Νέο περιστατικό τηλεφωνικής απάτης στις Σέρρες – Οι Αρχές συνέλαβαν μία 46χρονη από τη Βουλγαρία για το αδίκημα της απάτης
Στη σύλληψη μίας 46χρονης από τη Βουλγαρία προχώρησαν προχθές το απόγευμα, στην πόλη των Σερρών, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Σερρών, για το αδίκημα της απάτης.
Όπως αναφέρει το thestival.gr, νωρίτερα την ίδια ημέρα συνεργός της τηλεφώνησε σε 89χρονο, προσποιούμενος τον αστυνομικό και ισχυρίστηκε ότι η κόρη του προκάλεσε τροχαίο δυστύχημα με θανάσιμο τραυματισμό μικρού παιδιού και προκειμένου να αποφύγει τις ποινικές συνέπειες, τον έπεισε να παραδώσει στην προαναφερόμενη γυναίκα το χρηματικό ποσό των 9.500 ευρώ.
Στην κατοχή της συλληφθείσας βρέθηκε το χρηματικό ποσό των 9.500 ευρώ και αποδόθηκε στον παθόντα. Επίσης κατασχέθηκαν από την κατοχή της 1 κινητό τηλέφωνο και 10 ναρκωτικά δισκία που κατείχε χωρίς ιατρική συνταγή.
Προσπάθησε να εξαπατήσει ακόμα εννέα άτομα την ίδια ημέρα
Από την περαιτέρω έρευνα προέκυψε, ότι προχθές το πρωί χρησιμοποιώντας την ίδια μεθοδολογία ή παριστάνοντας συγγενικά πρόσωπα που έκλαιγαν ζητώντας χρήματα για να υποβληθούν δήθεν σε επείγουσες ιατρικές πράξεις, προσπάθησαν να εξαπατήσουν 9 ακόμη άτομα, κυρίως ηλικιωμένους, στην πόλη των Σερρών.
Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των συνεργών της, όσο και για την τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.
Η συλληφθείσα, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος της, οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών.
Οδηγίες της ΕΛΑΣ
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας με σκοπό την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, συνιστά:
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
- Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.
- Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
- Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
- Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
- Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.
- Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
- Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
- Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα « Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές».
Κοινοποιήστε: