Η αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας τη δίλιτρη Stelvio των 280PS είναι ξεκάθαρη, πρόκειται για πραγματική Alfa!Του Τάκη Πουρναράκη
Η συζήτηση «αυτή δεν είναι πραγματική Alfa Romeo» έχει γίνει πολλές φορές στα 107 χρόνια της ιστορίας της φίρμας. Δεν έχει όμως κανένα λόγο να ξαναγίνει για τη Stelvio το πρώτο SUV της ιταλικής φίρμας. Οι Ιταλοί πέτυχαν κάτι που μέχρι χτες φάνταζε ακατόρθωτο ακόμη και για τις Cayenne/Macan: Σπορτίφ συμπεριφορά σε όχημα με ψηλό κέντρο βάρους.
Το πρώτο SUV της Alfa Romeo μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με την Giulia. Έτσι είναι κατά βάση πισωκίνητη: η κίνηση μεταδίδεται πίσω και όταν χρειαστεί ένας πολύδισκος συμπλέκτης στέλνει μέρος της ροπής εμπρός (έως 50%). Η Stelvio, με ύψος 1.67 μ. είναι σαφώς πιο χαμηλή από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Volvo XC60.
Το εσωτερικό σού δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας και πολυτέλειας: δέρμα, ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις ικανοποιούν όραση και αφή. Η θέση του οδηγού είναι χτισμένη γύρω του και αυτό γίνεται αντιληπτό από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης), το κυρτό ταμπλό και το μικρής διαμέτρου δερμάτινο τιμόνι. Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί με μαεστρία Ιταλού σχεδιαστή, η οθόνη TFT 8.8 ιντσών με ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης 3D που αναπτύχτηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Ενας περιστροφικός διακόπτης διευκολύνει τις επιλογές χαρτογράφησης (Alfa DNA). Για την ψυχαγωγία φροντίζει ένα σύστημα της Harman Kardon με 14 ηχεία!
Η Stelvio, παρά τον όγκο και το μήκος της, διαθέτει χαμηλό σχετικά βάρος (1.660 kg) και κατανομή 50-50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Οι Ιταλοί ισχυρίζονται ότι έχει το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, πράγμα που διαπιστώσαμε. Σε αρκετά σημεία έχει γίνει χρήση ελαφρών υλικών, όπως ανθρακονήματος (στον άξονα μετάδοσης) και αλουμινίου (κινητήρας, αναρτήσεις, καπό, εμπρός-πίσω φτερά, πόρτες αμαξώματος). Η Stelvio διαθέτει σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4, ενώ εξοπλίζεται προαιρετικά με πίσω διαφορικό που διαθέτει διάταξη μηχανικού κλειδώματος.
Ταξιδέψαμε σε αυτοκινητόδρομο, μέρα αλλά και νύχτα, στρίψαμε υπό πίεση με χαρτογράφηση Dynamic, απολαύσαμε το φτιαχτικό ήχο της εξάτμισης, την ευστροφία και τη δύναμη του κινητήρα, το άμεσο τιμόνι, τις αντιδράσεις όσων έβλεπαν την Ιταλίδα καλλονή.
Σας λέμε με το χέρι στην καρδιά πως η Alfa Romeo ξαναζεί μέσω της Giulia και της Stelvio. Ειδικά η δεύτερη δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από την αντίστοιχη Porsche Macan σε οδική συμπεριφορά. Ξέρω είναι βαριά κουβέντα, το ζύγισα πολύ πριν το γράψω και το καταθέτω με το χέρι στην καρδιά. Επειδή θεωρώ πιο πιθανό το δίλημμα Stelvio ή Giulia από το Stelvio ή Macan, ξεκαθαρίζω: Προσωπικά θα επέλεγα την Giulia Veloce, η γυναίκα μου όμως προτιμά σα σχήμα τη Stelvio. Οπότε…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Stelvio 2.0 lt βενζίνη
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 280 PS στις 5.250 rpm
Ροπή: 41,8 kgm στις 2.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,7 sec
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 11.2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 161 gr/km
Βάρος: 1.660 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687/1.903/1.671 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 395 €
Τιμή: Από 62.050 € (έκδοση First Edition)
Κοινοποιήστε: