Η Volvo συμπληρώνει μία εικοσαετία σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής προηγμένων συστημάτων τετρακίνησης (All-Wheel Drive). Το γιορτάζει, προσθέτοντας στη γκάμα σύγχρονα συστήματα ηλεκτρικής τετρακίνησης.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Τα τελευταία είκοσι χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις στο πεδίο της τετρακίνησης έχουν οδηγήσει σε μείωση του βάρους των μηχανικών συστημάτων με παράλληλη αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Από το λανσάρισμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ‘Active On Demand’, όπου και οι τέσσερις τροχοί εμπλέκονται μονίμως στη μετάδοση, κατέστη δυνατή η άμεση κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν αυτό απαιτείται.
Το ποσό δε της ροπής, είναι συνεχώς ελεγχόμενο ώστε να εξασφαλίζεται σταθερά το βέλτιστο αποτέλεσμα όσον αφορά το κράτημα, την ευστάθεια και την έλξη ανά πάσα στιγμή. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του μηχανικού συστήματος τετρακίνησης (AWD) της Volvo είναι ενιαία, με την ανάλογη παραμετροποίηση, όπου απαιτείται, για εφαρμογή στα διάφορα μοντέλα της σουηδικής μάρκας.
«Τα αυτοκίνητα της Volvo είναι πασίγνωστα για αυτό που εδώ στη Σουηδία ονομάζουμε ‘framkomlighet’, την ικανότητα να σε μεταφέρουν οπουδήποτε θελήσεις να πας, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.
Πρόκειται για σημαντικό τμήμα της κληρονομιάς μας που αποτυπώνει με ευκρίνεια ποιοι είμαστε και ποιες είναι οι καταβολές μας. Με την πρόσφατη προσθήκη του ηλεκτρικού συστήματος τετρακίνησης στα κορυφαία προϊόντα της γκάμας μας, στη Σειρά 90, δίνουμε ένα ξεκάθαρο στίγμα του πόσο προηγμένη είναι η τεχνολογία τετρακίνησης της μάρκας μας και τις μεγάλες δυνατότητές μας», δήλωσε ο Henrik Green, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo.
Η πρόοδος στην τεχνολογία της τετρακίνησης εξασφαλίζει ότι το βελτιωμένο κράτημα, η ευστάθεια και η ελκτική ικανότητα συνεχίζουν να προσφέρουν έλεγχο, σιγουριά και ευχαρίστηση στον οδηγό, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
«Η ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης θα φέρει ακόμη περισσότερη ευελιξία στα συστήματα τετρακίνησης. Μπορείτε ήδη να δείτε τα πρώτα δείγματα αυτής της εξέλιξης στο Volvo XC90 Τ8 Twin Engine, όπου ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στον πίσω άξονα φροντίζει για την κίνηση των πίσω τροχών.
Καθώς οδεύουμε προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίες και άλλες παρόμοιες λύσεις στους κινητήρες και τη μετάδοση, θα έχουμε αυξημένες δυνατότητες να ελέγχουμε κάθε κινητήρα και κάθε τροχό ανεξάρτητα, ανάλογα είτε με τις συνθήκες του οδοστρώματος είτε με το επιθυμητό οδηγικό στιλ», δήλωσε ο Green.
Κοινοποιήστε: