«Ηλεκτροκίνηση Τώρα». Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της εκδήλωσης που διοργάνωσε η BMW επί αυστριακού εδάφους και στην οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε όλα τα υβριδικά μοντέλα της μάρκας αλλά φυσικά και το αμιγώς ηλεκτρικό i3.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΙΕΝΝΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ/ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
Μία ολόκληρη ημέρα όπου οι Βαυαροί μας «σύστησαν» ενδελεχώς αυτό που ενώ εκτιμάται πως είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, σύμφωνα με αυτούς, είναι το παρόν! Και πράγματα, ο ηλεκτρικός/υβριδικός στόλος της μάρκας που ήταν στη διάθεσή μας, επιβεβαιώνει τα λεγόμενά τους.
Βάση μας αποτέλεσε η πίστα δοκιμών του Πάχφουρθ, εκεί όπου μας υποδέχθηκε ο υπεύθυνος επικοινωνίας Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης της BMW, Νίκος Ταγκούλης. Μαζί με την ομάδα τεχνικών και οδηγών της μάρκας, μας ξενάγησαν στον κόσμο του i Performance λύνοντας απορίες και προσφέροντας εμπειρίες.
Προτού περάσουμε στην παρουσίαση της τεχνολογίας e-Drive, λίγα λόγια για όσα κάναμε στο προαναφερθέν Driving Camp. Επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, το πρώτο κομμάτι του προγράμματος μας αφορούσε στιγμές… στοργής με το εντυπωσιακό i8.
Κάναμε μερικούς γύρους σε μία οριοθετημένη διαδρομή που σκοπό είχε να αντιληφθούμε την όπως και να έχει εντυπωσιακή αλλά διαφορετική ανάλογα mode λειτουργίας εκκίνηση. Σε ένα σπριντ όπου εκτός από την βελτίωση της επιτάχυνσης, αντιλαμβανόσουν και την ηχητική διαφορετικότητα όσο άλλαζαν οι αναλογίες. Από το ένα άκρο της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας, μέχρι το Sport όπου το χαρακτηριστικό σφύριγμα περιορίζεται σε… back ground vocals, αφήνοντας τον βενζινοκινητήρα να δηλώσει παρών. Και μάλιστα με… νεύρα!
Στη συνέχεια του σύντομου γύρου, εκτός από τις ηχητικές διαφοροποιήσεις ανάλογα το driving mode (comfort, eco pro, sport), ήταν σαφείς και οι διαφοροποιήσεις στη συμπεριφορά, με το τιμόνι να βαραίνει όταν το καντράν έγινε κόκκινο και να επιβεβαιώνει τρανά αυτό που η BMW ήθελε να μας δείξει. Πως η ηλεκτροκίνηση δεν στερεί την οδηγική απόλαυση. Την εμπλουτίζει.
Έπειτα κατεβήκαμε κλίμακα, περάσαμε στο εσωτερικό του i3 (ανανεωμένο πλέον, με μπαταρία 94 Ah) αλλά αυτή τη φορά, με την προσοχή μας να επικεντρώνεται σε άλλους τομείς. Όπως για παράδειγμα την επιβράδυνση όταν παίρνεις το πόδι από το γκάζι, που για όποιον δεν έχει οδηγήσει ποτέ ηλεκτρικό όχημα, είναι σχεδόν σοκαριστική.
Θέλεις χρόνο για να συνηθίσεις το γεγονός πως το να σηκώνεις το δεξί πόδι από το γκάζι, είναι σαν να το βυθίζεις στο φρένο. Παράλληλα, δοκιμάσαμε την ευελιξία του γιατί μη ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα μικρό, ηλεκτρικό όχημα πόλης.
Αρχικά οι κορίνες δημιουργούσαν ένα πολύ περιορισμένο πλαίσιο κίνησης όπου στόχος ήταν να βρεις την… έξοδο, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις όπισθεν ή να «γκρεμίσεις» το πλαίσιο που είχαν στήσει οι διοργανωτές.
Στη συνέχεια, ένα σλάλομ διαρκείας αποδείκνυε πως πιο εύκολα ζαλίζεσαι εσύ, παρά το i3 που γυρνάει και γυρνάει και γυρνάει…
Τέλος, το πρόγραμμα περιελάμβανε και διαδρομές σε επαρχιακό και εθνικό δίκτυο, με τη Χ5xDrive40e και τη νέα 530e.
Το Electric Now Tour 2017 αφορά όλες τις ευρωπαϊκές αγορές καθώς ακόμα και σε… φτωχούς συγγενείς όπως εμείς εδώ στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση έστω και μέσω plug-in hybrid οχημάτων, έρχεται. Ή καλύτερα ήρθε. Για να μείνει.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ e-DRIVE, ανάλυση: Τάκης Πουρναράκης
Στην Βιέννη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε/αξιολογήσουμε όλα τα υβριδικά μοντέλα της σειράς i performance πέρα από το αμιγώς ηλεκτρικό i3. Οι άνθρωποι της BMW επενδύουν ξεκάθαρα στην τεχνολογία plug in hybrid και θεωρούν πως στο άμεσο μέλλον όλα τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν προς τα εκεί με απώτερο στόχο την καθαρή ηλεκτροκίνηση. Η σειρά i performance περιλαμβάνει αυτοκίνητα όπως το εξωτικό BMW i8 αλλά και πιο γήινα μοντέλα όπως η 225xe, η 330e, η 530e, η Χ5xDrive40e αλλά και η 740e. Για παράδειγμα η 225xe έχει θερμικό κινητήρα 1.5lt/136PS που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα 88PS που μεταφέρει την κίνηση πίσω. Η συνολική ισχύς φτάνει τα 224 PS και η 225xe επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h σε 6.7sec και έχει τελική ταχύτητα 202km/h. Ταυτόχρονα η κατανάλωση είναι μόλις 2.1lt/100km ενώ η φόρτιση των μπαταριών μπορεί να γίνει σε 2 ώρες με το BMW 360o electric. H ΒΜW 225xe μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 40km με ταχύτητα έως και 125km/h.
Το BMW eDrive είναι η νέα τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα της BMW i και τα plug-in υβριδικά μοντέλα BMW. Μαζί με την τεχνολογία TwinPower Turbo για τους θερμικούς κινητήρες καύσης, την ευφυή σχεδίαση χαμηλού βάρους και τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, το BMW eDrive είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία στη στρατηγική EfficientDynamics που σχεδιάστηκε για να αυξήσει την ισχύ και να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. πιπλέον, το BMW eDrive προσφέρει τη δυνατότητα οδήγησης μόνο με ηλεκτρισμό και μηδενικούς ρύπους – ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με τη συνεργασία των δύο συστημάτων. Η τεχνολογία BMW eDrive διασφαλίζει ομαλή επιτάχυνση χάρη στην άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα που παράγει σταθερά το μέγιστο της ροπής. Επιπλέον, η λειτουργία eBoost που συνδυάζει τη ροπή και των δύο συστημάτων κίνησης κατά την επιτάχυνση, προσφέρει την ώθηση που απαιτείται για μια δυναμική ενέργεια.
Τα σημαντικότερα μέρη του BMW eDrive είναι ηλεκτροκινητήρας (συμπεριλαμβανομένου του λογισμικού που εξελίξει η BMW), η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης (όπως του κινητού σας) και η ευφυής διαχείριση ενέργειας. Η τελευταία διασφαλίζει ότι ο ηλεκτροκινητήρας και ο θερμικός κινητήρας στα plug-in υβριδικά μοντέλα συνεργάζονται αποδοτικά ανάλογα με τις συνθήκες. Όλα τα εξαρτήματα προσαρμόζονται με ακρίβεια στο κάθε όχημα και βελτιστοποιούνται ως προς τις επιδόσεις, την απόδοση, την ασφάλεια και την αντοχή.
Η αρχιτεκτονική eDrive προσαρμόζεται στην ιδιαίτερη φιλοσοφία κάθε οχήματος και μπορούν να συνδυαστούν με 4κύλινδρους ή 3κύλινδρους κινητήρες καθώς και με κλασική πίσω κίνηση, τετρακίνηση BMW xDrive ή ηλεκτρική AWD όπου ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει έναν άξονα και ο θερμικός κινητήρας τον άλλο. Τα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW δίνουν προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση σε χαμηλές και μέτριες ταχύτητες. Σε πιο έντονη επιτάχυνση και σε υψηλότερες ταχύτητες ωστόσο, αναλαμβάνει δράση ο θερμικός κινητήρας.
Όπως και το i8, οι X5 xDrive40e, 330e, 530e και 740e μπορούν – με το πάτημα ενός μπουτόν στο MAX eDRIVE mode – να λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρισμό μέχρι την ταχύτητα των 120 km/h, η BMW 225xe μέχρι 125 km/h. Εδώ, ο κινητήρας καύσης μπαίνει στο παιχνίδι μόνον όταν ενεργοποιηθεί το λεγόμενο kickdown μέσω του πεντάλ γκαζιού. Με χαρτογράφηση save battery η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να διατηρείται για μετέπειτα χρήση στο ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας. Αν το επίπεδο φόρτισης πέσει κάτω από 50% , η μπαταρία φορτίζεται ξανά. Εάν ο επιλογέας ταχυτήτων μετακινηθεί στη θέση S, ο κινητήρας καύσης τίθεται σε λειτουργία ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα, διασφαλίζοντας συνεχή διαθεσιμότητα της συνδυασμένης μέγιστης ισχύος και των δύο συστημάτων. Επιπλέον, η φόρτιση της μπαταρίας ανεβαίνει στο 80%.
Όλα αυτά, σήμερα. Τελικά, πόσο πιστεύετε πως απέχει το “αύριο”;
Κοινοποιήστε: