Η ναυαρχίδα της Volvo με τις πωλήσεις της ήδη προκαλεί πονοκέφαλο στους πολυτελείς ανταγωνιστές της, ήτοι στη Mercedes E-Class, στη Σειρά 5 της BMW και στην Audi A6. Κάνουμε μαζί της πάνω 8.000 km δοκιμής και αναφέρουμε!
Η κίνηση της Volvo να παρουσιάσει ένα υπερπολυτελές αυτοκίνητο σε μία κατηγορία που, όπως και να το κάνουμε, μονοπωλούν οι Γερμανοί αναμφίβολα ενείχε πολλούς εμπορικούς κινδύνους. Σίγουρα δεν είναι εύκολο να χτυπήσεις εμπορικά μεγαθήρια που επί χρόνια κατοικοεδρεύουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ και τα χρήματα που ξόδεψαν οι Σουηδοί για να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν αυτό το αυτοκίνητο ήταν πολλά. Το ρίσκο υψηλό, λοιπόν, αλλά η αυτοπεποίθησή των Σουηδών μεγάλη. Αλλωστε, αν δεν ρισκάρεις δεν καταφέρνεις τίποτα και η Volvo μέχρι στιγμής δείχνει να δικαιώνεται. Οι θέσεις εργασίας αυξήθηκαν πρόσφατα στη μονάδα παραγωγής του S90 στην Τορσλάντα της Σουηδίας, με τις παραγγελίες να έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Όπως συμβαίνει, άλλωστε, και με το μεγάλο SUV, το XC90.
Σχεδιαστικά οι Σουηδοί κατασκεύασαν το πιο σπορ μεγάλο σεντάν οικογενειακό αυτοκίνητο που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Με μυώδεις γραμμές, επιθετικό εμπρός μέρος, ενώ κρύβει πολύ καλά το μέγεθός του, έστω κι αν είναι σχεδόν 5 μέτρα. Οσο πιο σπορ και δυναμική είναι η εξωτερική του εμφάνιση, τόσο πιο elegant και νηφάλιο είναι το εσωτερικό του. Εδώ το πάντρεμα των μαλακών δερμάτων, του ξύλου και των λεπτομερειών χρωμίου δημιουργεί μια γαλήνια αύρα, σαν να βρίσκεσαι στο σαλόνι μιας πολυτελούς βίλας στο Γκέτεμποργκ.
Tο μεγάλο πολυτελές sedan διαθέτει όλα τα γνώριμα από το XC90 2λιτρα μηχανικά σύνολα. Οι diesel είναι δύο, με την D5 να αποδίδει 235 PS και να συνδυάζεται με 4×4 και αυτόματο σύστημα μετάδοσης (5,1 lt/100 km – 133 g/km). Η D4 είναι στα 190 PS, με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (4,1 lt/100 km – 109 g/km). Περάσαμε πολλές ημέρες με τον S90, τον 2λιτρο diesel κινητήρα των 190 PS. Ενα μηχανικό σύνολο που εντυπωσιάζει με τη γραμμική του λειτουργία αλλά και τη δύναμή του από χαμηλά. Αλλωστε τα 40 kgm ροπής είναι από τις υψηλότερες επιδόσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς σε 2λιτρα μοτέρ. Ακόμα και φορτωμένο, το αυτοκίνητο δεν απογοητεύει στο δύσκολο προσπέρασμα – η νέα πατέντα των Σουηδών δείχνει τα δόντια της. Πρόκειται για τη λειτουργία PowerPulse. Επί της ουσίας, με αυτή την πατέντα οι Σουηδοί έχουν καταφέρει να πιάσουν τη δύναμη ενός 3λιτρου diesel αυτοκινήτου και όχι ενός 2λιτρου. Τόσο απλά.
Εν κατακλείδι, το S90 διδάσκει πολιτισμένη και πολυτελή μετακίνηση. Είναι ιδιαίτερα άνετο, ενώ όποτε θέλει ο οδηγός -και με την επιλογή Dynamic στη χαρτογράφηση- το αυτοκίνητο… «σπορτίζει». Αναμφίβολα ο υποψήφιος αγοραστής αυτής της κατηγορίας πρέπει να γνωρίσει και αυτόν τον νέο παίκτη προτού πάρει την τελική του απόφαση…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.969D4 cc
Ισχύς: 190 PS/4.250 rpm
Ροπή: 40,0 kgm /1.750-2.500 rpm
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100 (): 8,2 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 4,4 lt
Εκπομπές CO2: 11 gr/km
Βάρος: 1.800 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ (mm): 4.963/1.890/1.444
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 113,68 ευρώ
Τιμή από: 49.620€
Κοινοποιήστε: