Με τον τρόπο που χρησιμοποιούνται οι συγκεκριμένες πλατφόρμες μουσικής από πολλές επιχειρήσεις, παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών και δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό
Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στην λειτουργία μιας επιχείρησης είτε πρόκειται για ένα μπαρ ή ένα ξενοδοχείο. Εφόσον δεν υπάρχει κάποιος dj που να ασχολείται, οι περισσότερες από αυτές επιλέγουν τις δημοφιλείς πλατφόρμες στις οποίες, πληρώνοντας ένα μηναίο ποσό έχουν τη δυνατότητα να παίζουν τα τραγούδια που τους παρέχουν.
Όπως όμως αναφέρει στο protothema.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Feel Music, επιχείρησης παροχής μουσικών υπηρεσιών, Νίκος Σπυράτος αυτό δεν γίνεται πάντα με νόμιμο τρόπο και για το λόγο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες επιβάλλουν πρόστιμα. «Με την χρήση μη νόμιμων τρόπων μετάδοσης μουσικής, πέραν της επιβολής προστίμου στην επιχείρηση, ζημιώνεται όλη η μουσική βιομηχανία και κατά συνέπεια ο πολιτισμός, καθώς όλο και λιγότεροι άνθρωποι ασχολούνται με την δημιουργία μουσικής. Παράνομοι τρόποι μετάδοσης σε μια επιχείρηση είναι τα spotify/youtube και τα κατεβασμένα και αποθηκευμένα τραγούδια χωρίς παραστατικά αγοράς» λέει ο κ. Σπυράτος.
Όπως επισημαίνει η χρήση των διεθνών πλατφορμών spotify και youtube που χρησιμοποιούν πάρα πολλές επιχειρήσεις δεν είναι νόμιμη, καθώς αυτές δεν επιτρέπουν την εμπορική χρήση, αλλά και δεν αναγνωρίζουν ή αντισταθμίζουν με ακρίβεια τους καλλιτέχνες, τους τραγουδοποιούς ή άλλους δικαιούχους όταν η μουσική τους παίζεται σε επιχειρήσεις. «Όταν ακούμε μουσική στο σπίτι, στο αυτοκίνητό μας ή στα ακουστικά μας, χρησιμοποιούμε μια υπηρεσία συνεχούς ροής. Αλλά όταν μεταδίδεται μουσική δημόσια και σε μια επιχείρηση, δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται ο προσωπικός λογαριασμός του Spotify ή YouTube για να αναπαραχθεί η μουσική αυτή».
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές πλατφόρμες και έχουν ενημερώσει και τις αρμόδιες αρχές πνευματικών δικαιωμάτων είναι ότι δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός με τις διεθνείς πλατφόρμες και ενώ οι επιχειρηματίες το γνωρίζουν, προτιμούν τον παράνομο τρόπο παραγωγής μουσικής επειδή είναι πιο φθηνός. Παράλληλα τίθεται και θέμα πνευματικών δικαιωμάτων όπως εξηγεί ο κ. Σπυράτος. «Όταν εγγραφείτε σε υπηρεσίες καταναλωτών όπως το Spotify ή το YouTube, συμφωνείτε με τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτών των υπηρεσιών. Αυτοί οι όροι και προϋποθέσεις διευκρινίζουν σαφώς ότι η χρήση αυτών των υπηρεσιών καταναλωτικής μουσικής σε εμπορικό περιβάλλον, όπως μπαρ, εστιατόριο ή κατάστημα, παραβιάζει τα πνευματικά δικαιώματα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι καλλιτέχνες, συνθέτες και άλλοι δικαιούχοι δικαιούνται διαφορετική αποζημίωση εάν η μουσική τους χρησιμοποιείται σε μια επιχείρηση. Μια επιχειρηματική ροή μουσικής μέσω ενός προσωπικού λογαριασμού εξυπηρέτησης είναι σαν ένα κινηματογράφο που παίζει ταινίες κατ’ ευθείαν από έναν λογαριασμό Netflix. Ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις πληρώνουν με χαρά τη μουσική, το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι διευθυντές επιχειρήσεων, ιδιοκτήτες και άλλα μέλη του προσωπικού που μεταδίδουν μουσική από τις υπηρεσίες των καταναλωτών δεν γνωρίζουν ότι αυτό αποθαρρύνει τους μουσικούς από τα χρήματα που δικαιούνται και θέτει νομικό και δεοντολογικό κίνδυνο την επιχείρησή τους».
Εφόσον μια επιχείρηση διαπιστωθεί ότι παρανομεί, τότε κατά τον έλεγχο από την αρμόδια υπηρεσία επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ, αλλά όπως επισημαίνουν οι επιχειρηματίες των εταιρειών παροχής μουσικών υπηρεσιών αυτό δεν είναι αρκετό, μιας και συνεχίζεται η παρανομία εις βάρος τους.
Πηγή: protothema.gr
Κοινοποιήστε: