…δεν θα ήταν αρκετά για να σβήσουμε τη φωτιά»…
Ο πρόεδρος της Commercial Aviation Erickson, Άντι Μιλς, ένα μήνα από τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, μιλάει για τις…
εξαιρετικές συνθήκες της φωτιάς στην ανατολική Αττική, για το δύσκολο έργο της κατάσβεσης και τις εξαιρετικές ικανότητες των Ελλήνων πυροσβεστών.
Ο Άντι Μιλς (Andy Mills), μίλησε αποκλειστικά στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», για το δύσκολο έργο της κατάσβεσης μιας δασικής πυρκαγιάς, τις τεχνολογικές καινοτομίες που έχουν αναπτυχθεί έπειτα από πολυάριθμες αποστολές σε όλον τον κόσμο αλλά και τις ακραίες συνθήκες μέσα στις οποίες επιχειρούν τα πληρώματα ειδικών ελικοπτέρων βαρέως τύπου σε αποστολές πυρόσβεσης.
«Όταν έχεις ανέμους με ταχύτητες 100 χιλιομέτρων/ώρα, δεν μπορείς να σβήσεις μια φωτιά. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να προσπαθήσεις να τη διαχειριστείς στις άκρες, να ρίξεις αρκετό νερό σε σπίτια, δρόμους και ανθρώπους ώστε η φωτιά να σταματήσει εκεί» εξηγεί ο κ. Mιλς, ενώ αναφερόμενος στα γεγονότα του Ιουλίου στην Αττική κάνει λόγο για «τρομακτικές» συνθήκες.
«Με το ελικόπτερο μπορούμε να ρίξουμε αρκετό νερό, ώστε να σώσουμε σπίτια και ζωές. Μας έχει αναγνωριστεί ότι το καταφέραμε σε πολλές περιπτώσεις, όπως και στην περίπτωση της Αττικής, η οποία προφανώς ήταν τρομακτική περίσταση» σημειώνει, τονίζοντας με έμφαση πως επρόκειτο για περίπτωση φωτιάς που εμφάνισε ακραία εικόνα. «Καταφέραμε να το κάνουμε (σ.σ. περιορίσουμε την φωτιά) σε αρκετά σημεία, αλλά έπρεπε να αντιμετωπιστεί μια τεράστια πυρκαγιά που κινούταν πολύ γρήγορα και τέσσερα ελικόπτερα – που φυσιολογικά είναι ένας μεγάλος αριθμός, σε μια τέτοια κατάσταση- δεν ήταν αρκετά. Και 50 να διαθέταμε δεν θα ήταν αρκετά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Commercial Aviation Erickson Inc.
Σύμφωνα με τον κ.Μιλς, στη διαδικασία κατάσβεσης δασικών πυρκαγιών οι κυριότεροι παράγοντες είναι η καύσιμη ύλη και οι καιρικές συνθήκες. «Είναι ζεστά κάθε καλοκαίρι στην Ελλάδα, όπως έχει ζέστη και στις δυτικές ΗΠΑ, οπότε οι θερμοκρασίες παίζουν τον ρόλο τους, αλλά ο μεγαλύτερος παράγοντας είναι το “φορτίο” καύσιμης ύλης, πόσο πυκνά και παχιά είναι τα καύσιμα φορτία στα δάση όπως και ο αέρας» σημειώνει, ενώ προσθέτει πως επί παραδείγματι στις δυτικές ΗΠΑ υπάρχουν το καλοκαίρι πολλές δασικές πυρκαγιές που ξεκινούν από κεραυνούς, κάτι που στην Ελλάδα συμβαίνει από τις επονομαζόμενες “ξηρές αστραπές” ή από ανθρώπινη ενέργεια.
Ως τρίτο σημαντικό παράγοντα, σύμφωνα με τον έμπειρο Αμερικανό ειδικό, θα πρέπει κάποιος να καταγράψει τον πολύ δυνατό άνεμο που έρχεται «πίσω» από τη φωτιά και την «απογειώνει». «Όταν μια φωτιά γίνει αρκετά μεγάλη, πρακτικά δημιουργεί το δικό της κλίμα. Θα δημιουργήσει ανέμους στις άκρες της, θα δημιουργήσει ακόμη και ένα φαινόμενο, που πρακτικά έχει χαρακτηριστικά κυκλώνα. Αυτό λοιπόν που συμβαίνει είναι πως όσο υπάρχει ο άνεμος από πίσω της και η καύσιμη ύλη, γίνεται πρακτικά αδύνατο να σβηστεί, με οποιονδήποτε εξοπλισμό», εξήγησε ο κ.Μιλς που αναφέρθηκε και στις εξαιρετικές ικανότητες των Ελλήνων πυροσβεστών:
«Σε αυτήν την περίπτωση αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να υποστηρίξουμε τις ομάδες στο έδαφος και οι Έλληνες πυροσβέστες είναι καταπληκτικοί πυροσβέστες. Αυτό λοιπόν που κάνουμε είναι το καλύτερο δυνατό για να τους υποστηρίξουμε, καθώς προσπαθούν να δημιουργήσουν αντιπυρικές γραμμές, να βρεθούν μπροστά στη φωτιά και να τη σταματήσουν» κατέληξε το κορυφαίο στέλεχος της μοναδικής στον τομέα της αμερικανικής εξειδικευμένης εταιρίας.
⇒ Η Erickson Incorporated, διαθέτει στόλο ειδικών ελικοπτέρων αεροπυρόσβεσης (σ.σ τύπος S-64 Aircrane Helitanker) στα Πυροσβεστικά Σώματα χωρών ανά τον κόσμο που αντιμετωπίζουν δασικές πυρκαγιές, όπως η Ελλάδα…
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κοινοποιήστε: