Λαθροδιακινητές παράνομων μεταναστών με πολυτελή οχήματα ακόμη και… τζιπ έχουν κάνει τους τελευταίους μήνες την εμφάνισή τους, τόσο στα σύνορα του Έβρου όσο σε Ορεστιάδα και Καβάλα, σε μία προσπάθεια να… μπερδέψουν τις αρχές. Το παραπάνω είναι από τα πολλά συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τους εκατοντάδες καθημερινούς ελέγχους της ΕΛ.ΑΣ. Το newsbreak.gr παρουσιάζει σήμερα ορισμένα συγκλονιστικά στοιχεία για τον τρόπο δράσεις των κυκλωμάτων αλλά και τις εκατοντάδες συλλήψεις των τελευταίων μηνών.
Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές, στην ανατολική Μακεδονία και Θράκη, από τον Έβρο έως και Καβάλα και Δράμα, τους τελευταίους δέκα μήνες, έχουν συλληφθεί και οδηγήθηκαν στην δικαιοσύνη 240 διακινητές, οι περισσότεροι αλλοδαποί. Παράλληλα, το ίδιο διάστημα κατασχέθηκαν 125 οχήματα από διακινητές, σε μπλόκα της συνοριοφυλακής επί της Εθνικής και επαρχιακής οδού από τον Έβρο έως και την Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια από τις ίδιες περιοχές έχουν κατασχεθεί στο σύνολο 792 οχήματα λαθροδιακινητών, ενώ ακινητοποιήθηκαν είτε γιατί έγιναν συλλήψεις με παράνομους μετανάστες είτε γιατί εντοπίστηκαν να κινούνται προς… φόρτωση μεταναστών 1159 οχήματα.
4.000 ευρώ η «ταρίφα»…
Σε όλο το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο από την Ορεστιάδα έως και την Καβάλα, δραστηριοποιούνται σε εμφανή και μή, σημεία, συνοριακά μπλόκα της Αστυνομίας με σκοπό την καταπολέμηση της λαθροδιακίνησης. Η εντατικοποίηση των μπλόκων έχει προκαλέσει αύξηση της «ταρίφας» για τους παράνομους μετανάστες που θέλουν να φτάσουν κυρίως στη Θεσσαλονίκη και από εκεί να συνεχίσουν είτε στην Αθήνα είτε μέσω κυκλωμάτων σε χώρες της Ευρώπης. Οι μετανάστες πληρώνουν ακόμη και 4000 ευρώ για το πέρασμα τους από Κωσταντινούπολη στην Θεσσαλονίκη. Οι περισσότεροι προτιμούν το πέρασμα από τον Έβρο, αφού έτσι δεν εγκλωβίζονται στα νησιά και τις δομές που υπάρχουν εκεί.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες ασφαλείς πηγές του newsbreak.gr, τελευταία παρατηρείται το φαινόμενο το Λιμενικό να εντοπίζει παράνομους μετανάστες στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης.
Ο βασικός λόγος είναι γιατί με αυτόν τον τρόπο βγαίνουν χαμηλά στην Έβρο, προσπερνώντας πολλά συνοριακά μπλόκα, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολη η μετάβασή τους στο εσωτερικό της χώρα μας. Αρκετοί δημιουργούν ειδικές κρύπτες σε οχήματα προκειμένου να μην είναι εύκολος ο εντοπισμός των παράνομων μεταναστών, χρησιμοποιώντας ακόμη και… φορτηγά.
Σημαντικά είναι και τα στοιχεία για τα άτυχα ανήλικα τα οποία εγκαταλείπουν οι γονείς τους σε τρίτους. Το 2018 εισήλθαν και φιλοξενούνται στη χώρα μας 2639 ασυνόδευτα παιδιά. Το τελευταίο τετράμηνο εισήλθαν κυρίως από τη νησιωτική χώρα 893 παιδιά ασυνόδευτα. Συνηθίζεται τα ανήλικα άτομα να μεταφέρονται είτε από άντρες ή γυναίκες προκειμένου να έχουν καλύτερη φιλοξενία στην Ελλάδα. Όταν όμως αποδεικνύεται από τις Ελληνικές Αρχές και τη Frontex και πως δεν είναι οι γονείς τους, εκείνα μεταφέρονται σε άλλες δομές.
Οι συνοριοφύλακες του Χρυσοχοΐδη που έμειναν σχεδόν… μισοί.
Σημαντικό ρόλο στους ελέγχουν διαδραματίζουν εδώ και περίπου 20 χρόνια οι συνοριοφύλακες. Οι πρώτες 4500 προσλήψεις σε Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο έγιναν επί των ημερών του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, την την τριετία 1999 – 2002. Σήμερα, δεν ξεπερνούν οι συνοριακοί φύλακες που υπηρετούν στις Υπηρεσίες Συνοριακής Φύλαξης και Διαχείρισης Μετανάστευσης. Η προηγούμενη Κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο τότε Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκας, επέλεξε να καταργήσει μεγάλο αριθμό αυτών των Υπηρεσιών κυρίως στη β και γ ζώνη, αλλά ακόμη και στον ακριτικό Έβρο, την Υπηρεσία του Τυχερού που δεχόταν τη μεγαλύτερη μεταναστευτική πίεση από τις υπόλοιπες στον Έβρο. Όπως μας λένε οι ίδιες ασφαλείς πηγές το πρόβλημα της λειψανδρίας έχει ενταθεί από το 2015 με την τεράστια αύξηση μεταναστευτικών ροών στα νησιά και τις δομές που δημιουργήθηκαν εκεί. Παρόλο που «γεννήθηκαν» πολλές δομές «φυλακές» στη νησιωτική χώρα, δεν έγινε καμία πρόσληψη συνοριοφυλάκων για την φύλαξη των δομών στα νησιά. Οι κάλυψη της δύναμης γίνεται με αποσπάσεις από την υπόλοιπη χώρα με μηνιαίες μετακινήσεις σε προσωρινή μορφή.
Τα προβλήματα των ανδρών που «κρατούν» όρθιο τον Έβρο
Οι συνοριοφύλακες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα και τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Ειδικότερα, δεν έχουν θερμικές κάμερες, ( σ.σ. το κυριότερο εργαλείο – μέσο για τους συνοριοφύλακες στους ακριτικούς νομούς γιατί δίνει θερμική απεικόνιση τη νύχτα σε κινήσεις ανθρώπων σε πολλά χιλιόμετρα),αστυνομικούς σκύλους, κυάλια, αλεξίσφαιρα γιλέκα, συσκευές μέτρησης διοξειδίου του άνθρακα ( σ.σ. τα οποία κυρίως χρησιμοποιούνται για ελέγχους σε φορτηγά για τον εντοπισμό μεταναστών σε ειδικές κρύπτες). Επιπρόσθετα, αρκετά οχήματα της συνοριοφυλακής έχουν σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πάνω από 1.000.000 (!) χιλιόμετρα, με την υπηρεσία να έχει να παραλάβει καινούριο όχημα από το… μακρινό 2002 (και πάλι επί ημερών του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη). Ακόμη ένα σημαντικό θέμα αφορά την έλλειψη καμερών που θα καλύπτουν ολόκληρη τη συνοριογραμμή στον Έβρο, ενώ δεν υπάρχει και ένα ενιαίο κέντρο επιχειρήσεων. Η μοναδική κάλυψη που υπάρχει είναι στις περιοχές της Βύσσας και της Ορεστιάδας.
Για τα προβλήματα των μάχιμων συνοριακών Φυλάκων επικοινωνήσαμε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, Παναγιώτη Χαρέλα, ο οποίος κάνει σοβαρές καταγγελίες και ζητάει άμεσες προσλήψεις για την επίλυση των προβλημάτων. «Χωρίς υπερβολή, ο κύριος Υπουργός παραλαμβάνει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και κατ’ επέκταση και τις δομές της άτυπης Συνοριοφυλακής, από εκεί τις άφησε το 2003, σε Μέσα και προσωπικό. Για την ακρίβεια, είναι χειρότερα από όταν τα άφησε. Με δικά του οχήματα από το 2002 κινούμαστε ακόμη, γιατί κάποιοι μερίμνησαν στο παρελθόν οι χρηματοδοτήσεις σε εξοπλισμό και μέσα να μην φτάσουν εκεί που θα έπρεπε. Είναι ανάγκη να γίνει τεράστια προσπάθεια να αναβαθμιστούν οι Υπηρεσίες Συνοριακής Φύλαξης σε Μέσα και προσωπικό. Το μεταναστευτικό, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σοβαρά και υπεύθυνα και όχι μόνο απλά στα λόγια όπως γινόταν έως τώρα», δήλωσε στο newsbreak.gr και συνέχισε: «Απαιτούνται προσλήψεις συνοριοφυλάκων στην ηπειρωτική και νησιωτική χώρα για να δοθεί μια και οριστική λύση στην τεράστια λειψανδρία. Σε λίγο αν δεν ληφθεί μέριμνα, με μαθηματική ακρίβεια, όλες αυτές οι Υπηρεσίες της χώρας θα κλείσουν, αφού έχουν απαξιωθεί από όλους τους Υπηρεσιακούς παράγοντες σε κάθε περιφέρεια. Τραγελαφικό αλλά αληθινό. Είχαμε κλάδο αλλοδαπών στη Χώρα με Αντιστράτηγο Γενικό Επιθεωρητή, που όμως δεν είχε αρμοδιότητα στις Υπηρεσίες Συνοριακής Φύλαξης και στο προσωπικό αυτών ! Δηλαδή, είχαμε Στρατηγούς χωρίς …στρατό!»
«Επιτέλους ας δει η πολιτική Ηγεσία σοβαρά το μεταναστευτικό. Ευελπιστούμε όπως πάντα, με κάθε νέα πολιτική και φυσική Ηγεσία έτσι και τώρα, να σκύψουν στα προβλήματα αυτού του κλάδου και να υπάρξουν ουσιαστικές τομές και ενισχύσεις. Είναι καιρός πλέον, να σκεφτούμε σοβαρά ένα καινούργιο Σώμα για την Φύλαξη των Συνόρων και τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών με εξειδικευμένο προσωπικό και Μέσα. Με δική του οργανωτική δομή που θα έχει σε κάθε περίπτωση δικές του συνοριακές δυνάμεις και θα προσδίδει μια σοβαρή και αποτελεσματική εικόνα στο μεγάλο αυτό ζήτημα της διαχείρισης του Μεταναστευτικού στη Χώρα μας», ανέφερε ο κ. Χαρέλας.
Κοινοποιήστε: