Το πιο εμπορικό μοντέλο στην γκάμα της Skoda αναβαθμίζεται αισθητικά, μηχανικά και σε επίπεδο εξοπλισμού. Δοκιμάζουμε την Octavia με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων απόδοσης 115 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.
ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ (kf@newsauto.gr)
Aπό το 1996 μέχρι σήμερα η Octavia έχει ξεπεράσει τις 5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως αποτελώντας έτσι το σημαντικότερο μοντέλο στην γκάμα της Skoda (για το 2016 οι πωλήσεις του μοντέλου ξεπέρασαν το 40% των συνολικών πωλήσεων που σημείωσε η φίρμα). Σήμερα η 3η γενιά της Octavia φρεσκάρεται στα σημεία και ρίχνεται ξανά στον στίβο των πωλήσεων στη μεσαία κατηγορία. Ισχυρά της όπλα και πάλι, το υψηλό Value for Money, η ποιότητα κατασκευής της, οι χώροι και η ισορροπημένη οδική της συμπεριφορά.
Οι αλλαγές του μοντέλου συνοπτικά
Στο εμπρόσθιο μέρος είναι και εκεί όπου έχουν γίνει οι περισσότερες από οπουδήποτε αλλού αλλαγές, αφού εκτός των νέων διπλών φώτων (προαιρετικά και με LED), υπάρχει μια αλλαγμένη γρίλια, ενώ έχει επανασχεδιαστεί και ο προφυλακτήρας. Οι αλλαγές στο αμάξωμα ολοκληρώνονται με τον ελαφρώς διαφοροποιημένο πίσω προφυλακτήρα, τα «φρεσκαρισμένα» πίσω φώτα, αλλά και τα νέα σχέδια των ζαντών από 16 έως 18 ίντσες.
Εσωτερικά, η Skoda ενισχύει το τεχνολογικό προφίλ της Octavia με νέο σύστημα infontainment που διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη 9,2 ιντσών, αλλά και τη δυνατότητα παροχής internet ως hotspot. Διευρυμένη είναι και η γκάμα των συστημάτων ασφαλείας του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο χώρων δεν υπάρχουν αλλαγές και έτσι το εσωτερικό του μοντέλου συνεχίζει να προσφέρει κορυφαία ευρυχωρία για τα δεδομένα της κατηγορίας (χώρος αποσκευών στα 590 λίτρα). Σε υψηλά επίπεδα κινείται και η ποιότητα υλικών-συναρμογής, καθώς η συνολική εικόνα αποσπά μόνο θετικά σχόλια.
Στους κινητήρες, η ανανεωμένη Octavia έρχεται με 5 TSI μοτέρ βενζίνης και 4 TDI diesel, με χωρητικότητα από 1,0 έως και 2,0 λίτρα, αλλά και με απόδοση από 84 έως και 184 ίππους. Τα κιβώτια είναι είτε 6άρι μηχανικό, είτε 7τάχυτο DSG αυτόματο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα τετρακίνησης για τον 1,8 TSI και τον 2λιτρο TDI.
Oικονομικός ο 1,6 ΤDI- Πολύ καλό σε λειτουργία το DSG 7
Όπως προαναφέραμε, το μοντέλο της δοκιμής εξοπλιζόταν με τον αναβαθμισμένο 1,6 TDI των 115 ίππων & 25,5 kg ροπής. To συγκεκριμένο σύνολο κινεί με ευκολία το αμάξωμα των 1.320 κιλών χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες καυσίμου (η μέση κατανάλωση δοκιμής σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπέρασε τα 6,5 lt/100 km). Σε συνδυασμό με το DSG 7 σχέσεων, το συνολικό πακέτο κινητήρα-κιβωτίου φαντάζει ιδανικό για κάθε διαδρομή. Δίνει ελευθερία κινήσεων εντός της πόλης και πραγματοποιεί αλλαγές γρήγορα ακριβώς εκεί που χρειάζεται εκμεταλλευόμενο της ροπή του κινητήρα.
Τέλος, η οδική συμπεριφορά της ανανεωμένης Octavia συνεχίζει να συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματα της. Έτσι παραμένει σταθερή στον αυτοκινητόδρομο, απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δε θα προβληματίσει ακόμα και αν αποφασίσεις να κινηθείς κάπως πιο γοργά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 115 PS/4.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,3 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 102 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 6.670/1.814/1.461 mm
Χώρος αποσκευών: 590 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 100 ευρώ
Τιμή: 21.000 ευρώ
Κοινοποιήστε: