Το iart.gr ζήτησε από ανθρώπους που ζουν από την Τέχνη, στηρίζονται σε αυτήν και τη στηρίζουν με τη σειρά τους, να πουν τη γνώμη τους για όσα συμβαίνουν στο χώρο, λόγω του Covid 19. Ο Νίκος Καμτσής καταθέτει την δική του.
—
Θα μιλήσω για το θέατρο που αγωνίζεται, για το θέατρο που ενδιαφέρεται για τα κοινωνικά τεκταινόμενα. Για αυτό το θέατρο, μια τέτοια στάση είναι μονόδρομος.
Αυτά τα θέατρα πρέπει να είναι πάνω στη σκηνή, να δέχονται θεατές, όσους και όποιους έχουν ανάγκη την ανθρώπινη επαφή μέσα από την τέχνη και το θέατρο. Υπάρχουν φυσικά και τα άλλα, εκείνα που υπάρχουν μόνο για το ταμείο, κι αν κρίνουν ότι δεν «συμφέρει» μπορούν να μείνουν κλειστά.
Δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς και να κρυφτούμε πίσω από την δικαιολογία του COVID 19 και κάθε covid που θα μας έρθει στο μέλλον. Οι καλλιτέχνες είναι καταδικασμένοι να βρίσκονται στην πρωτοπορία και στην πρώτη γραμμή. Πρωτοπορία από τον καναπέ δεν γίνεται. Τα θέατρα πρέπει να ανοίξουν, να έχουν όλα τα φώτα αναμμένα, όλους τους ηθοποιούς έτοιμους και ας έρθει μόνον ένας θεατής.
Το θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ είναι πανέτοιμο τεχνικά και οργανωτικά. Οι λοιμωξιολόγοι θα μας έδιναν συγχαρητήρια αν έβλεπαν τα μέτρα που έχουμε πάρει για την προστασία θεατών και εργαζομένων.
Καλλιτεχνικά κάνουμε πρόβες εντατικές, με πρώτη πρεμιέρα για την περίοδο 2020-2021 στις 16 Οκτωβρίου με τις “Ευτυχισμένες Μέρες” του Μπέκετ, σε Μετάφραση-σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή, σκηνικό και κοστούμια Μίκας Πανάγου, μουσική Κώστα Χαριτάτου και με την Νικολέτα Βλαβιανού και τον Νίκο Καραστέργιο στους κύριους ρόλους. Θα ακολουθήσει το “Αιμάτινο Φεγγάρι” του Νίκολας Καζαν με τον Πάνο Σκουρολιάκο, τηνν Γεωργιάνα Νταλάρα και τον ίδιο τον σκηνοθέτη στους τρεις κύριους ρόλους.
Η παιδική μας σκηνή είναι σε πλήρη οργασμό. Μιλάμε με σχολεία, δάσκαλους και παιδαγωγούς. Έχουμε κάνει ολόκληρη επιστημονική προσέγγιση με παιδοψυχολόγους και επιστήμονες της εκπαίδευσης και τα συμπεράσματα τους για την χρησιμότητα του θεάτρου στα παιδιά την επικοινωνήσαμε στα σχολεία. Και έπεται συνέχεια…
Νικόλας Καμτσής Σκηνοθέτης, Ηθοποιός, Συγγραφέας
Το Διαβάσαμε Νικόλας Καμτσής: “Για το θέατρο που αγωνίζεται”
Κοινοποιήστε: