Η προσμονή άξιζε. Το Fabia τρίτης γενιάς δικαίωσε όλους εκείνους που ισχυρίστηκαν ότι η νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου Volkswagen θα ανεβάσει δικαιωματικά τις προσδοκίες σε υψηλό επίπεδο.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ
Μην λησμονούμε πως το υπερμίνι ήταν αυτό που έβαλε τη φίρμα σε τροχιά πρωταγωνιστή σε επίπεδο πωλήσεων πριν από αρκετά χρόνια. Μετά από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις, το Fabia ανακηρύσσεται το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο της Skoda, πίσω από την Octavia.
Η σχεδίαση όντως θα συμφωνήσουμε μαζί σας πως δεν αντιπροσωπεύει το νεωτερισμό και τη διαφορετικότητα, σε σχέση πάντα με τον προκάτοχο. Διαθέτει εξελικτικά χαρακτηριστικά για να μην αιφνιδιαστούν οι πιο κλασικοί αγοραστές. Τα καλά πάντως βρίσκονται κάτω από την επιδερμίδα. Το αμάξωμα του νέου Skoda Fabia είναι κατά εννέα εκατοστά πιο πλατύ και κατά 3,1 εκατοστά πιο χαμηλά συγκριτικά με πριν.
Σε ό,τι αφορά το μεταξόνιο, είναι κατά 1,9 εκατοστά πιο μακρύ. Εξαιτίας της καλύτερης διαμόρφωσης του εσωτερικού ο ωφέλιμος χώρος για τους επιβάτες είναι μεγαλύτερος από πριν, ιδίως σε ό,τι αφορά το πλάτος. Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών συγκριτικά με πριν (330 λίτρα, 15 περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν). Ποιοτικά η καμπίνα ακολουθεί τις γερμανικές αρχές, οπότε δύσκολα θα εκφραστεί κάποιο παράπονο στο συγκεκριμένο τομέα.
Στη νέα «γενιά» του μοντέλου έχει χρησιμοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό χάλυβας υψηλής αντοχής, προκειμένου να αυξηθεί η ακαμψία του πλαισίου αλλά και να μειωθεί το βάρος. Και τα δυο αποτελούν σημαντικά στοιχεία στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.2 TSI αποδίδει 95 ίππους. Η ροπή του αποδίδεται με ικανοποιητικό τρόπο από τις χαμηλές σ.α.λ. έως και τις μεσαίες. Ο θόρυβος όμως που εκπέμπει κατά τη λειτουργία του είναι αισθητός, ενώ και στη μέση κατανάλωση αναμέναμε κάτι καλύτερο. Στον τομέα των επιδόσεων τα καταφέρνει περίφημα πάντως.
Στο δρόμο η εικόνα είναι άκρως θετική με το Fabia να διαγράφει τις καμπές όλων των μοιρών σε ένα κομμάτι, με διάθεση να αλλάξει άμεσα κατεύθυνση και να διαχειριστεί ώριμα τα φορτία. Η ανάρτηση απορροφά πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου, είτε στην πόλη είτε μακριά από αυτή. Η εξαιρετική κύλιση είναι υπεύθυνη και για το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 90 PS/ 4.400 rpm
Ροπή: 16,3 kgm/ 1.400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 107 gr/km
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Βάρος: 1.109 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.992/1.732/1.467 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 120 ευρώ
Τιμή: 12.000 ευρώ
Κοινοποιήστε: