Ο καύσωνας με καύσωνα περνάει. Για αντιπερισπασμό ανεβάζουμε κι άλλο τη θερμοκρασία. Κάτι σαν ομοιοπαθητική. Ένας Λέων, μα τι λέων, προσθέτω εγώ… Το σύγχρονο απαύγασμα της σπορ τεχνογνωσίας αλλά και τεχνολογίας, από μια εταιρία, την Peugeot, η οποία είθισται να επιδεικνύει πόσο μπορεί να «φτιάχνει» τον οδηγό, ακόμη και σε χαλεπούς (οδηγικούς) καιρούς. Ναι λοιπόν, 308 GTI και οι Θεοί πείθονται, κοινώς βαθιά υπόκλιση…
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Ακόμη και με το φόρτο εργασίας να σου έχει μετατρέψει πολλές φορές τον εγκέφαλο σε… κουνουπίδι, η απάντηση στην ερώτηση: «Γιάννη έχουμε για δοκιμή το 308 GTI, ναι αυτό με τους 272 ίππους, έχεις χρόνο να το αναλάβεις;» δεν μπορεί να είναι διαφορετική. «Ακόμη κι αν δεν έχω θα βρω». Ίσως αυτή να είναι και η αναψυχή του… εγκεφάλου που σας έγραψα νωρίτερα. Η συνάντηση, ενδιαφέρουσα όπως αναμενόταν. Ο διπλός χρωματισμός συνδυασμός (κόκκινο εμπρός-μαύρο πίσω), μαζί με τους τεράστιους τροχούς και την χαμηλωμένη ανάρτηση δεν περνούν απαρατήρητα σχεδόν πουθενά. Είναι τόσο επιτηδευμένη η εμφάνιση του GTI χωρίς να είναι κραυγαλέα, που απευθείας μπαίνεις στο νόημα και φυσικά γουστάρεις να την αποθανατίζεις στο νου σου. Πάμε μην χάνουμε χρόνο…
Περάστε, εάν διαθέτετε γερό στομάχι…
Μπήκαμε, η minimal προσέγγιση, αν μη τι άλλο μαγνητίζει αμέσως το ενδιαφέρον. Αναζητώντας τις διαφορές από τα συμβατικά 308, σημειώνουμε τα πολύ αποτελεσματικά καθίσματα τύπου bucket, τις απανταχού παρούσες κόκκινες ραφές, τον πίνακα οργάνων ο οποίος ενίοτε αποκτά και κόκκινη απόχρωση, την αλουμινένια λαβή του επιλογέα, αλλά και το μικρό τιμόνι-φετίχ. Οι χώροι ως γνωστό δεν ξεχωρίζουν στο 308 αλλά και δεν απογοητεύουν, σε αντίθεση με τον χώρο αποσκευών των 420 λίτρων που είναι μεγάλος. Η εργονομία στην αρχή είναι δεδομένο πως θα σε παιδέψει αφού όλα γίνονται μέσω της οθόνης αφής, ωστόσο σύντομα θα εξοικειωθείς. Σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα, αμφότερα χτυπούν κορυφή χωρίς περιστροφές. Το 308 GTI στοιχίζει 41.000 ευρώ και διαθέτει στον εξοπλισμό του τα πάντα. Όταν λέμε τα πάντα το εννοούμε. Από αερόσακους και ηλεκτρονικά βοηθήματα, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινες επενδύσεις, μέχρι Torsen διαφορικό, 19άρες αλουμινένιες ζάντες, σπορ ανάρτηση και πολλά άλλα…
Μοτέρ για Όσκαρ
Με 170 ίππους στο λίτρο, ο 1.6 THP της Peugeot είναι ο ισχυρότερος 1.600άρης που έχει περάσει ποτέ στην παραγωγή. Η απόδοσή του αγγίζει τους τουρμπάτους 272 ίππους. Ο λέων βρυχάται κυριολεκτικά… Τι κρύβεται αλήθεια πίσω από αυτά τα ομολογουμένως εξωπραγματικά νούμερα, μόλις από 1,6 λίτρα; Το σύνολο διαθέτει μεταξύ άλλων άμεσο ψεκασμό, twin scroll turbo, σφυρήλατα αλουμινένια πιστόνια με διπλό κύκλωμα λίπανσης, ατσάλινη πολλαπλή εξαγωγής, η οποία είναι ικανή να σηκώσει έως και 1.000 βαθμούς Κελσίου, αλλά φυσικά και μια εξολοκλήρου νέα εξάτμιση. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας να σημειωθεί πως εδράζεται επάνω σε σφιχτές βάσεις, ενώ παράλληλα, οι άξονες με τα γρανάζια του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων έχουν υποστεί θερμοχημική κατεργασία, προκειμένου να δείχνουν ανοχή στους 272 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., αλλά και τα 33,6 kgm από τις 1.900 έως τις 5.000 rpm. Το θαύμα της Peugeot είναι εδώ. Και σ’ ανώτερα. Πως μεταφράζονται όλα τα παραπάνω στην πράξη; Με μια ατίθαση κλωτσιά όταν ο ανάποδος δείκτης στο στροφόμετρο σημαδέψει τις 2.200 rpm. Τότε είναι που η πλάτη σου κολλάει στο κάθισμα, τα χέρια σου υποσυνείδητα σφίγγουν το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, ο ήχος συνεπαίρνει τα αυτιά σου και η ευχαρίστηση χτυπά κυριολεκτικά κόκκινο. Υπάρχει και πρόγραμμα «Sport» το οποίο κάνει ακόμη πιο πολεμικό τον ήχο αλλά και την απόκριση. Αρωγός στην παραπάνω πανδαισία αποτελεί και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σφιχτή κλιμάκωση που σε βάζει στο κλίμα μεμιάς, όντας εύχρηστο σε κούμπωμα. Σημειώστε, μόλις 6 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση και 250 km/h τελικής ταχύτητας… Ξεχάσαμε κάτι; Α ναι, θα πιεί αναλογικά με τις δυνατότητες του ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης. Στη λογική γύρω στα 9 lt/100 km, στη λύσσα και στην παράνοια εύκολα θα δεις 16άρια…
Στη δράση παίδες κι όποιος αντέξει…
Σε επίπεδο στησίματος ξεκινάμε με τα αναγνωριστικά πρώτα. Έχουμε και λέμε λοιπόν, οι αντιστρεπτικές έχουν παχύνει, η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 11χιλιοστά και η συνολική γεωμετρία υιοθετεί πλέον αρνητικότερο κάμπερ και πιο στιβαρά σινεμπλόκ, όπως επίσης στην ίδια διάθεση βρίσκονται τα ψαλίδια, τα αμορτισέρ αλλά και τα ελατήρια. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το 308 GTI ένα φόρεσε και ένα Torsen μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, προκειμένου να διαχειριστεί την υπέρογκη ισχύ μόνο στους πρόσθιους τροχούς. Εφορμάς λοιπόν εκστασιασμένος εκ πρώτης από αυτό το εκπληκτικό μοτέρ το οποίο δεν σε αφήνει να ηρεμήσεις. Τις ευθείες τις καταπίνεις χωρίς δεύτερη σκέψη, με τα αντικείμενα και τα τοπία τριγύρω σου να εναλλάσσονται με κινηματογραφική ταχύτητα. Στις στροφές από την άλλη, σημαδεύεις με περιορισμένες κινήσεις στο μικροκαμωμένο τιμόνι και αυτό τις ακολουθεί πιστά πειθήνια, λες και ακούει το υποσυνείδητό σου. Παίρνεις φόρα και ορμάς στον επόμενο επαρχιακό. Το 308 GTI αναλογικά με τη δύναμή του δεν πρόκειται να σε αιφνιδιάσει, ούτε να βάλει άτσαλα τη μούρη εντός στροφής. Τα ελαστικά διάστασης 235-35-19 παραμένουν βιδωμένα στην άσφαλτο και αρνούνται να βγάλουν ακόμη και ηχητική δυσφορία! Τα δικά σου όρια ενδέχεται να εξαντληθούν, του 308 GTI μάλλον όχι… Σαφώς η άνεση δεν είναι καν το δεύτερο ή το τρίτο ζητούμενο εδώ οπότε μην κρίνεις αυστηρά, με λίγη προσοχή στο απαράδεκτο ελληνικό δίκτυο θα τη βγάλεις καθαρή… Τιμόνι, φρένα, ανάρτηση, τοποθετούν το γρήγορο Peugeot σε μια δική του κλάση.
Εν τέλει
Το απόλυτο σπορ GTI είναι εδώ! Ένα αμιγώς ειδικό αυτοκίνητο, το οποίο ξεκάθαρα φτιάχτηκε για να αποδείξει πως οι τεχνικοί της Peugeot κατέχουν ακόμη την τέχνη του τι εστί GTI. Χωρίς συμβιβασμούς, χωρίς μεν αλλά, χωρίς ανούσιες προτεραιότητες στη συνδεσιμότητα και στις θύρες USB. Το 308 GTI προφανώς είναι η μύγα μες στο γάλα σε ότι θα επακολουθήσει από εδώ κι εμπρός. Στο κατώφλι της ηλεκτροκίνησης ή ακόμη χειρότερα της μη οδήγησης (αυτόνομη οδήγηση). Δεν χωρά αμφιβολία πως αυτός ο λέων, με τις δυνατότητες και τα πειστικά καμώματά του, στρογγυλοκάθεται στην κορυφή των hot hatch. Προφανώς δύσκολα θα κουνηθεί από εκεί…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1598 cc
Ισχύς: 272 PS /6.000rpm
Ροπή: 33.6 kgm /1.900 – 5.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,5 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.253 x 1.804 x 1.446 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 167 ευρώ
Τιμή: 41.000 ευρώ
Κοινοποιήστε: