Συμπληρώσαμε μερικούς γρήγορους γύρους στην πίστα των Μεγάρων με την ανανεωμένη έκδοση του Nissan GT-R ενός τετρακίνητου υπεραυτοκινήτου 570PS, φτιαγμένου για να κολακεύει τον οδηγό.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕΓΑΡΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
Η πρόσκληση είναι ξεκάθαρη: «Θα έχετε στη διάθεσή σας στην πίστα των Μεγάρων το Nissan GTR για μερικούς γρήγορους γύρους». Η Nικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. σε μια εποχή όχι καλής ψυχολογίας δημιουργεί μια θετική αύρα με την παρουσίαση ενός υπεραυτοκινήτου, το οποίο έχει το δικό του κοινό στη χώρα μας. Πως θα μπορούσε να είναι άλλωστε διαφορετικά όταν το GTR έχεις επιδόσεις και συμπεριφορά εφάμιλλη των 911 turbo ή Ferrari 488 ενώ ταυτόχρονα κοστίζει τα μισά λεφτά…
Το GTR κλείνει φέτος 10 χρόνια και στην ανανεωμένη του έκδοση φέρει νέα μάσκα από χρώμιο με το χαρακτηριστικό σχήμα V, που αποτελεί μία από τις τελευταίες “υπογραφές” στον σχεδιασμό της Nissan. Εκτός από την εμφάνιση, η μάσκα διευκολύνει την ψύξη του κινητήρα ενώ διαθέτει και νέο σχέδιο πλέγματος. Σε συνέχεια της μάσκας το νέο καπό, το ανασχεδιασμένο σπόιλερ, και η ποδιά του προφυλακτήρα (κάτω από τους προβολείς), δημιουργούν αεροδυναμικό φορτίο και ξυπνούν αγωνιστικές μνήμες.
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου οι αλλαγές είναι αρκετές. Παραμένουν σήμα κατατεθέν τα στρογγυλά φώτα. Ξεχωρίζουν οι μορφοποιητές ροής αέρα (χτένια) στα πλευρά και εκατέρωθεν των διπλών εξατμίσεων. Στο εσωτερικό, το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων είναι καινούρια και φέρουν επένδυση από δέρμα υψηλής ποιότητας. Το σχήμα του ταμπλό υιοθετεί μια μεταμοντέρνα οριζόντια διάταξη.
Οι ιδιοκτήτες παλιότερων GTR παρατηρούν αμέσως την μείωση των διακοπτών στην κονσόλα. Πολλές λειτουργίες πλέον ορίζονται από τη διευρυμένη οθόνη αφής 8 ιντσών που διαθέτει μεγάλα εικονίδια. Τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (shift paddles) έχουν τοποθετηθεί σε ένα νέο τιμόνι, επιτρέποντας στον οδηγό να αλλάζει ταχύτητες ακαριαία, χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από αυτό. Επιβεβαιώσαμε στο πιο δύσκολο περιβάλλον, αυτό της πίστας την άψογη λειτουργικότητά τους. Το κιβώτιο είναι 6αρι διπλού συμπλέκτη, με μακριές σχέσεις που ταίριαζαν γάντι με την πίστα των Μεγάρων. Συγκεκριμένα κατέβαζες 2α στις 3 αργές στροφές, πέρναγες με 3η από τις γρήγορες αριστερές και τις φυστικιές χωρίς να είσαι στο όριο περιστροφής. Οι αλλαγές εξαιρετικά ομαλές και εντυπωσιακά γρήγορες (0.15sec) ακόμη και στα κατεβάσματα ενόσω φρενάραμε οριακά.
Το GT-R διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο (twin-turbo), βενζινοκινητήρα 3.8lt V6, απόδοσης 570PS στις 6.800rpm και 64.4kgm ροπής από τις 3300 – 5800rpm. Ο ήχος έχει ξεχωριστή μεταλλική χροιά χωρίς δράματα και εξάρσεις. Σ’ αυτό συνεπικουρούν τα νέα τελικά κομμάτια των εξατμίσεων από τιτάνιο και το σύστημα Active Sound Enhancement (ASE).
Μπαίνοντας στο κάθισμα του οδηγού το πρώτο που εντυπωσιάζει είναι η ευρυχωρία, πρωτόγνωρη για supercar: «Γι’ αυτό το προτιμά ο Πρίντεζης» έρχεται άμεσα η σκέψη. Νιώθεις κατευθείαν ότι φοράς το αυτοκίνητο ενώ σημειώστε πως στις δυο πίσω θέσεις χωρούν μικροκαμωμένες κοπέλες. Η πολύ καλή εργονομία σε κάνει να αισθάνεσαι αμέσως οικεία, ρυθμίζουμε ηλεκτρικά τη θέση οδήγησης, πατάμε το κουμπί έναυσης του κινητήρα και ξεκινάμε. To GTR έχει τον κινητήρα εμπρός και η κατανομή βάρους είναι στο 54/46 μπρός/πίσω. Το σύστημα τετρακίνησης ATECA ETS είναι ενεργό. Σε ευθεία πορεία η κίνηση μεταδίδεται πίσω (κατανομή ροπής 0:100) μπορεί όμως να φτάσει μέχρι 50:50 ανάλογα την περίσταση. Ο ειδικός αισθητήρας (yaw rate) κλίσεων βοηθά να διατηρήσεις την γραμμή σου όπως αυτή γίνεται ηλεκτρονικά αντιληπτή μέσω της γωνίας στροφής του τιμονιού. Στην πράξη πατάς το γκάζι τέρμα μετά την κορυφή της στροφής, μειώνοντας την περιστροφή του τιμονιού και το GTR εκτοξεύεται καταπίνοντας την ευθεία σα βέλος από ανθρακόνημα, χωρίς ουδεμία ταλάντωση.
Στην πίστα έχουμε ρυθμίσει όλα τα ηλεκτρονικά στο Race. Παραταύτα είναι σαφές πως το αυτοκίνητο δε κοπανάει στα κερμπ και δεν έχει καλπασμό στην ευθεία. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης είναι εντυπωσιακή και αγχολυτική. Το GTR σου κλείνει το μάτι «έχεις περιθώριο για ένα μικρό λάθος, δε δαγκώνω».
Μιλώντας με το Στράτη Χατζηπαναγιώτου που στο πλαίσιο δοκιμής για τους 4ΤΡΟΧΟΥΣ έβαλε πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του GTR σε κανονικούς δρόμους επιβεβαιώνουμε του λόγου το αληθές: «Δε κοπανάει καθόλου είναι απρόσμενα άνετο για supercar». Είναι σαφής και ο προσανατολισμός των χαρτογραφήσεων: Νοrmal, Comfort, Race.
Πάμε λοιπόν για έναν γρήγορο γύρο στα Μέγαρα:
Πρώτη αριστερή στροφή με 2α στο κιβώτιο, δε χρειάζεται πολύ υπομονή για να πατήσεις τέρμα γκάζι. Το GTR απλώνει μετά την κορυφή της στροφής μέχρι το εξωτερικό κερμπ επιταχύνοντας. Γεμίζει η 3η και πάμε όπως είμαστε για την επόμενη γρήγορη αριστερή χωρίς κανένα ίχνος αποσταθεροποίησης, δυνατά φρένα και δεξιά για κλειστή με 2η σχέση. Θέλει λίγο υπομονή στην είσοδο της δεξιάς μεταφέρεται πολύ βάρος, τα ελαστικά είναι πολιτικά και όχι αγωνιστικά (255/40/20 εμπρός, 285/35/20 πίσω). Γεμίζει η 2α στην έξοδο, 3η και δεξιά στις φυστικιές. Γεμίζει η 3η ανεβάζεις 4η ξεπερνάει τα 180km/h στο τέλος της ευθείας πριν τα φρέναααααααααα. Οι 6πίστονες δαγκάνες της Brembo (4πίστονες πίσω) πιάνουν δουλειά. Δίσκοι 390mm εμπρός, 380mm πίσω, διάτρητοι. Παρά το βάρος του (1752kg) το Nissan εμπνέει σιγουριά στα φρένα. Εντυπωσιάζει δε η μηδενική κλίση του αμαξώματος (καθόλου μπρουμούτισμα, μηδέν μεταφορά βάρους) παρά το βίαιο φρενάρισμα από τόσα χιλιόμετρα. Δεξιά με 2α επιταχύνουμε στην έξοδο, 3η, 4η και γρήγορη αριστερή, εφαπτομενικά στο κερμπ και φρέναααα, για την δεξιά μπροστά από τα πιτ. Υπομονή στο εσωτερικό δίνουμε ίσως λίγο νωρίτερα γκάζι, γλιστράει το πίσω μέρος και ελέγχεται σαν παιχνίδι, το GTR κολακεύει τον οδηγό του εξυψώνοντας το εγώ του και κρύβοντας τις αδυναμίες του.
Πάμε ένα γύρο ακόμη;
Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan GTR
Κινητήρας: 3.799 cc
Ισχύς: 570/6800 PS/rpm
Ροπή: 64,5/3300 – 5800 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 315 km/h
Επιτάχυνση 0-100 (km): 3,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 12lt/100km
Εκπομπές CO2: 275 gr/km
Βάρος: 1.752 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.710/1.895/1.370 mm
Χώρος αποσκευών: 315 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 838 ευρώ
Τιμή: από 164.500 ευρώ
Κοινοποιήστε: