Αλλαγές που πιθανόν θα τις δούμε να εφαρμόζονται από το επόμενο καλοκαίρι. Επίσης ετοιμάζονται αλλαγές για το πλαίσιο λειτουργίας των εταιρειών οδικής ασφάλειας. Για όλα αυτά μιλήσαμε με τον αρμόδιο υφυπουργό Νίκο Μαυραγάνη.
Του Τάκη Πουρναράκη
Ερ: Κεντρική φιλοσοφία των επερχόμενων αλλαγών είναι η απομάκρυνση του εξεταστή από τον εξεταζόμενο με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας. Περιγράψτε μας τι θα γίνει πρακτικά;
Απ: Είναι κοινός τόπος όλων μας αυτό που συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια και ακόμη συμβαίνει, μας προσβάλλει όλους. Η διαδικασία των εξετάσεων, υποψηφίων οδηγών για ένα τόσο σοβαρό πράγμα όπως είναι η άδεια οδήγησης θα πρέπει να είναι εντελώς αδιάβλητη για να βλέπουμε με σοβαρότητα την οδική ασφάλεια και τη ζωή των συνανθρώπων μας. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε ότι θα πρέπει η εξέταση να είναι ανέπαφη. Θέλουμε ν’ απομακρύνουμε τον εξεταστή από τον εξεταζόμενο. Ο εξεταστής δε θα βρίσκεται στο αυτοκίνητο μαζί με το μαθητή και το δάσκαλο οδήγησης. Η τεχνολογία θα μας βοηθήσει ώστε ο εξεταστής που θα βρίσκεται στο γραφείο του να έχει εικόνα του αυτοκινήτου στο χώρο ( με τεχνολογία 360 μοιρών). Επίσης τα ποδωστήρια του δασκάλου οδήγησης θα γίνεται αντιληπτό αν χρησιμοποιούνται ενώ θα υπάρχει εικόνα και ήχος από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Παράλληλα θα πιστοποιείται με φωτογραφίες “live” η παρουσία του μαθητή και του δασκάλου στα υποχρεωτικά μαθήματα οδήγησης ώστε να τηρείται ο υποχρεωτικά ελάχιστος αριθμός μαθημάτων. Πάνω από τους εξεταστές θα υπάρχει επίσης ένα σώμα επιθεώρησης που θα επιβλέπει τη διαδικασία παρακολουθώντας δειγματοληπτικά βίντεο. Κομβικό σημείο της φιλοσοφία μας είναι ότι δε θα γνωρίζει από πριν ο εξεταζόμενος σε ποια περιοχή της Ελλάδας βρίσκεται ο εξεταστής που θα τον εξετάσει. Το κόστος απόκτησης του διπλώματος θα μειωθεί και επισήμως… και «ανεπισήμως».
Ο υφυπουργός Νίκος Μαυραγάνης κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του ΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς στο υπουργείο Μεταφορών.
Ερ: Αλλαγές στον τρόπο εξέτασης θα έχουμε; Θα αντικαταστήσουμε την οπισθογωνία με π.χ. έλεγχο της ικανότητας του οδηγού να φρενάρει;
Απ: Δεν ξέρω αν η οπισθογωνία πρέπει να αποκοπεί από την διαδικασία εξέτασης γιατί καμιά φορά η κάμερα οπισθοπορείας μπορεί να μην λειτουργεί. Όμως σίγουρα η νέα τεχνολογία πρέπει να διδαχθεί και στους δασκάλους και στους μαθητές. Η δεύτερη καινοτομία που φέρουμε είναι ότι βαθμηδόν θα εκπαιδευτούν οι εξεταστές και οι δάσκαλοι οδήγησης από τα ΤΕΙ στη νέα τεχνολογία που δεν υπήρχε όταν ξεκίνησαν τη σταδιοδρομία τους. Ήδη το ΤΕΙ Πειραιά έχει αντίστοιχο τρίμηνο τμήμα.
Ερ: Τι σημαίνει πρακτικά ότι η οδική βοήθεια πρέπει να έρχεται σε μια ώρα;
Απ: Κάθε εταιρεία που φιλοδοξεί να καταχωρηθεί στο νέο μητρώο παρόχων οδικής ασφάλειας θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 4 αυτοκίνητα για βοήθεια σε κάθε περιφερειακό νομό. Αν δεν μπορείς να ανταποκριθείς, δεν μπορείς να έχεις όλο τον νομό. Θα καταγράφεται μέσω κεντρικού τηλεφωνικού κέντρου η ώρα της κλήσης πριν φτάσει στον πάροχο. Θα υπάρχουν πρόστιμα για όσους δεν ανταποκρίνονται εγκαίρως σε κάποιον που έχει καλέσει για βοήθεια.
Ερ: Ετοιμάζεται κάτι άλλο;
Απ: Αλλάζει ο τεχνικός έλεγχος των μεταχειρισμένων οχημάτων είτε αυτών που βρίσκονταν στην Ελλάδα είτε αυτών που εισήχθησαν στη χώρα μας προσφάτως ώστε να αποφεύγονται τα φαινόμενα απάτης.
Κοινοποιήστε: