Ο Αίνος , ο Αίμος και ο Αιμίλιος είναι φίλοι από το σχολείο. Στην αρχή κάνανε παρέα γιατί τα ονόματα τους άρχιζαν και των τριών από Αι, όμως σιγά-σιγά βρήκαν και άλλα κοινά τους, όπως το ενδιαφέρον για το ποδόσφαιρο και την ζωγραφική..
Μια μέρα ο δάσκαλος τους, στα πλαίσια των μαθηματικών τους πρότεινε να φτιάξουν ένα έργο τέχνης με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τα μοτίβα. Έτσι μαζεύτηκαν και οι τρεις στο δωμάτιο του Αίνου και άρχισαν να ζωγραφίζουν μοτίβα.
Ο Αιμίλιος έφτιαχνε τρίγωνα τετράγωνα και ρόμβους, όλα αλληλοεξαρτώμενα αλλά και ξεχωριστά να χώνονται το ένα μέσα στο άλλο με διαδοχική νόρμα. Ο Αίμος έφτιαχνε καμπυλότητες σπειροειδείς σπασμένες σε πανομοιότυπα τεμαχίδια , εικόνες που θύμιζαν φράκταλ,στα μάτια των ενηλίκων
Ο Αίνος, στο σπίτι του οποίου έκαναν τα παιδιά την κοινή εργασία, κοιτούσε μια την ζωγραφιά του ενός και μια του άλλου.. Δεν είχε πιάσει καν το μολύβι στα χέρια του.Κουνιόταν σπασμωδικά, και όσο περνούσε η ώρα η ένταση του δυνάμωνε.
Τα άλλα δυο αγόρια είχαν ολοκληρώσει το σχέδιο και άρχισαν να το μπογιατίζουν. Ο Αίμος , ανήσυχος άρχισε να μουτρώνει και σε ανύποπτη στιγμή, άρχισε να φωνάζει γκρινιάζοντας..
Εγώ δεν μπορώ να ζωγραφίσω τίποτα. δεν είμαι καλός καθόλου, δεν έχω φαντασία σαν εσάς.
Λίγο λίγο κάνοντας μικρά βήματα σκαρφάλωσε στο κρεβάτι του, γύρισε πλάτη στα αγόρια και άρχισε να τρίζει τα δόντια του. Μα γιατί κάνεις έτσι? Τον ρώτησε ο Αίμος? Τι έπαθες?
Παράτε με, απάντησε ο Αίνος, κάνε εσύ την τέλεια ζωγραφιά σου με το κολλητάρι σου, να την δώσετε στον κύριο να πάρετε τα μπράβο που σας αξίζουν.. Γλυφτράκια, μουρμούρισε κλείνοντας τον μονόλογο του.
Τι είπες ρε ηλίθιε, απάντησε θυμωμένος ο Αιμός. Ποιον είπες γλυφτράκι? Και έτσι ξεκίνησε ένας λεκτικό καυγάς με κακίες, βρισιές και προσβολές μεταξύ του Αίνου και του Αίμου.
Ο Αιμίλιος από την άλλη, συνέχιζε την ασχολία του ρίχνοντας κλεφτές ματιές στους δυο φίλους που είχαν μετατραπεί σε σκυλιά σκυλομαχίας. Με ηρεμία μόλις τελείωσε τους έδειξε την ζωγραφιά του με τα αλληλοεπιδρούμενα μοτίβα και τους είπε
Κοιτάξτε και οι δύο σας .. Εσάς ζωγράφισα. Το τρίγωνο είναι η συμπεριφορά του ενός, το τετράγωνο η συμπεριφορά του άλλου και ο ρόμβος η δική μου. Μέσα στον χώρο που κινούμαστε και οι τρεις η συμπεριφορά του ενός επηρεάζει την συμπεριφορά του άλλου. Εσείς που νομίζεται πως οι σκέψεις και οι απόψεις σας είναι σωστές και πως μόνο εσείς έχετε δίκιο , σας έκανα η μια πλευρά σας να είναι κολλημένη πάνω στο πάτωμα. Εγώ που παρατηρώ εσάς με παρομοίασα με ρόμβο, ώστε όσο μπορώ να μην πάρω θέση του ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο , να μην απλώσω την γνώμη μου αλλά να την ισορροπήσω στο ελάχιστο των πεποιθήσεων μου..Πω πω σοφία ο Αιμίλιος.
Τότε γύρισε και ο Αίμος που ζωγράφιζε τα φράκταλς και είπε. Ξεκίνησε ένα μικρό μοτιβάκι ζήλιας από πλευρά σου Αίνο, και εγώ το μεγέθυναν και σαν σπείρα απλώθηκε τόσο που αγγιξε το δικό μου φράκταλ, που είναι θυμωνιάρικο και έγινε ότι μας είπε ο Αιμίλιος στην ζωγραφιά του.
Ο Αίνος κατέβηκε από το κρεβάτι του και με δάκρυα στα μάτια είπε. Έχετε δίκιο. Ζήλεψα που κάνατε εσείς τόσο ωραία σχέδια. Και δεν το έλεγξα. Οι σκέψεις μου σαν φράκταλ πολλαπλασιάστηκαν μέσα στο κεφάλι μου και έκανα σαν χαζός. Ένιωσα απαίσια που άφησα την ζήλια μου να με θολώσει. Ο Αίμος συμφώνησε πως ένιωσε απαίσια που άφησε τον θύμο του να αναλάβει τα ηνία.. Τα αγόρια είχαν μετα-νοήσει. Δηλαδή επαναξιολόγησαν την συμπεριφορά τους και έδωσαν τα χέρια. Ο Αιμίλιος τους είπε, πάμε να φτιάξουμε τώρα ωραία μοτίβα?
Αλεξ Κουπί
Πηγή Η συμπεριφορά του ενός επηρεάζει την συμπεριφορά του άλλου
Κοινοποιήστε: