Από το ξεκίνημα της αυτοκίνησης μέχρι σήμερα, τα φρένα είναι ίσως το σημαντικότερο κομμάτι ενός οχήματος όσον αφορά στον τομέα της ασφάλειας. Και μία εταιρεία που εδώ και εννέα δεκαετίες δραστηριοποιείται σε αυτόν τον τομέα είναι η Bosch.
TOY ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1)
Συμπληρώνονται 90 λοιπόν χρόνια από το 1927 όταν η γερμανική εταιρεία παρουσίασε το σερβόφρενο, που συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση των επιπέδων ασφαλείας στο άγουρο ξεκίνημα της αυτοκίνησης. Χάρη σε αυτή την εφεύρεση, η απόσταση πέδησης στα σύγχρονα επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά το ένα τρίτο. Ένα χρόνο αργότερα, η Bosch παρουσίασε το σύστημα υποβοήθησης πέδησης για εκ των υστέρων τοποθέτηση σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Το 1936 κατατέθηκε η πατέντα του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος τροχών κατά την πέδηση, το γνωστό σε όλους ABS (Αnti-lock Βraking System), αλλά η εφαρμογή του στην μαζική παραγωγή ξεκίνησε μόλις το 1978! Μέχρι σήμερα, οι τεχνολογικές εξελίξεις της Bosch, όπως το σύστημα ABS (1978), το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS (1986) καθώς και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP (1995) αποτελούν αδιαμφισβήτητα τα πιο σημαντικά στοιχεία για ασφαλή πέδηση. Αξίζει να σημειωθεί πως τα ABS και ESP αποτελούν ήδη βασικό και υποχρεωτικό εξοπλισμό για όλες τις νέες ταξινομήσεις στην Ευρώπη.
Όμως σε όλη αυτή την πορεία έχουν υπάρξει κι άλλα συστήματα που έχουν δημιουργηθεί από την εταιρεία τεχνολογίας. Το 1983 για παράδειγμα, οι δίσκοι φρένων υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα βελτίωσαν σημαντικά την απόδοση πέδησης των μεγάλων οχημάτων. Επιπλέον, από το 2001 έως το 2012, αρκετές καινοτομίες είχαν αντίκτυπο στην ανάπτυξη της δαγκάνας φρένων. Και μόλις πέρυσι, το 2016, η Bosch παρουσίασε το καινοτόμο, υψηλής απόδοσης υγρό φρένων ENV6, εξασφαλίζοντας γρήγορη αντίδραση και αξιόπιστη απόδοση των σύγχρονων συστημάτων πέδησης.
Είναι θέμα μείγματος: νέες συνθέσεις τριβής για τα τακάκια φρένων
Με τις καινοτόμες τεχνικές παραγωγής και τα νέα μείγματα υλικών, η Bosch κατάφερε να σημειώσει πρόοδο και στα τακάκια φρένων, των οποίων βασικός σκοπός είναι η μετάδοση της δύναμης πέδησης με αξιόπιστο τρόπο, ώστε το όχημα να φρενάρει με ασφάλεια. Όσον αφορά στην ανάπτυξη των συστημάτων πέδησης, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας, τα όρια ταχύτητας και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί της εκάστοτε χώρας. Η Bosch ακολουθεί τα πρότυπα των διεθνών κανονισμών, αναπτύσσοντας και παράγοντας διαφορετικά τακάκια ανά περίπτωση. Παράδειγμα αποτελεί το τακάκι χωρίς χαλκό, το οποίο ήταν το πρώτο τακάκι φρένων αυτού του είδους που κυκλοφόρησε στην αγορά οκτώ χρόνια πριν την έναρξη ισχύος της σχετικής νομοθεσίας στις Η.Π.Α. το 2010. Η πατέντα υποβλήθηκε από την Bosch για πρώτη φορά το 2014 και η εν λόγω εταιρεία προσφέρει ήδη τακάκια φρένων χωρίς χαλκό και στην Ευρωπαϊκή αγορά – παρόλο που δεν απαιτείται ακόμη νομικά.
Κοινοποιήστε: