Η πρόσφατη απόφαση επανένταξης της θρυλικής XJ sedan στη γκάμα της Jaguar ως ηλεκτρικό όχημα, έχει τόσο μεγάλη βαρύτητα συνολικά, που εξάπτει πλέον το ενδιαφέρον όλων όσων σκέφτονται να αποκτήσουν προσεχώς ένα ακριβό πολυτελές αυτοκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Σύμφωνα με το παραδοσιακό σλόγκαν της εταιρείας, η ηλεκτροκίνηση της XJ δεν θα φέρει μόνο ρυθμό και χάρη, αλλά και πολύτιμο χώρο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Ηνωμένου Βασιλείου, η Jaguar αναμένεται να παρουσιάσει τη νέα XJ στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Σεπτέμβρη, για να συμπέσει χρονικά με την 50ή επέτειο του αρχικού αυτοκινήτου του 1968 που φέρει το ίδιο όνομα.
Όπως και το I-Pace που κυκλοφόρησε ήδη, θα διαθέτει ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης της κίνησης που περιλαμβάνει ένα επίπεδο δάπεδο που περιέχει τις μπαταρίες, με δύο κινητήρες που τροφοδοτούν τους εμπρός και πίσω τροχούς. Ακούγεται σαν μια ριζική αποχώρηση από τη συμβατικότητα στον συντηρητικό κόσμο των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων, στην πραγματικότητα είναι. Το τρέχον μοντέλο που κυκλοφόρησε το 2009, έσπασε το καλούπι των παραδοσιακών Jaguar από την οπτική του σχεδιασμού και οι προηγούμενες εκδόσεις εισήγαγαν τεχνολογία όπως οι αλουμινένιες κατασκευές.
Προσθέτοντας μια συγκεκριμένη ελευθερία έκφρασης που προσέφερε η Jaguar από τη σχετικά περιορισμένη παγκόσμια πελατειακή βάση της XJ, οι πωλήσεις ξεπερνούν τους αντιπάλους της, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes S-Class, της BMW 7-series και του Audi Α8. Σύμφωνα με τον αρχισχεδιαστή της Jaguar Ian Callum, η ηλεκτρική πλατφόρμα της I-Pace, με τους μικρότερους ηλεκτροκινητήρες στη θέση ενός ογκώδους κλασικού κινητήρα, κατάφερε να απελευθερώσει περισσότερο εσωτερικό χώρο στο συμπαγές SUV. Υποθέτοντας ότι η επόμενη XJ βασίζεται σε μια εκτεταμένη έκδοση της πλατφόρμας της I-Pace, αυτό σημαίνει επίσης περισσότερος χώρος για μπαταρίες και δυνατότητα ευρύτερης εμβέλειας και απόδοσης παρά το γεγονός ότι είναι ένα βαρύτερο αυτοκίνητο.
Οι μπαταρίες στην I-Pace αποθηκεύουν ενέργεια 90kWh, προσφέροντας αυτονομία που προσεγγίζει τα 500 km μεταξύ των πλήρων φορτίσεων, ενώ θα επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 4,8 sec. Έχει μεγάλο μεταξόνιο και μικρό καπό για ένα λεγόμενο σχεδιασμό καμπίνας προς τα εμπρός. Αμφότερα τα στοιχεία ευνοούν την απελευθέρωση του μέγιστου εσωτερικού χώρου, η… σημαία του Callum στα πιθανά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά στις μελλοντικές Jaguar.
Κοινοποιήστε: