπάρχει και αυτή.
Το Διαβάσαμε Οι αγαπημένες μάνες του ελληνικού κινηματογράφου
Κοινοποιήστε: