Όταν γράφουμε ένα θέμα, έχουμε πληροφορίες, ενημέρωση, στοιχεία. Όταν όμως έγινε τόσος θόρυβος για ένα βιβλίο εξωσχολικό μεν και ενηλίκων (άσχετα δε αν πρόκειται για ”λογοτεχνικό”…) και έχει προκαλέσει αντιδράσεις όχι εν τέλει για το ότι ”μπήκε” σε τάξη, προκαλώντας ”σοκ” σε κάποιους, αλλά γιατί δεν ήταν γνωστή η συγγραφέας και την κάναμε εμείς και άλλα παρανοϊκά… γονείς υπάρχουν. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!
Το ζήτημα ως γονείς είναι να κατανοήσουμε ότι στα σχολεία μπορεί να διδαχθεί οτιδήποτε θέλει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός ή να γίνει τυχαία επιλογή από μαθητές – σε ελεύθερη ώρα είτε από τη βιβλιοθήκη – και να μη γνωρίζουν καν το περιεχόμενο, όπως ίσως στην προκειμένη περίπτωση. Οι γονείς ή οι ίδιοι οι δήθεν θιγόμενοι ελέγχουν τι διδάσκεται; Ακόμη και από τα εντός σχολικών βιβλίων;
Παράδειγμα ο κ. Νατσιός, που σε ομιλίες του αναφέρει συχνά ότι τα βιβλία Δημοτικού, αλλά και του Γυμνασίου – της Γλώσσας και όχι μόνο – προβάλλουν λανθασμένα πρότυπα, περιέχουν σεξιστικά μηνύματα και διαδίδουν… τάχα μου την πολυπολιτισμικότητα (“που για μένα, όπως δήλωσε, σημαίνει γκέτο” και όποιος κατάλαβε κατάλαβε).
Για του λόγου το αληθές, παραθέτουμε ένα κείμενο, το οποίο περιέχεται στο «τετράδιο εργασιών» του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα», Α’ Γυμνασίου (σελ. 16). Δηλαδή απευθύνεται σε παιδιά 12-13 ετών, που μόλις εγκατέλειψαν το δημοτικό σχολείο. Τίτλος του «Οσάκις», που υποτίθεται αποσκοπεί στη γλωσσική και πνευματική καλλιέργεια μαθητών Α’ Γυμνασίου:
“Ο καθηγητής της φιλολογίας έριχνε κάθε μέρα το μπαλάκι. Όλη η τάξη το έπιανε σαν ένα γαργαλιστικό μήνυμα. Το πετούσε ο ένας στον άλλον. Χαράς ευαγγέλια. «Οσάκις…» άρχισε τη φράση του ο φιλόλογος.
«Ναι. Ναι. Ο Σάκης! Ο Σάκης!» φώναζαν όλες μαζί οι μαθήτριες γελώντας. Κι ο καθηγητής τρελαινόταν. «Οσάκις…» επαναλάμβανε τονίζοντας τη λέξη σαν να έλεγε «σκάστε».«Ο Σάκης! Ο Σάκης!» ακουγόταν πάλι από κάτω και το γέλιο έδινε κι έπαιρνε.
Ο καθηγητής δεν μπορούσε να ξεχωρίσει ποιες από τις μαθήτριες ήταν οι… δράστες. Η λέξη – μπαλάκι κυλούσε ακαριαία σε κλάσμα δευτερολέπτου μέσα από τα χείλια τους που ήταν κρυμμένα στο κάτω μέρος του σκυμμένου τους κεφαλιού. Νόμιζε πως απλώς επαναλάμβαναν τη λέξη. Πως τις ερέθιζε αυτή η λέξη. Δεν ήταν όμως έτσι. Άλλο πράγμα το «Οσάκις» κι άλλος άνθρωπος «Ο Σάκης».
Ο Σάκης ήταν ηλεκτρολόγος με μαγαζί. Μεγαλύτερός τους, 20 με 25 ετών. Τα είχε φτιάξει με την Αλέκα. Μια από τις μαθήτριες της τάξης. Ψηλή κι αδύνατη, με κοντά ξανθά μαλλιά και μεγάλα καστανά μάτια, μακρύ λαιμό και μακριά χέρια και πόδια, κάπως ξερακιανή, αλλά ζόρικη. Στα 15-16, όπως όλες τους…. «Ερωτώ: Τι διαβάζουμε εδώ; Περιγράφει ή δεν περιγράφει το κείμενο αποπλάνηση ανηλίκου»; … «πρόκειται για εξύμνηση της παιδεραστίας, του βδελυρού και φρικιαστικού αυτού εγκλήματος, για το οποίο ανατριχιάζουμε όλοι και στο άκουσμά του» δήλωνε ο κ.Νατσιός.
Την Ιθάκη δεν την έχασε ο Καβάφης, αλλά όλοι όσοι θέλουν να αποπροσανατολίσουν τη νεολαία μας… Τραγικό, αν μη τι άλλο!
Χ.Π.
Πηγή: logospellas.gr
Κοινοποιήστε: