Οι άνθρωποι μας κρίνουν σε δευτερόλεπτα, αλλά τι ακριβώς αξιολογούν;
Η Amy Cuddy, καθηγήτρια του Χάρβαρντ μελετάει τις πρώτες εντυπώσεις μαζί με τους συναδέλφους τις Susan Fiske και Peter Glick εδώ και 15 χρόνια και έχει ανακαλύψει μερικά μοτίβα σε αυτές τις αλληλεπιδράσεις.
Στο καινούργιο της βιβλίο “Παρουσία”, η Cuddy αναφέρει, ότι οι άνθρωποι απαντούν σε αυτές τις δυο ερωτήσεις, όταν συναντούν κάποιον:
Οι ψυχολόγοι αναφέρονται σε αυτές τις διαστάσεις ως ζεστασιά και επάρκεια και ιδανικά θα πρέπει να τα έχουμε και τα δυο.
Η Cuddy αναφέρει, ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, κυρίως σε επαγγελματικό επίπεδο, πιστεύουν, ότι η επάρκεια είναι πιο σημαντικός παράγοντας. Άλλωστε, θέλουν να αποδείξουν, ότι είναι αρκετά έξυπνοι και ταλαντούχοι για να αναλάβουν την επιχείρησή σας.
Αλλά στην πραγματικότητα, η ζεστασιά και η αξιοπιστία είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για το πως μας αξιολογούν οι άνθρωποι.
“Από εξελικτική σκοπιά είναι πιο σημαντικό για την επιβίωσή μας, αν ο άλλος άνθρωπος αξίζει την εμπιστοσύνη μας”, αναφέρει η Cuddy.
Η επάρκεια αξιολογείται υψηλά μόνο, όταν δημιουργηθεί ένα έδαφος εμπιστοσύνης και η επικέντρωση στο να δείξουμε την δύναμή μας μπορεί να αποτύχει.
Η Cuddy αναφέρει, ότι πολλοί μεταπτυχιακοί φοιτητές επικεντρώνονται τόσο πολύ στο να δείξουν πόσο έξυπνοι και ικανοί είναι που ξεχνάνε τις κοινωνικές τους δεξιότητες, δεν ζητάνε βοήθεια και παρουσιάζονται απρόσιτοι.
Αυτούς τους ανθρώπους συχνά τους περιμένει μια σκληρή αφύπνιση, όταν δεν μπορούν να βρουν δουλειά, επειδή κανείς δεν τους ξέρει και δεν τους εμπιστεύεται ως ανθρώπους.
“Αν κάποιος που προσπαθείτε να επηρεάσετε δεν σας εμπιστεύεται, δεν πρόκειται να καταφέρετε τίποτα. Μάλιστα, μπορεί να δημιουργήσετε υποψίες, ότι προσπαθείτε να τους χειραγωγήσετε. Ένας ζεστός και αξιόπιστος άνθρωπος προκαλεί τον θαυμασμό, αλλά μόνο όταν έχει δημιουργηθεί ένα κοινό έδαφος εμπιστοσύνης”, αναφέρει η Cuddy.
Πηγή: diaforetiko
The post Η πρώτη εντύπωση που δίνουμε βασίζεται σε δυο μόνο κριτήρια σύμφωνα με ψυχολόγο του Χάρβαρντ appeared first on LINE LIFE.
Η πρώτη εντύπωση που δίνουμε βασίζεται σε δυο μόνο κριτήρια σύμφωνα με ψυχολόγο του Χάρβαρντ
Κοινοποιήστε: