Συμπληρώσαμε πάνω από 800km πίσω από το τιμόνι του πρώτου pick up στην ιστορία της Mercedes, την αρτιαφιχθείσα στη χώρα μας Χ-Class.
Του Τάκη Πουρναράκη
Ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές υποκύπτουν στη δυναμική που παρουσιάζει η κατηγορία των pick up και τοποθετούνται σ’ αυτή. Τα τελευταία χρόνια πέρα από τα εργαλεία δουλειάς (Mitsubishi L200, Toyota Hilux) έχει δημιουργηθεί και μια νέα τάση με περισσότερο life style εκδόσεις pick up: VW Amarok, Ford Ranger, Nissan Navara. Το τελευταίο έχει αρκετά κοινά στοιχεία με την Mercedes X-Class.
Όπως τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 2.3lt απόδοσης 190PS και το κυριότερο 46 kgm ροπής σχεδόν από το ρελαντί. Ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας έχει δυο turbo και σχεδόν ηλεκτρική λειτουργία με σταθερή απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών. Έχεις παντού ροπή για να επιταχύνεις ή να ξεκινήσεις σε μια ανηφόρα με μεγάλο φορτίο. Στην περίπτωση της X-Class που δοκιμάσαμε συνδυάζονταν με 7αρι αυτόματο κιβώτιο και αυτό προερχόμενο από τη Nissan.
Αν ταξιδεύεις με άδεια την καρότσα αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κύλισης του X-Class. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η έκδοση Power που αφορά περισσότερο στο lifestyle. Με καφέ δέρμα στο εσωτερικό, απομίμηση ξύλου, μαλακά πλαστικά, αυτόματο κιβώτιο και οθόνη 7 ιντσών με σύστημα Navigation.
Ταξιδέψαμε βράδυ από Αθήνα για Λεβίδι με την X-Class. Ολυμπία Οδός ως την Κόρινθο και Μορέας μετά, κλειστοί αυτοκινητόδρομοι με σημαντικά στοιχεία οδικής ασφάλειας. Με 4 πόρτες και θέσεις για 5 επιβαίνοντες η X-Class μ’ ένα κάλυμμα στην καρόστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως GLE. Με το φωτισμό της καμπίνας χαμηλό, το cruise control ρυθμισμένο στα 120km/h και τον πανίσχυρο πετρελαιοκινητήρα να στροφάρει νωχελικά με 7η γύρω στις 2000rpm αν με τρόπο μαγικό σε τοποθετούσε κάποιος σε παρακείμενη GLE που κινούνταν με ανάλογη ταχύτητα δε θα καταλάβαινες καμία απολύτως διαφορά.
Η X-Class στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει σα Mercedes! Σ’ αυτό σίγουρα παίζει ρόλο και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός, άκαμπτος άξονας με πέντε συνδέσμους πίσω. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε θηριώδη ασφάλτινα σπορ ελαστικά 255/55/19 Bridgestone Dueler Sport. Κολάκευαν την εμφάνιση σε συνδυασμό με τις επιβλητικές ακτινωτές ζάντες της Mercedes αλλά και το κράτημα. Σίγουρα επιβάρυναν την κατανάλωση ενώ ούτε λόγος για κίνηση σε μεικτές συνθήκες. Ένα ένα όμως τα θέματα…
Στο ταξίδι Mercedes!
Ταξιδέψαμε 170 km/h σε αυτοκινητόδρομο χωρίς πουθενά να αισθανθούμε ότι οδηγούμε pick up. Πραγματική Mercedes η X-Class με τα φαρδιά άνετα, παχιά καθίσματα να σε καλομαθαίνουν. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μάλιστα ακολουθώντας το πνεύμα της έκδοσης Power. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Active Brake Assist, Traffic Sign Assist, Lane Keeping Assist, κλήση έκτακτης ανάγκης (σ.σ: υποχρεωτική από τον Απρίλιο σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε) και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Μέχρι και το πίσω μεσαίο τζάμι άνοιγε ηλεκτρικά. Στις μανούβρες σε εντυπωσιάζουν οι κάμερες που δείχνουν εμπρός, πίσω και στο πλάι ενώ υπάρχει και απεικόνιση του αυτοκινήτου στο χώρο.
Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο στον επαρχιακό δρόμο και χωρίς να επιλέξουμε από τον περιστροφικό διακόπτη κίνηση στους 4 τροχούς (4H) συνεχίζουμε να κινούμαστε με άνεση SUV. Εντυπωσιάζουν τα led φώτα που φωτίζουν στα 300 – 350m, αν πηγαίνετε για κυνήγι πιθανόν θα αποδειχτούν πολύ χρήσιμα. Θυμάστε κάποτε τους προβολείς που τοποθετούνταν στην οροφή τέτοιων οχημάτων; Ε δε χρειάζονται πλέον! Το αυτοκίνητο με ταχύτητες πάνω από 50km/h περνά από ανομοιομορφίες και λακκούβες σαν μεγάλη Mercedes. Παρότι έβρεχε και ο δρόμος ήταν γλιστερός πουθενά δεν ενεργοποιήθηκε το ESP, πουθενά δε νιώσαμε ότι οδηγούμε ένα pick up με μήκος 5.3m μεταξόνιο 3.25m και όλο το βάρος εμπρός. Εδώ προφανώς οι μηχανικοί της Γερμανικής εταιρείας έχουν βάλει το χέρι τους στο σετάρισμα της ανάρτησης.
Κοίτα το πατάκι!
Το πατάκι με την παχιά μοκέτα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη λασπωμένη αρβύλα. Όλο το πολυτελές εσωτερικό της X-Class φωνάζει: «Σαλονιού όχι βουνού!». Η επόμενη μέρα μας βρήκε στο δασικό δρόμο που ανεβαίνει στο οροπέδιο της Κάπελης: «Έχουν πέσει δέντρα από το χιόνι, δε θα περάσεις» είναι η πληροφορία που έχουμε οπότε ευκαιρία για υλοτομία. Με τη X Class σε κακοτράχηλο χωματόδρομο, από την πρώτη στιγμή εντοπίζεις την εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος και νιώθεις ότι δεν έχεις κατάλληλα ελαστικά. Με πιο στενά λάστιχα μεικτών συνθηκών προφανώς η συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα είναι τελείως διαφορετική.
Εμπλέκουμε τις κοντές σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 4L (σ.σ: βάζει 7η στα 20km/h!) με τις οποίες ταυτόχρονα κλειδώνει το πίσω διαφορικό. Με το ειδικό κουμπί κλειδώνουμε και το κεντρικό διαφορικό δημιουργώντας «κάρο». Επιπλέον το πρόγραμμα έχει απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας αλλά και το ABS. Παραταύτα οι δυνατότητες κίνησης στο παγωμένο χιόνι περιορίζονται από τα ασφάλτινα ελαστικά. Έχει πέσει από το βάρος του χιονιού ένα τεράστιο έλατο κλείνοντας το δρόμο. Μας πήρε ώρες να κόψουμε σε 4 μέρη τον κορμό του και να τον καθαρίσουμε από τα κλαδιά. Η Mercedes λέει ότι το μέγιστο φορτίο είναι 1098kg ενώ στη ρυμούλκηση δίνει μέχρι 3.5 tn. Το αυτοκίνητο απέχει από το έδαφος 20cm και έχει γωνία προσέγγισης 29 μοιρών, ράμπας 20 μοιρών και διαφυγής 24 μοιρών.
Στην καρότσα έφερε πολύ χρήσιμους οδηγούς για δέσιμο, ενώ είχε και παροχή ρεύματος. Φορτώσαμε τα κομμάτια του κορμού και πήραμε την λασπωμένη κατηφόρα. Με το Hill Descent Control ενεργοποιημένο φυσικά χωρίς να πατάμε φρένο καταγράψαμε τη δυσαρέσκεια των πίσω συνδέσμων υπό φορτίο στο κακοτράχηλο οδόστρωμα. Σίγουρα δε βοηθούσαν και τα ελαστικά όμως συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι τα φύλλα σούστας παραμένουν η πιο ενδεδειγμένη λύση για βαρύ φόρτωμα. «Σοβαρέψου» σκέφτομαι, ποιος θα δώσει 50-60 χιλιάδες ευρώ για X-Class και θα την βαρυφορτώνει; Άντε να βάλει πίσω κανένα hi tech ποδήλατο, καμιά σανίδα του σερφ ή έστω να ρυμουλκήσει το jet ski.
Πιθανόν να είναι χρήσιμο λοιπόν και ένα καπάκι που κλειδώνει στην οροφή της καρότσας μετατρέποντάς την σε πορτμπαγκάζ. Η X-Class είναι ιδανική περίπτωση γι’ αυτόν που θέλει ένα ΙΧ για να μεταφέρει την οικογένεια και ένα pick up για να μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα. Δεν έχει φτιαχτεί για σκληρές αγροτικές δουλειές. Διαθέτει μοναδικό στυλ, δε περνά απαρατήρητη και το κόστος συντήρησής της είναι σημαντικά χαμηλότερο από την αντίστοιχη GLE ή G Class. Ως παράδειγμα αναφέρουμε τα τέλη κυκλοφορίας μόλις 105 ευρώ. Το μόνο της μειονέκτημα είναι ότι μπορείτε να την αποκτήσετε μόνο ως επαγγελματικό αυτοκίνητο.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=9zj_JnW_Mk8]
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes X Class 250D 4Matic AT
Κινητήρας: 2298 cc
Ισχύς: 190 PS στις 3750 rpm
Ροπή: 45.9kgm/1500 – 2500 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς (κατ’ επιλογή 4κινηση, κοντές σχέσεις, κλείδωμα κεντρικού και πίσω διαφορικού)
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,8 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 9,5 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 209 gr/km, Ευro 6
Βάρος: 2.259kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5340/1.819/1.920 mm
Χώρος φόρτωσης: 1587mm μήκος/1560 πλάτος (1215 μεταξύ των θόλων)/ 485 mm βάθος
Τέλη κυκλοφορίας: 105 €
Τιμή: Από 48.200€, έκδοση Power, τιμή αυτοκινήτου δοκιμής 59.462 ευρώ.
Κοινοποιήστε: