Οδηγούμε την Triumph Tiger Sport 850 και επιβεβαιώνουμε ότι το απλό είναι συνήθως το καλύτερο.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες μιας μανίας των εργοστασίων να δίνουν έμφαση στις κορυφαίες και πιο ακραίες εκδόσεις των adventure μοτοσικλετών τους. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα αποφασίζουν συνειδητά να «θάψουν» τις πιο απλές εκδόσεις των συγκεκριμένων μοτοσικλετών θέλοντας πάση θυσία ο πελάτης να γνωρίσει μόνο την πιο πλούσια σε εξοπλισμό και πιο… ακριβή έκδοση.
Μέχρι ένα σημείο η συγκεκριμένη στρατηγική είναι δικαιολογημένη για πολλούς λόγους. Για παράδειγμα, τα εργοστάσια θέλουν να δείξουν τις τεχνολογίες και τις δυνατότητες των μοντέλων τους. Επίσης, υπάρχει και το κοινό που ζητάει αυτό τον εξοπλισμό και τις πλήρης δυνατότητες της μοτοσικλέτας για να ευχαριστηθεί τη μοτοσικλέτα τους χωρίς περιορισμούς.
Παρόλα αυτά, στον πραγματικό κόσμο οι «βασικές» εκδόσεις των περισσότερων μοντέλων είναι υπεραρκετές να καλύψουν το μεγαλύτερο κομμάτι των αναγκών του αναβάτη. Ιδιαίτερα όταν η βάση της μοτοσικλέτας είναι τόσο ποιοτική όσο η Triumph Tiger 900, τότε το να οδηγήσεις και να απολαύσεις την πιο προσιτή έκδοση Tiger Sport 850 είναι κάτι εντελώς φυσιολογικό.
Αυθεντική Tiger
Η Triumph Tiger Sport 850 είναι ουσιαστικά μια Tiger 900 και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το κορυφαίο μοντέλο. Από αισθητικής άποψης η βρετανική μοτοσικλέτα ακολουθεί τη δομή της οικογένειας των Tiger. Ο χαρακτηριστικός διπλός προβολέας εμπρός, το ψηλό φτερό, η στενή σιλουέτα του ρεζερβουάρ και τη φαρδιά και άνετη σέλα είναι μερικά από τα στοιχεία που έμειναν ίδια διατηρώντας τον έντονο χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.
Εκεί που μπορεί κανείς να διαπιστώσει τις διαφορές σε σχέση με την σειρά Tiger 900 είναι στους χρωματισμούς και στα γραφικά και σε κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες. Οι διαφορές γίνονται πιο έντονες όταν βάλουμε την Tiger Sport 850 δίπλα στην έκδοση Tiger 900 Rally Pro όπου αλλάζει το ύψος της μοτοσικλέτας και η συνολική υπόστασή της.
Στον τομέα της εργονομίας, η 850 είναι άψογη με άνετη θέση οδήγησης, λειτουργικούς διακόπτες και διαστάσεις ιδανικές για μεγάλο εύρος αναβατών. Ο εξοπλισμός είναι βασικός με μια ψηφιακή οθόνη TFT 5 ιντσών, μονόδρομο συμπλέκτη, LED φώτα και δύο επιλογές οδήγησης (Road-Rain).
Μοτέρ για φίλημα
Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το νέο Tiger Sport 850 είναι ο ίδιος τρικύλινδρος σε σειρά των 888 κ.εκ. που συναντάμε στο Tiger 900. Οι διαφορές αρχίζουν από την απόδοση καθώς το 850 αποδίδει 85 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 82 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Ο ψεκασμός είναι τρομερά ποιοτικός με τεχνολογία Ride-by-Wire, ενώ το σύνολο συνοδεύεται από 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης για περισσότερη ασφάλεια.
Σίγουρα το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του κινητήρα είναι η γραμμικότητά του. Το σύνολο έχει τη γνώριμη ροπάτη λειτουργία του τρικύλινδρου, μόνο που είναι ενισχυμένη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές καθώς τα μέγιστα μεγέθη ροπής και ισχύς έρχονται πιο γρήγορα.
Δεν υπάρχει κανένα ψεγάδι στην απόκριση του γκαζιού με τους ανθρώπους της Triumph να παραδίδουν μαθήματα ομαλότητας και κορυφαίας ακρίβειας στις κινήσεις του δεξιού καρπού. Όσο για την κατανάλωση, αυτή έμεινε σταθερά στα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με την αυτονομία ακόμα και σε γρήγορο ταξίδι να ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα με ένα γεμάτο 20λιτρο ρεζερβουάρ.
Μια μικρή διαφορά που είναι σίγουρα ευχάριστη στο 850 είναι η μείωση του θορύβου του κινητήρα σε σταθερές στροφές όταν ταξιδεύεις. Η τάξη αποκαθιστάτε όταν οι στροφές ανέβουν και ο ήχος του τρικύλινδρου γίνεται πιο έντονος και εθιστικός. Συνολικά, από το μηχανικό σύνολο του 850 δεν υπάρξει κανείς που να ζητήσει κάτι περισσότερο. Άψογο σε όλα του.
Αναρτήσεις από το πάνω ράφι
Μπορεί το Tiger Sport 850 να είναι πιο οικονομικό και με 10 ίππους λιγότερους από το Tiger 900, ωστόσο η Triumph δεν έχει κάνει καμία έκπτωση στην οδηγική συμπεριφορά. Η βρετανική μοτοσικλέτα χρησιμοποιεί το αποδεδειγμένα στιβαρό σωληνωτό πλαίσιο, το οποίο συνεργάζεται με αναρτήσεις της Marzocchi και φρένα της Brembo.
Στο εμπρός μέρος δεσπόζει το ανεστραμμένο πιρούνι 45 χιλ. και πίσω ένα μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης. Τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 320 χιλ. εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες Brembo Stylema και έναν δίσκο 255 χιλ. πίσω με ABS. Οι τροχοί επίσης είναι από ελαφρύ κράμα αλουμινίου 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω.
Ένα πράγμα που μπορείς από το πρώτο μέτρο να διαπιστώσεις στο νέο Tiger Sport 850 είναι ότι το σύνολο των αναρτήσεων/πλαισίου με άνεση φέρνει εις πέρας τις απαιτήσεις του αναβάτη. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την μελετημένη ισορροπία και κατανομή βάρους προσφέρουν ένα πακέτο απαράμιλλης ασφάλειας και ευχάριστης οδήγησης στον αναβάτη.
Το μεγάλο όπλο του 850 είναι ότι μπορεί με την ίδια άνεση να σε μεταφέρει καθημερινά στη δουλειά σου και παράλληλα να σε ταξιδέψει όπου εσύ του ζητήσεις. Η βασική ρύθμιση είναι τόσο καλά μελετημένη που θα καλύψει μεγάλο μέρος των οδηγικών αναγκών του μέσου αναβάτη ο οποίος θα στρίψει σβέλτα, θα φρενάρει με αυτοπεποίθηση και θα αλλάξει κατεύθυνση χωρίς καν να ασχοληθεί με το επίπεδο πρόσφυσης ή την ποιότητα της ασφάλτου.
Συνολικά, το Tiger Sport 850 είναι ένα διαμάντι στο δρόμο, ακόμα και για τους πολύ έμπειρους αναβάτες. Αν τώρα θέλει κάποιος να κινηθεί σε πιο δύσβατα χωμάτινα μονοπάτια ή να ψάξει περισσότερες επιλογές ρύθμισης των αναρτήσεων τότε υπάρχει η επιλογή του Tiger 900 Rally Pro. Με το 850 παρόλα αυτά, πίστεψέ με, είσαι μια χαρά!
Το αγκάθι
Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι που να μου φάνηκε περίεργο στο Tiger Sport 850. Η ποιότητα, η οδηγική συμπεριφορά και ο κινητήρας είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ίσως το σημείο που υστερεί να είναι ο εξοπλισμός, ιδιαίτερα σε κάποια στοιχεία που θα φανούν χρήσιμα στο ταξίδι. Για παράδειγμα, ένα cruise control θα ήταν μια πολύ ευχάριστη προσθήκη στα μεγαλύτερα ταξίδια, τα οποία βρίσκονται κατά κόρον στο μενού του 850.
Golden Boy
Η Triumph ορθώς έκανε και έβαλε στην γκάμα των Tiger το Sport 850. Πρόκειται για μια κορυφαία επιλογή στην κατηγορία που ξεχωρίζει για την ποιότητα, την συμπεριφορά της στο δρόμο και τις απίθανες ταξιδιωτικές δυνατότητές της.
Αυτό όμως είναι κάτι που γνώριζαν οι Βρετανοί. Εκείνο που ίσως δεν είχαν αντιληφθεί είναι ότι το κοινό αναζητάει ποιοτικές μοτοσικλέτες με «γήινες» δυνατότητες για να απολαύσεις τις βόλτες, τα ταξίδια και τις καθημερινές μετακινήσεις. Η Tiger Sport 850 είναι ακριβώς αυτό, μια αληθινή μοτοσικλέτα.
Όλα τα στοιχεία της Triumph Tiger Sport 850 ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Triumph Tiger Sport 850
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 2 EEK
Κυβισμός: 888cc
Ισχύς: 85 PS / 8.500 rpm
Ροπή: 82 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 20 L
Τροχοί: 19 ιντσών εμπρός, 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 192 kg
Τιμή: 13.090 ευρώ
Πηγή: newsauto.gr
Κοινοποιήστε: