Στο 2,4% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Μάιο του 2024, από 3,1% τον Απρίλιο, κάτι που δείχνει την τάση αποκλιμάκωσής του. Παράλληλα, ο πληθωρισμός τροφίμων «έπεσε» στο 3,1% (από 5,4% τον Απρίλιο), σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Υπενθυμίζεται ότι τα πρόσφατα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat, σύμφωνα με τα οποία ο πληθωρισμός στην Ελλάδα υποχώρησε στο 2,3% το Μάιο, από 3,2% τον Απρίλιο καθώς επίσης και την πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η οποία δείχνει πως «για πρώτη φορά οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο ήταν μειωμένες κατά-1,25% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Κάτι που έσπευσε να χαιρετίσει και ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, υποστηρίζοντας πως τα μέτρα για την ακρίβεια αποδίδουν καρπούς, αφού η Ελλάδα πλέον με βάση την Eurostat έχει τον 6ο χαμηλότερο πληθωρισμό στις χώρες της Ευρωζώνης. Έσπευσε ωστόσο να τονίσει πως «η μάχη για την αναχαίτιση της ακρίβειας συνεχίζεται».
Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Μαΐου 2024 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2023 προέκυψε αύξηση 2,4% έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2023 με το 2022.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάιο 2024, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2024 παρουσίασε μείωση 0,3%, έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2023 – Μαΐου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2022 – Μαΐου 2023, παρουσίασε αύξηση 2,8%, έναντι αύξησης 7,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2022 – Μαΐου 2023 με το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2021 – Μαΐου 2022.
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,4% τον μήνα Μάιο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2023, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 3,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια.
• 1,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 2,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 4,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 2,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών.
• 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
• 5,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία,καφενεία -κυλικεία.
• 1,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 1,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: δημοτικά τέλη, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες.
• 1,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Κοινοποιήστε: