Η Ferrari θέλει να διπλασιάσει τα βασικά κέρδη σε 2 δισεκατομμύρια ευρώ (2,5 δισεκατομμύρια δολάρια) το αργότερο μέχρι το 2022 και να μηδενίσει το χρέος ένα χρόνο νωρίτερα, στοιχηματίζοντας στη σταθερή ζήτηση για τα supercars και τις νέες εκδόσεις στη γκάμα της, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών αλλά και του SUV.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Ο διευθύνων σύμβουλος Sergio Marchionne δεν αναμένεται να διπλασιάσει τις παραδόσεις, αλλά επιδιώκει να συνεχίσει να πιέζει τα τεχνολογικά όρια της φίρμας, να ξεκινήσει νέες ειδικές εκδόσεις και να επεκτείνει ένα πρόγραμμα προσαρμογής προκειμένου να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους, τα οποία ανήλθαν στο 30% πέρυσι.
Η Ferrari επεκτείνει επίσης την γκάμα των προϊόντων της σε οχήματα που προσελκύουν ένα μεγαλύτερο σε ποσοστό καταναλωτικό κοινό. Τα υβριδικά θα είναι μέρος του χαρτοφυλακίου της από το 2019, αλλά και ένα SUV αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι τα τέλη του 2020, παρά τις αντίθετες φωνές που ακούστηκαν τελευταία. Το downsizing των κινητήρων αποτελεί μια πιθανότητα στο μέλλον, όσο δηλαδή η μοναδικότητα της Ferrari διατηρείται, δήλωσε ο Marchionne.
“Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι αυτοί οι αριθμοί είναι εφικτοί”, δήλωσε στους αναλυτές σε τηλεδιάσκεψη, προσθέτοντας ότι «τα περιθώρια κέρδους θα μπορούσαν να φθάσουν τουλάχιστον στο 36% μέχρι το 2022. Η εταιρία θα χτυπήσει σε όλα τα επίπεδα, είμαστε σε καλή θέση“, τόνισε.
Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές της ιταλικής μάρκας βοήθησαν να ωθήσουν τις μετοχές της πάνω από το 8% τις τελευταίες ημέρες. Άγγιξαν το 7,5 % σε αύξηση, δηλαδή στα 103,2 ευρώ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ferrari, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των κερδών ανέρχεται σε 14,1%, ήτοι 17,9%, αν επιτευχθεί ο στόχος ένα χρόνο νωρίτερα, όπως δήλωσε ο George Galliers, αναλυτής της Evercore ISI. “Αυτός ο τύπος αύξησης των κερδών είναι απίθανο να γίνει αντιληπτός από οποιοδήποτε άλλο κατασκευαστή στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τα προσεχή πέντε χρόνια“, δήλωσε ο Galliers.
Ωστόσο, δήλωσε ότι το απόθεμα δεν ήταν φθηνό και αναμένει να δει αν η προβλεπόμενη ανάπτυξη θα ήταν αρκετή για να προσελκύσει επενδυτές τους επόμενους μήνες. Αφού αποχώρησε από τη Fiat Chrysler πριν από δύο χρόνια, η Ferrari προσπάθησε να δείξει ότι μπορεί να αυξήσει τα κέρδη χωρίς τη στήριξη του γονέα της. Η εταιρία τα έχει πάει περίφημα, με τη βοήθεια ορισμένων ειδικών μοντέλων. Τελευταία μάλιστα ανακοίνωσε αύξηση 18% στα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων του 2017, στα 1,04 δις ευρώ. Σύμφωνα πάντα με τις προσδοκίες των αναλυτών και με την αρωγή πωλήσεων των 12κυλίνδρων μοντέλων. Μεταξύ αυτών συμπεριλάβετε και τις GTC4Lusso και 812 Superfast, το πιο ισχυρό μοντέλο της εταιρείας μέχρι σήμερα.
Κοινοποιήστε: