Η… φυσική εξέλιξη ενός νέου smart, είναι αναμφίβολα η ηλεκτρική του έκδοση με την οποία… κλείνει το καρέ των εκδόσεων του δημοφιλούς μικρού αυτοκινήτου.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΑΪΑΜΙ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Αναφερόμαστε στην 4η (!) γενιά ηλεκτρικού smart η οποία -όπως είναι φυσικό- είναι και η πιο εξελιγμένη. Μιλάμε πλέον για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης, το οποίο δε θα αγχώσει τον χρήστη του, αφού τα 160km αυτονομίας που πλέον δίνει, είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της καθημερινής απόστασης που καλύπτει ένας «εντός των τειχών» οδηγός. Κι αν θελήσει ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα το νέο ηλεκτρικό smart μπορεί σε 45 λεπτά να φορτιστεί στο 80%, με τον ανάλογο smart φορτιστή (6 ώρες σε σπιτιού στο 100%).
Δεν είναι τυχαίο που οι Γερμανοί με περίσσιο… θράσος (δηλαδή εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο τους) διάλεξαν το Μαϊάμι για την Παγκόσμια Δημοσιογραφική παρουσίαση. Σε μία πόλη που το κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι το… τεράστιο (τα smart είναι ένα σπάνιο φαινόμενο) αλλά και οι μεγάλες αποστάσεις.
Κινητήρας, μπαταρίες
Και στην περίπτωση της ηλεκτρική έκδοσης, τον κινητήρα τον έχουν… αγγίξει Γαλλικά χέρια (της Renault) όντας όμοιος με αυτός του Zoe, όμως η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι σχεδόν… γερμανική (οι κυψέλες είναι της LG), κατασκευασμένη από τη νέα θυγατρική της Mercedes-Benz την Deutsche ACCUMOTIVE. Η χωρητικότητά της φτάνει τα 17,6 KWh, όντας μεγαλύτερη αλλά και κατά 20 κιλά ελαφρύτερη σε σύγκριση με της προηγούμενης γενιάς.
Στο δρόμο ο κινητήρας των 81 ίππων και των 16,0kgm ροπής, κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το smart fortwo. Θα χαρακτήριζα τη συμπεριφορά του κινητήρα σε συνδυασμό με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ως ιδιαίτερα… ομαλή. Δύναμη έχεις συνέχεια (στο πλαίσιο βέβαια ενός αυτοκινήτου πόλης), ενώ σε συνδυασμό με το… θεληματικό πάτημα του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα, θαρρείς πως πιλοτάρεις ένα μεγάλο, στιβαρό αυτοκίνητο. Απλά στους δρόμους του Μαϊάμι, επιβεβαιώσαμε αυτό που έχουμε διαπιστώσει με όλες τις εκδόσεις του νέου smart: Δεν έχει καμία σχέση με τις παλαιότερες γενιές. Στο ηλεκτρικό smart δε, η τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από τα καθίσματα χαμήλωσε το κέντρο βάρους του. Κάτι που βοηθά σε αυτό που γράφουμε πιο πάνω «θεληματικό πάτημα στο δρόμο».
Εμφάνιση – Εσωτερικό
Είναι το κομμάτι που μας απασχόλησε λιγότερο από όλα. Και πως να ασχοληθούμε με την εμφάνιση, όταν έχεις θέμα από την τεράστια τεχνολογία που συνοδεύει αυτό το αυτοκίνητο. Δεν υπερβάλω. Το smart είναι το απόλυτο όχημα μετακίνησης στην πόλη – και πλέον και στα περίχωρά της. Με 0 ρύπους και καθόλου θόρυβο. Δε θα ήταν ένα θαύμα να είχαμε στις πόλεις μας, αντί τα ρυπογόνα θορυβώδη diesel, ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαν το smart. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά σοβαρά Ευρωπαϊκά κράτη, επιδοτούν (κυρίως μειώνοντας φόρους) την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου, ενώ στην Ελλάδα το επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο.
Η εξωτερική εμφάνιση λοιπόν του αυτοκινήτου είναι όμοια με του «συμβατικού» μοντέλου, όπως και το εσωτερικό του. Δεσπόζει το σήμα της νέας μάρκας EQ, το οποίο σημαίνει Electric Intelligence (ηλεκτρική νοημοσύνη), ενώ στο εσωτερικό στη κεντρική οθόνη ο οδηγός ενημερώνεται για τα πάντα σε ότι αγορά την αυτονομία που έχει, το πως λειτουργεί το αυτοκίνητο στιγμιαία, κλπ, κάτι που το βλέπει και από το αντίστοιχο app που μπορεί να κατεβάσει στο κινητό του και το οποίο συνδέεται με το αυτοκίνητο του.
Εν κατακλείδι…
…το smart EQ είναι το αυτοκίνητο που θα ήθελα για να μετακινούμε στην πόλη. Η αίσθηση ότι δε ρυπαίνεις και φυσικά δεν επισκέπτεσαι το βενζινάδικο, είναι μοναδική και -μεταξύ μας- δεν είναι μακριά στην αυτοκίνηση. Στην Γερμανία το αυτοκίνητο αυτό θα κοστίζει περίπου 22.000€, δηλαδή περίπου 7.000€ πάνω από τη συμβατική έκδοση, διαφορά που ένα μεγάλο ποσοστό της θα την αποσβέσεις από το κόστος καυσίμου. Ε, έτσι δε θα το παίρνατε και εσείς;
Στη χώρα μας ακόμα τις τιμές δεν τις γνωρίσουμε, αλλά γίνονται προσπάθειες να μην υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις από της Γερμανίας, παρά τους υψηλότερους φόρους! Τέλη Μαρτίου που θα έρθει, θα ξέρουμε…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 17,6 KWh
Ισχύς: 81 PS
Ροπή: 160 Nw
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 0 lt
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Βάρος: 1395 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 2695x 1.663x 1.555 mm
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή (Γερμανία): fortwo 21.940€, forfour 22.600€, fortwo cabrio 25.200€
Κοινοποιήστε: