Από τα τρία μονοθέσια που έχουμε δει έως τώρα –την Haas VF-18, τη Williams FW41 και την Red Bull RB14-, οι μεγαλύτερες αλλαγές συγκριτικά με πέρυσι εντοπίζονται στην περιοχή των sidepods και των barge boards. Αυτό δεν μας προκαλεί καμία εντύπωση, διότι ένας από τους νέους κανονισμούς του 2017 αφορούσε την περιοχή των barge boards, τα οποία έγιναν μεγαλύτερα, επομένως χάρισαν περισσότερη σχεδιαστική ελευθερία στις ομάδες.
Μένουν ακόμα εφτά μονοθέσια να δούμε και πιθανότατα όλα θα έχουν αρκετές αλλαγές. Ο Paddy Lowe πιστεύει ότι φέτος θα δούμε σημαντική εξέλιξη στην συγκεκριμένη περιοχή, αφού η ελευθερία που υπάρχει εκεί θα επιτρέψει στις ομάδες να αποκτήσουν σημαντικά κέρδη στην απόδοση κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Όπως ξέρουμε, στους κανονισμούς του 2017 υπήρχε μια νέα ελευθερία για την περιοχή των barge boards. Είδαμε το 2017 μια έκρηξη νέων συσκευών στον χώρο αυτό, και αυτή η διαδικασία συνεχίστηκε ακόμα περισσότερο. Όταν δείτε το μονοθέσιό μας πιο προσεκτικά, θα δείτε ότι έχουμε αναπτύξει το μονοθέσιο ακόμα περισσότερο σ’ εκείνη την περιοχή. Περιμένω το ίδιο και από τον ανταγωνισμό, καθώς είναι η μεγαλύτερη περιοχή για ευκαιρίες που δεν έχουμε εκμεταλλευτεί από τους περσινούς κανονισμούς.
Ο Τεχνικός Διευθυντής της Williams αναφέρεται στο χαμηλότερο T-Wing που είχε ενσωματώσει η ομάδα του στην περσινή FW40, το οποίο διατηρήθηκε στο φετινό μονοθέσιο. Μετά την κατάργηση των Shark Fins, των T-Wings, αλλά και του λεγόμενου Monkey Seat Wing, ο Lowe πιστεύει ότι πολλοί θα υιοθετήσουν τη λύση των Βρετανών για το χαμηλότερο T-Wing.
Πέρυσι, είχαμε τη διαμάχη των T-Wings και των Shark Fins, και όλοι ήταν δυσαρεστημένοι με αυτό και το πόσο άσχημα ήταν, οπότε αφαιρέθηκαν. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε και είναι στο όριο των κανονισμών για το 2018. Υπάρχει πτερύγιο, αλλά είναι κομμένο. Το T-Wing είναι παράνομο, δεν μπορείς να το βάλεις, αλλά εξακολουθούμε να έχουμε το πτερύγιο του κιβωτίου. Ήμασταν η πρώτοι που το βάλαμε πέρυσι στο μονοθέσιό μας, έτσι είναι σαν ένα πιο χαμηλό T-Wing. Θα το εξελίξουμε αυτό και πιστεύω ότι κι άλλα μονοθέσια θα το βάλουν εκεί.
Σε μια παρόμοια περιοχή, χάσαμε αυτό που λέγεται «monkey seat wing», η μικρή πτέρυγα που υπήρχε πίσω από την εξάτμιση. Αυτό έγινε παράνομο, επειδή υπήρχε σε έναν βαθμό εκμετάλλευση των καυσαερίων. Θυμάστε την εποχή της εκμετάλλευσης των καυσαερίων από το 2011 μέχρι το 2013. Ήταν μια συναρπαστική περίοδος που την αφήσαμε πίσω μας. Είναι ενδιαφέρον ότι εμφανίστηκε ξανά το 2017, σε πολύ χαμηλότερο βαθμό, συνεπώς το monkey seat wing απαγορεύτηκε για να μειωθεί και πάλι το φαινόμενο.
Κοινοποιήστε: