Μπορεί οι κύριοι Ιερώνυμος και ελπιδοφόρος να δήλωσαν δημόσια ότι θα βαφτίζουν τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών όταν αυτά μεγαλώσουν, όμως η στάση αυτή δημιουργεί ρήγματα στο εσωτερικό της Ιεραρχίας
Την άποψη που εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδας κατά τη συνάντησή του με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής δεν την συμμερίζονται όλοι οι Συνοδικοί και τούτο ανοίγει εσωτερικό μέτωπο στους κόλπους της Εκκλησίας που εμφανίζεται να μην έχει μια κεντρική γραμμή επί του όλου ζητήματος.
Στην Ιεραρχία αποφασίστηκε το θέμα να παραπεμφθεί στην Συνοδική Επιτροπή επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων. Όταν θα βγει η εισήγηση της Συνοδικής επιτροπής λογικά αυτή αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) που συνέρχεται τακτικά κάθε μήνα υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, που θα εκδώσει οδηγία για το αν μπορούν ή όχι να βαφτίζονται τα παιδιά ομοφύλων ζευγαριών και θα σταλεί στις μητροπόλεις. Μόνο αν υπάρξουν ενστάσεις και διαφωνίες μπορεί να συνέλθει εκ νέου η ολομέλεια των μητροπολιτών η ιεραρχία που θα δώσει οριστική λύση στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Το όλο ζήτημα έχει προκαλέσει σφοδρή αντιπαράθεση στους κόλπους της Εκκλησίας με τον μητροπολίτη Μεσσηνίας, Χρυσόστομο, να βάλει κατά του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου για τις σχετικές δηλώσεις του.
Υπενθυμίζεται ότι ο Ιερώνυμος δήλωσε ότι «αν η βάπτιση γίνεται στη μικρή ηλικία των παιδιών, είναι διότι μέσα στην Εκκλησία είχε δημιουργηθεί η αίσθηση ότι το παιδί μεγαλώνει μέσα σε ένα περιβάλλον χριστιανικών αρχών. Επομένως δεν χρειαζόταν κατήχηση, γιατί γινόταν εντός του περιβάλλοντος. Τώρα που αλλάζουν τα πράγματα, δεν είμαστε κατά των παιδιών. Τα παιδιά τα αγαπάμε και νοιαζόμαστε περισσότερο απ’ όλους τους άλλους. Η Εκκλησία θα περιμένει αυτά τα παιδιά να φτάσουν σε μία ηλικία και όταν μεγαλώσουν και επιθυμούν να βαπτιστούν, θα βαπτιστούν».
Από την μεριά του ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας, Χρυσόστομος, με δήλωσή του στον Ελεύθερο Τύπο σχολίασε τα όλα όσα είπε ο Αρχιεπίσκοπος, σημειώνοντας ότι αποτελούν προσωπικές του απόψεις.
Αντίθετος ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος
«Η πρόταση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου σχετικά με τη μη βάπτιση νηπίων παιδιών υιοθετημένων από ομόφυλα ζευγάρια αποτελεί προσωπική του άποψη, η οποία δεν απηχεί τη θέση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος η οποία αναμένει την εισήγηση της Συνοδικής Επιτροπής Νομοκανονικών και Δογματικών Θεμάτων, όπως αποφασίστηκε στη συνεδρίαση της 23 Ιανουαρίου 2024».
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο «η μη βάπτιση των συγκεκριμένων παιδιών αποτελεί ιδιάζον κανονικό επιτίμιο σε αυτά επειδή υιοθετήθηκαν από ομόφυλα ζευγάρια τα οποία αμαρτάνουν. Η συμφωνία του παρισταμένου Αρχιεπισκόπου Αμερικής στο ίδιο θέμα αναιρείται από την έμπρακτη ενέργειά του, της βάπτισης δηλαδή νηπίων παιδιών υιοθετημένων από ομόφυλα ζευγάρια, στη Γλυφάδα».
Μητροπολίτης Λαρίσης: Βάπτισμα υπό όρους και προϋποθέσεις
Υπό όρους και προϋποθέσεις που θα διασφαλίζουν την ιερότητα του μυστηρίου θα γίνεται η βάπτιση παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών, τόνισε ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος, μιλώντας στο Action 24, μετά το ξεκάθαρο «όχι» της Ιεράς Συνόδου στο γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών.
Απαντώντας στην ερώτηση εάν η Εκκλησία θα δέχεται να βαφτίσει τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών, ο Μητροπολίτης Λαρίσης δήλωσε: «Παρακάλεσα το θέμα αυτό να παραπεμφθεί στην Συνοδική Επιτροπή Δογματικών και Νομοκανονικών, ώστε να έρθει εισήγηση για το κατά πόσον θα βαφτίζουμε ή όχι παιδιά από τέτοια ζεύγη. Και περαιτέρω, υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις θα τα βαφτίζουμε».
«Σκοπός μας είναι να προστατεύσουμε το μυστήριο. Δεν μπορούμε να στερήσουμε το μυστήριο από μία ψυχή. Αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να το χορηγήσουμε στις σωστές του διαστάσεις, διασφαλίζοντας την ιερότητα και τις προϋποθέσεις που η Εκκλησία θέτει ώστε το μυστήριο να είναι έγκυρο και κανονικό», επισήμανε ο Μητροπολίτης Ιερώνυμος.
Αναφερόμενος στο νόημα του μυστηρίου της βάπτισης, εξήγησε: «βαφτίζουμε τα παιδιά επειδή οι γονείς είναι χριστιανοί και μας δίνουν εχέγγυα ότι θα έχουμε μία εξέλιξη του παιδιού χριστιανική». «Όταν οι προϋποθέσεις που η Εκκλησία αισθάνεται ότι πρέπει να υπάρχουν τίθενται εν αμφιβόλω, πρέπει κι εμείς να εξετάσουμε εάν διασώζεται η ιερότητα του μυστηρίου», υπογράμμισε.
«Πρέπει να υπάρξουν προϋποθέσεις τέτοιες και τόσες ώστε να μην υπάρχουν ευτράπελες και φαιδρές φωτογραφίες που είχαμε στο παρελθόν ή δηλώσεις που ξεκινούν από συναισθηματισμούς και δεν έχουν να κάνουν με το πνευματικό περιεχόμενο και την ουσία της βάπτισης», είπε, επιβεβαιώνοντας ότι, ανάμεσα σε άλλες, αναφέρεται και στην βάπτιση των παιδιών ενός ομόφυλου ζευγαριού τον Ιούλιο του 2022 στη Βουλιαγμένη, που έγινε με την παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου.
Η βάπτιση αυτή οδήγησε σε καταδικαστική απόφαση της Ιεράς Συνόδου, αλλά και στην πρόσφατη ψυχρή υποδοχή του Αρχιεπισκόπου Αμερικής στο Άγιο Όρος.
«Έχουμε 3, 4 περιστατικά στα οποία δεν δόθηκε το σωστό μήνυμα εκ μέρους της Εκκλησίας και δεν τηρήθηκε το μέτρο», σημείωσε ο Μητροπολίτης Λαρίσης.
Προβληματισμένος και ο Ναυπάκτου Ιερόθεος
«Δεν μπορεί από τη μια μεριά να λέμε δεν αναγνωρίζουμε τον πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων και από την άλλη μεριά εν τη πράξει να το αναγνωρίζουμε», είπε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου μιλώντας στην ΕΡΤ.
Απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου, αν θα δεχθεί η Εκκλησία να βαφτίσει παιδί υιοθετημένο από ένα ομόφυλο ζευγάρι υπογράμμισε ότι «Υπάρχει ένα πρόβλημα. Καταρχάς δεν ευθύνεται το παιδί γι’ αυτό το θέμα. Το δεύτερον είναι ότι ξέρετε στην αρχαία εκκλησία βαπτίζονταν σε μεγάλη ηλικία και ήταν δική τους απόφαση και περνούσαν από ένα στάδιο κατηχήσεως. Αναγνωρίστηκε από τον 5ο αιώνα και μετά ο νηπιοβαπτισμός. Δόθηκε η δυνατότητα να βαπτίζονται τα νήπια, ακριβώς γιατί ξέρουμε ότι θα αναπτυχθεί σε μια χριστιανική οικογένεια και γι’ αυτό υπάρχει ο ανάδοχος, ο οποίος θα του μιλήσει για την Εκκλησία και για τη ζωή της Εκκλησίας. Οπότε εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα πραγματικά. Δεν πήραμε συγκεκριμένη απόφαση χθες, αλλά θα το μελετήσουν τα συνοδικά όργανα. Αν βαπτιστεί το παιδί -που δεν ευθύνεται επαναλαμβάνω – δεν θα μεγαλώσει σε μια οικογένεια με χριστιανικά πρότυπα. Αν γίνει βάπτιση των παιδιών των ομόφυλων, τότε στην πράξη που θα παρίστανται, αναγνωρίζουμε. Δεν μπορεί από τη μια μεριά να λέμε δεν αναγνωρίζουμε τον πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων και από την άλλη μεριά εν τη πράξει να το αναγνωρίζουμε. Άλλωστε ξέρετε ότι όταν γίνεται μια βάπτιση οι υπογράφουν οι γονείς. Τι θα υπογράψουν; Γονέας 1 και γονέας 2; Υπάρχουν διάφορα προβλήματα τα οποία ετέθησαν χθες στην Ιεραρχία. Δεν ελήφθη απόφαση, παραπέμφθηκε στα συνοδικά όργανα προκειμένου να μελετηθεί».
Κοινοποιήστε: