
Το BlueWhale, με την ονομασία ELI-3325, έχει αναπτυχθεί από την IAI Elta και έχει ταξινομηθεί ως υποβρύχιο όχημα μεγάλου εκτοπίσματος χωρίς πλήρωμα
Η Ελλάδα θα χρησιμοποιήσει το ισραηλινό υποβρύχιο BlueWhale για τη βελτίωση της συλλογής πληροφοριών στη θάλασσα.
Αυτό αναφέρει η ιστοσελίδα Army Recognition, η οποία σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2025 στην Αθήνα, η Israel Aerospace Industries (IAI) και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (HAI) υπέγραψαν ένα στρατηγικό μνημόνιο συνεργασίας (MoU) για την προσφορά του αυτόνομου υποβρυχίου BlueWhale στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Πάντα με βάση τις ίδιες πληροφορίες, η συμφωνία αυτή επισημοποιεί ένα διμερές πρόγραμμα αμυντικής συνεργασίας που περιλαμβάνει την ενσωμάτωση του μη επανδρωμένου υποβρυχίου οχήματος (UUV) BlueWhale της IAI στις ναυτικές επιχειρήσεις της Ελλάδας, με την HAI να αναλαμβάνει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη και την παραγωγή του.
Ενίσχυση των δυνατοτήτων θαλάσσιας ασφάλειας
Η Ελληνική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (HAI) θα συμμετάσχει στις τεχνολογικές διαδικασίες που σχετίζονται με την προσαρμογή του συστήματος, ενώ η Israel Aerospace Industries (IAI) θα παρέχει πρόσβαση στην προηγμένη τεχνογνωσία της και θα διευκολύνει τη μεταφορά τεχνολογίας. Η συμφωνία αποσκοπεί στην ενίσχυση των δυνατοτήτων θαλάσσιας ασφάλειας, στην ενδυνάμωση των εθνικών αμυντικών βιομηχανιών, στην προώθηση της περιφερειακής σταθερότητας και στη συμβολή στην τεχνολογική αυτονομία.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η συνεργασία αντανακλά τις συνεχιζόμενες προσπάθειες και των δύο μερών να επεκτείνουν τη συμμετοχή τους στον τομέα των αυτόνομων θαλάσσιων συστημάτων.
Τα χαρακτηριστικά του BlueWhale
Το BlueWhale, με την ονομασία ELI-3325, έχει αναπτυχθεί από την IAI Elta και έχει ταξινομηθεί ως υποβρύχιο όχημα μεγάλου εκτοπίσματος χωρίς πλήρωμα (XLUUV). Έχει μήκος 10,9 μέτρα, διάμετρο 1,12 μέτρα και βάρος 5,5 τόνους.
Το όχημα τροφοδοτείται από ένα σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης που βρίσκεται στο κύτος πίεσης, παρέχοντας επιχειρησιακή αντοχή μεταξύ 10 και 30 ημερών, ανάλογα με το προφίλ της αποστολής και τις ενεργειακές απαιτήσεις.
Η πλατφόρμα υποστηρίζει πλήρως ηλεκτρική πρόωση και έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί μυστικές υποβρύχιες αποστολές με επιχειρησιακές ταχύτητες 2 έως 3 κόμβων και μέγιστη ταχύτητα βύθισης 7 κόμβων. Είναι ικανό να καταδύεται σε βάθος έως 300 μέτρων. Μεταφέρεται χερσαία, αεροπορικώς και θαλάσσια χρησιμοποιώντας ένα τυπικό εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, το οποίο επιτρέπει την ταχεία ανάπτυξη και κινητικότητα για διάφορες αποστολές σε παράκτια, ακτοπλοϊκά και ανοιχτά θαλάσσια περιβάλλοντα.
Το σύστημα BlueWhale προορίζεται για την εκτέλεση ενός ευρέος φάσματος αποστολών, όπως αντιυποβρυχιακός πόλεμος (ASW), συλλογή πληροφοριών, επιτήρηση και αναγνώριση (ISR), συλλογή ακουστικών πληροφοριών (ACINT), αντιναρκικών μέτρων (MCM), υποστήριξης ειδικών επιχειρήσεων και ανίχνευσης πειρατείας, τρομοκρατίας και παράνομων θαλάσσιων δραστηριοτήτων.
Διαθέτει μια αρθρωτή σουίτα αισθητήρων και ωφέλιμου φορτίου, τόσο στον ιστό της επιφάνειας όσο και στο βυθισμένο κύτος της. Ο πατενταρισμένος αναδιπλούμενος ιστός περιλαμβάνει κεραίες για ασφαλή ευρυζωνική επικοινωνία SATCOM, ραντάρ παρακολούθησης, ηλεκτροοπτικούς και υπέρυθρους αισθητήρες (EO/IR) και ηλεκτρονικά μέτρα υποστήριξης ραντάρ (R-ESM). Αυτοί οι αισθητήρες επιφάνειας παρέχουν συνεχή ικανότητα ISR και επιτρέπουν στο σύστημα να μεταδίδει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.
Όταν είναι βυθισμένο, το BlueWhale φέρει ένα ρυμουλκούμενο σόναρ (TAS) που αναπτύχθηκε από την Atlas Elektronik, ενεργό και παθητικό σόναρ πλευρικής συστοιχίας (FAS) για την ανίχνευση σκαφών και υποβρυχίων, σόναρ συνθετικού ανοίγματος (SAS) που αναπτύχθηκε από την Kraken για την ανίχνευση ναρκών και τη χαρτογράφηση του θαλάσσιου βυθού σε υψηλή ανάλυση, καθώς και μαγνητικούς αισθητήρες για την επαλήθευση ναρκών.
Η επεξεργασία των αποστολών του οχήματος πραγματοποιείται με τη χρήση ενός εσωτερικού υπολογιστικού συστήματος εξοπλισμένου με αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης. Αυτοί οι αλγόριθμοι επεξεργάζονται ακουστικά δεδομένα, δημιουργούν πληροφορίες γεωγραφικής θέσης, διαχειρίζονται αρχεία καταγραφής αποστολών και επιτρέπουν την επιλεκτική μεταφορά πακέτων δεδομένων κατά τη διάρκεια ή μετά την επιχείρηση.
Η αρχιτεκτονική διοίκησης και ελέγχου του BlueWhale περιλαμβάνει μια διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) σχεδιασμένη για χρήση από δύο άτομα, έναν χειριστή οχήματος και έναν ειδικό σε φορτία σόναρ. Αυτή η διαμόρφωση επιτρέπει την απομακρυσμένη διαχείριση των παραμέτρων της αποστολής, των πόρων ισχύος, των συστημάτων επικοινωνίας και της συστοιχίας αισθητήρων. Η πλατφόρμα είναι συμβατή με στρατηγικές ανίχνευσης πολλαπλών στατικών και διστατικών συστημάτων.
Κοινοποιήστε: