Μια γυναίκα από την Αυστραλία έπεσε θύμα της απάτης τον Μάιο του 2022 και μοιράστηκε την ιστορία της στο διαδίκτυο για να επισημάνει τα σημάδια που της ξέφυγαν
Η Jo O’Brien έχασε 300.000 ευρώ σε μια απάτη που ξεκίνησε με μια απλή αναζήτηση στο Google για τα καλύτερα επιτόκια επενδύσεων με καθορισμένη διάρκεια. «Έψαξα στο Google “τα καλύτερα επιτόκια επενδύσεων ορισμένου χρόνου” και εμφανίστηκε ως ένας από τους πρώτους συνδέσμους», εξήγησε. Δυστυχώς, ο σύνδεσμος την οδήγησε σε μια ψεύτικη ιστοσελίδα σύγκρισης που δημιουργήθηκε από απατεώνες.
Η απάτη
Την επόμενη φορά που επισκέφτηκε τον ιστότοπο, η Jo O’Brien δέχθηκε τρία τηλεφωνήματα από άνδρες που ισχυρίζονταν ότι ήταν από διάφορες εταιρείες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της AMP (Australian Mutual Provident Society). Μάλιστα, οι απατεώνες χρησιμοποίησαν τα ονόματα πραγματικών υπαλλήλων και της προσέφεραν φαινομενικά ελκυστικά επιτόκια επενδύσεων. Η Jo έλεγξε τα ονόματα που έδωσαν στην επίσημη ιστοσελίδα της AMP και οι αριθμοί τηλεφώνου έδειχναν μάλιστα να έχουν έδρα το Σίδνεϊ.
Αμέσως, οι απατεώνες της έστελναν ψεύτικα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και έντυπα, απαιτώντας από αυτήν να τα συμπληρώσει προτού τη διαβιβάσουν στο «νομικό τμήμα». Η Jo σημείωσε ότι η διαδικασία δεν φαινόταν βιαστική και δεν παρατήρησε άμεσα κάποια κόκκινη σημαία.
«Ήταν ουσιαστικά σχεδόν όλα τα χρήματα που είχα»
Στη συνέχεια, δόθηκαν στην Jo τα στοιχεία ενός λογαριασμού της NAB (National Australia Bank), τον οποίο οι απατεώνες ισχυρίστηκαν ότι ήταν στο όνομά της και συνδεόταν με το τοπικό της υποκατάστημα στη Μελβούρνη. Ωστόσο, τα χρήματα που μετέφερε στην πραγματικότητα στάλθηκαν στον τραπεζικό λογαριασμό μιας εταιρείας πριν μεταφερθούν σε offshore.
«Μου είπαν: “Ορίστε ο αριθμός του λογαριασμού όταν θα είστε έτοιμη να κάνετε την πρώτη μεταφορά”», αφηγήθηκε η Jo. «Δεν ήταν βιαστικό, δεν μου φάνηκε ύποπτο ή κάτι τέτοιο». Παρά τις ανησυχίες της για τον λογαριασμό NAB αντί για λογαριασμό AMP, οι απατεώνες την καθησύχασαν, εξηγώντας της ότι μερικές φορές χρησιμοποιούσαν αυτούς τους λογαριασμούς στη Μελβούρνη και το Σίδνεϊ.
Τον Ιούνιο του 2022, η Jo έλαβε ένα μήνυμα από την τράπεζά της που την προέτρεπε να τους τηλεφωνήσει αμέσως. Η τράπεζα υποπτευόταν ότι μπορεί να είχε πέσει θύμα απάτης. Η Jo περιέγραψε τη στιγμή που συνειδητοποίησε τι είχε συμβεί: «Οδηγούσα και σταμάτησα σε έναν παράδρομο. Δεν μπορούσα να μιλήσω. Ήταν ουσιαστικά σχεδόν όλα τα χρήματα που είχα».
Κοινοποιήστε: