Τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην αγορά, το πρώτο μικρομεσαίο hatchback στη γκάμα της Skoda δέχεται αισθητικές αλλά και ουσιαστικές πινελιές αναβάθμισης, χωρίς ωστόσο να χάνει την ουσία!
ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)
Το Rapid δημιουργήθηκε για να κερδίσει όσους ήθελαν ένα όχημα με τις αρετές της Octavia, χωρίς όμως το μέγεθός της. Και πάνω σε αυτή την πεπατημένη κινούνται οι Τσέχοι που δεν πείραξαν το σχεδιαστικό DNA του, μιας και οι αλλαγές δεν κάνουν «μπαμ» με την πρώτη ματιά. Που βρίσκονται σε ότι αφορά στην εξωτερική του εικόνα;
Στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα νέα bi-xenon φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας, τους νέας εμφάνισης προβολείς ομίχλης και τα να πίσω φωτιστικά σώματα που είναι σκούρα και LED, αντανακλώντας τη γνώριμη πια υπογραφή των μοντέλων της Skoda με το γράμμα C. Αυξημένες είναι οι διαστάσεις του πίσω παραθύρου ενώ έχουμε και νέου σχεδιασμού ζάντες, με τις διαθέσιμες επιλογές να απλώνονται από τις 15 έως τις 17 ίντσες. Όλα τα παραπάνω, ειδικά στο έντονο κόκκινο χρώμα της δοκιμής μας, αποτελούν ένα καλαίσθητο σύνολο.
Στον εσωτερικό του κόσμο που διακρίνεται για το γνώριμο χαρακτηριστικό των μοντέλων της μάρκας, την ευρυχωρία, υπάρχουν επίσης στοχευμένες διαφοροποιήσεις. Νέες ταπετσαρίες, νέα διακοσμητικά και μία σειρά από τεχνολογικές λύσεις που το εκσυγχρονίζουν. Άλλωστε ζούμε στην εποχή της συνδεσιμότητας, ανεξαρτήτως ηλικίας του οδηγού ή μελών της οικογένειας. Κι αυτά σε ένα λιτό και εργονομικό διάκοσμο, όπου την παρουσία σκληρών πλαστικών ισοφαρίζει η καλή συναρμογή. Αλλά όπως προείπαμε, το μεγάλο ατού ήταν και είναι οι χώροι που βρίσκονται στο πάνω άκρο της κατηγορίας. Ειδικά σε σχέση με τη σεντάν έκδοση, οι πίσω επιβάτες κερδίζουν 10 χιλιοστά για τα πόδια και 30 για το κεφάλι, πράγμα που ουσιαστικά επιτρέπει τη παρουσία τριών ενηλίκων στην πίσω σειρά.
To μοντέλο δοκιμής μας αφορούσε στο επίπεδο εξοπλισμού Style, με τον 1000άρη TSI κινητήρα στην έκδοση των 75 αλόγων, σε συνεργασία με DSG κιβώτιο επτά σχέσεων. Πρόκειται για την βάση σε ότι αφορά στα διαθέσιμα επίπεδα ισχύος αλλά αποδεικνύεται αρκετή για τις βασικές ανάγκες, χωρίς να δυσκολεύεται να κινήσει το 1165 κιλών αμάξωμα. Βέβαια σε ταξίδια, με επιβάτες και φορτωμένο το χώρο αποσκευών των… τίμιων 415 lt, είναι δεδομένο πως θα υπάρχουν συμβιβασμοί. Ο ίδιος κινητήρας στην έκδοση των 110 αλόγων προφανώς θα δίνει στο Rapid Spaceback όση «ζωή» χρειάζεται ακόμα και για δύσκολες αποστολές.
Όμως κινούμενοι εντός αστικού τοπίου, αυτή η υστέρηση δεν είχε αντίκτυπο ενώ η συνεργασία με το 7άρι DSG ήταν υποδειγματική, χωρίς κρεμάσματα, πράγμα που βοήθησε στο να μείνει και χαμηλά η κατανάλωση. Γενικά οι Τσέχοι έχουν βελτιώσει την ποιότητα κύλισης, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να είναι προσανατολισμένες προς την άνεση. Άλλωστε το target group του Rapid, αναζητά άνετες και απροβλημάτιστες μετακινήσεις, όχι γρήγορα περάσματα σε απαιτητικές διαδρομές.
Έχοντας αυτό κατά νου, το ανανεωμένο Rapid Spaceback αποτελεί μία σταθερή value for money λύση, που με τις προαναφερθείσες αναβαθμίσεις παίρνει την απαιτούμενη «τόνωση» για να συνεχίσει τη μάχη σε μία κατηγορία με αρκετό ανταγωνισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA RAPID F/L SPACEBACK STYLE 1.0 TSI DSG
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 95 PS/5000-5500 rpm
Ροπή: 16.3 kgm/1500-3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: DSG 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,0 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,6 l/100 km
Εκπομπές CO2: 107 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 104.86 €
Βάρος: 1165 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.304/1.706/1.459 mm
Χώρος αποσκευών: 415 lt
Τιμή: από 13.500€ (μοντέλου δοκιμής 17.000€)
Κοινοποιήστε: