Ναυάγιο Δημήτριος: Το ναυάγιο Δημητρίου είναι διάσημο λόγω της γραφικής του τοποθεσίας σε μια εύκολα προσβάσιμη αμμώδη παραλία κοντά στο Γύθειο Λακωνίας
Ο «Δημήτριος», ένα μικρό φορτηγό πλοίο μήκους 67 μέτρων (220 πόδια) χωρητικότητας 965 τόνων ακαθάριστου νηολογίου, που κατασκευάστηκε στη Δανία το 1950, ήταν νηολογημένο στο Νομό Πειραιά, με αρ. 2707.
Ο «Δημήτριος» έχει προσαράξει στην παραλία στο Βαλτάκι του σημερινού δήμου Ευρώτα στο νομό Λακωνίας, από τις 23 Δεκεμβρίου 1981.
Υπάρχουν πολλές φήμες για την προέλευση του πλοίου και το πώς προσάραξε στην παραλία.
Οι περισσότεροι αναφέρουν ότι το πλοίο χρησιμοποιήθηκε για λαθρεμπόριο τσιγάρων μεταξύ Τουρκίας και Ιταλίας.
Μια άλλη, λιγότερο συχνή φήμη κάνει λόγο για ένα πλοίο-φάντασμα άγνωστης προέλευσης.
Ωστόσο, σύμφωνα με ένα βιβλίο που έγραψε ο Επίτιμος Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Χρήστος Ντούνης (1935–2010), «Τα Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες» υπάρχουν περισσότερα να ειπωθούν για την αληθινή ιστορία του πλοίου.
Γνωστό και ως πλοίο φάντασμα το έχουν πλαισιώσει πολλές ιστορίες και μύθοι.
Το πλοίο με το όνομα «Δημήτριος» (πρώην Klintholm), με χωρητικότητα 965 κόρων και μήκος 67 μέτρων, ναυπηγήθηκε το 1950.
Το πλοίο είχε καταπλεύσει έκτακτα στο Γύθειο στις τέσσερις Δεκεμβρίου του 1980 λόγω ασθενείας του πλοιάρχου και της ανάγκης εισαγωγής του σε νοσοκομείο.
Με αφορμή τον κατάπλου δημιουργήθηκαν προβλήματα οικονομικής φύσεως με το πλήρωμα, αλλά και θέματα βλαβών στη μηχανή καθώς και ελλείψεις ασφαλείας στο πλοίο, ενώ παράλληλα επιβλήθηκαν ασφαλιστικά μέτρα από διάφορους δανειστές.
Το πλήρωμα απολύθηκε και η φύλαξη του πλοίου ανατέθηκε στους Γεώργιο Δανιήλ και Βασίλη Παρηγόρη. Το σκάφος ήταν πλαγιοδετημένο στο εσωτερικό του λιμένα Γυθείου.
Τον Ιούνιο του 1981 το σκάφος εξακολουθούσε να παραμένει στην ίδια θέση αλλά ειδοποιήθηκαν από τη λιμενική αρχή οι πλοιοκτήτες ότι το σκάφος κατέστη επικίνδυνο λόγω αποκοπής των κάβων ενώ συγχρόνως είχε πάρει κλίση προς τη δεξιά πλευρά από την εισροή υδάτων στα κύτη του.
Από τη Λιμενική Αρχή ζητήθηκε η μεθόρμιση του σκάφους εκτός λιμένα σε ασφαλές αγκυροβόλιο. Όμως δεν υπήρξε ανταπόκριση εκ μέρους των πλοιοκτητών μέχρι και το Νοέμβριο (9/11/1981).
Λόγω των πολύ δυσμενών καιρικών συνθηκών το σκάφος παρασύρθηκε από το αγκυροβόλιο του και απομακρύνθηκε περίπου δύο μίλια σε στίγμα, όπου και αγκυροβόλησε προσωρινά.
Λίγο αργότερα, στις 23 Δεκέμβρη του 1981 παρασύρθηκε πάλι και προσάραξε αυτή τη φορά στην τωρινή του τοποθεσία, στη θέση Βαλτάκι του Λακωνικού κόλπου, 3 μίλια βορειοανατολικά του Γυθείου.
Εκεί το σκάφος εγκαταλείφθηκε χωρίς να έχει επιδειχθεί ενδιαφέρον για την τύχη του.
Κοινοποιήστε: