Συμπληρώσαμε πάνω από 500 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της υβριδικής BMW Χ5 που καταναλώνει λιγότερο από ένα 1000άρι και εκπέμπει 77g CO2 ανά km!
ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
Η φιλοσοφία του plug in hybrid θα κυριαρχήσει στο άμεσο μέλλον στα αυτοκίνητα. Η συγκεκριμένη διάταξη συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα, θερμικό κινητήρα, μπαταρίες και δυνατότητα φόρτισης αυτών τόσο με ανάκτηση ενέργειας μέσω υβριδικού συστήματος όσο και με απλό τροφοδοτικό. Η Χ5 xDrive40e μπαίνει στην πρίζα αποβραδίς, φορτίζεται η μπαταρία (σ.σ.: σε 200 λεπτά) και την άλλη μέρα έχεις στη διάθεσή σου ηλεκτρική αυτονομία 30 χλμ. για ταχύτητες μέχρι 120 km/h όπως διαπιστώσαμε στην πράξη. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 9 kwh και μειώνει τον χώρο αποσκευών κατά 150 lt (από τα 650 στα 500 lt). Είναι εφικτό, αν προσέξεις λίγο στην οδήγηση, ο θερμικός κινητήρας να ενεργοποιηθεί μόνο το Σαββατοκύριακο στην οικογενειακή εκδρομή. Με αυτόν τον τρόπο έχεις όλη τη βδομάδα κατανάλωση 3 ευρώ λόγω ρεύματος (!), μηδέν ρύπους εντός πόλης και μια εκπληκτική άνεση/ποιότητα κύλισης χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα και στο 8αρι αυτόματο κιβώτιο.
Ο θερμικός κινητήρας (turbo βενζίνη 2 lt/245 PS) είναι πάντα διαθέσιμος και η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος 313 PS απογειώνει την Χ5 xDrive40e όποτε ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι. Υπάρχουν και οι αντίστοιχες χαρτογραφήσεις Auto e Drive, με την οποία κινείσαι υβριδικά, MAX e Drive, με την οποία κινείσαι ηλεκτρικά και η λειτουργία Save Battery, όπου αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας και κρατάς την αποθηκευμένη ενέργεια για αμιγή ηλεκτροκίνηση αργότερα, όταν θα φτάσεις στο κέντρο της πόλης. Ο βενζινοκινητήρας είναι αθόρυβος, εύστροφος και με περίσσεια ροπής σε όλο το φάσμα στροφών. Με την αρωγή της σταθερής ροπής του ηλεκτροκινητήρα η επιτάχυνση ανεξαρτήτως ταχύτητας ή σχέσης στο κιβώτιο είναι ερεθιστική!
Σε συνδυασμό με το εσωτερικό, που αποτελεί επιτομή της πολυτέλειας, δημιουργείται σε οδηγό και επιβαίνοντες μια αίσθηση υπεροχής. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα Driving Assist (διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση για επικείμενη σύγκρουση), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς/θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα ελέγχου κατάβασης, adaptive cruise control, φώτα xenon, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, 20άρες ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, multimedia, Bluetooth με χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ταξιδεύοντας στην εθνική οδό, όπου το υβριδικό σύστημα δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο, είδαμε κατανάλωση κοντά στα 7 lt/100 km, επίδοση εκπληκτική για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Η Χ5 εντυπωσιάζει με την οδική της συμπεριφορά που δεν διαφέρει απ’ αυτή μιας ΒΜW Σειράς 5 παρά το ύψος και το βάρος. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει και η τελευταία εξέλιξη του xDrive, που κατανέμει συνεχώς τη ροπή στους 4 τροχούς. Παραφωνία, κατά την άποψή μας, οι θηριώδεις τροχοί 20 ιντσών που συνδυάζονταν με «M» πακέτο στο αυτοκίνητο δοκιμής μας: αυξάνουν την κατανάλωση σε υβριδικό μοντέλο και μειώνουν την άνεση. Ανάμεσα στις επιλογές που έχει ο υποψήφιος αγοραστής μιας Χ5 η πιο οικονομική σε χρήση είναι η υβριδική έκδοση που δεν υστερεί σε κανέναν τομέα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.997 cc
Ισχύς: 245 PS/5.000 rpm
Ηλεκτροκινητήρας: 113 PS
Συνδυαστική ισχύς: 313 PS
Συνδυαστική ροπή: 45,5 kgm/1.250-4.800 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,8sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 77 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.230 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.886/1.938/1.762 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Τιμή: Από 88.550 ευρώ
Κοινοποιήστε: