Στον χορό των ανανεώσεων των μικρών αυτοκινήτων μπήκε και η Seat η οποία παρουσίασε την πέμπτη γενιά Ibiza. Το οδηγούμε λίγες ημέρες προτού «πατήσει» Ελλάδα…
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Στον τόπο καταγωγής του, στην Ισπανία, σπεύσαμε για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο των Γερμανοϊσπανών. Οι προσδοκίες για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα υψηλές. Και πώς να μην είναι αφού η Volkswagen για πρώτη φορά από το 1986 που πήρε τη Seat δίνει πρώτα σε αυτήν (και όχι στη VW, στην Audi ή στη Skoda) ένα νέο εξάρτημα που αναπτύχθηκε στα κοινά μηχανολογικά εργαστήρια της εταιρείας. Και αυτό δεν είναι άλλο από τη νέα πλατφόρμα, που για πολλούς είναι το Α και το Ω για την επιτυχία ενός αυτοκινήτου.
Από εκεί και πέρα οι σχεδιαστές… LEONοποίησαν το Ibiza τοποθετώντας νέα φωτιστικά σώματα και -επιτέλους- ένα νέο εσωτερικό. Εντός της καμπίνας οι επιβάτες θα νιώσουν πιο άνετα, ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι πλέον 355 λίτρα (δηλαδή 63 λίτρα μεγαλύτερος). Εντός ξαφνιάζει ευχάριστα η εντυπωσιακή οθόνη αφής 5 ή 8 ιντσών, το νέο σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας (όλες οι λειτουργίες είναι στα ελληνικά), όπως και τα νέα συστήματα συνδεσιμότητας.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, δόθηκε έμφαση στους βενζίνης, με τον 1.0 TSI να αποδίδει 95 ή 115 ίππους, όπως επίσης και ο 1.5 βενζίνης επίσης TSI, 150 ίππους. Στη βάση των κινητήρων (και της τιμής) θα υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.0MPi απόδοσης 75 PS, ενώ σε ό,τι αφορά τους diesel δεν έχουμε αλλαγές με τον 1.6 TDi να αποδίδει 80 και 95 και 115 PS. Στα συστήματα μετάδοσης θα έχουμε τόσο χειροκίνητο μηχανικό με πέντε ή έξι σχέσεις, όπως και αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Οδηγήσαμε το νέο Ibiza με τον 1.0 lt κινητήρα απόδοσης 95 PS στους δρόμους της Βαρκελώνης διαπιστώνοντας από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο πόλης: με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ποιοτική συμπεριφορά στις ανωμαλίες του δρόμου, με έναν κινητήρα που δεν θα σε κρεμάσει και όλα αυτά μέσα σε ένα εσωτερικό περιβάλλον (πολύ σημαντικό για αυτοκίνητο πόλης) εξαιρετικά αναβαθμισμένο και ποιοτικό. Με λίγα λόγια, ό,τι ξέρατε μέχρι σήμερα για το Ibiza ξεχάστε το.
Αυτό το αυτοκίνητο είναι κλάσεις πάνω απ’ ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα, με την τιμή του (από 11.700 ευρώ το 1,0 lt 75 PS) να δείχνει ιδιαίτερα χαμηλή γι’ αυτό που δίνει στον οδηγό. Σκεφτείτε ότι στη Γερμανία η ίδια βασική έκδοση ξεκινάει από τα 14.000 ευρώ…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 95 PS / 5.000 rpm
Ροπή: 17,5 / 1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,7 l/100 km
Εκπομπές CO2: 106 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 103,88 ευρώ
Βάρος: 1.122 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.059/1.780/1.444 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: από 13.050 ευρώ (Αναλυτικά οι τιμές στο newsauto.gr)
Κοινοποιήστε: