SUV με χιλιάρη κινητήρα; Κι όμως; Αναρωτιόμαστε αν είναι επαρκής για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.0 lt/115 PS που φορά το νέο Seat Ateca και παίρνουμε τις απαντήσεις… στο δρόμο!
Του Τάκη Πουρναράκη
Το όνομα Ateca το δανείστηκαν στη SEAT από ένα μικρό χωριό που βρίσκεται κοντά στη Σαραγόσα. Διατήρησαν έτσι την παράδοση που θέλει τα μοντέλα της ισπανικής φίρμας να παίρνουν το όνομα μιας πόλης της Ισπανίας. Το Ateca είναι το δίδυμο αδελφάκι του VW Tiguan. Διαθέτει όλη την τεχνολογία αιχμής που φέρει το Tiguan και επιπλέον τον ολοκαίνουριο 1.0 lt υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα TSI απόδοσης 115 PS. Επιπλέον, είναι σημαντικά πιο φθηνό. Είναι το πρώτο μοντέλο μήκους 4.36 m στην κατηγορία των C – SUV με κινητήρα 1.0 lt. Το Ateca είναι πενταθέσιο οικογενειακό αυτοκίνητο με δικίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις. Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες ξεκινούν από τα 1.0 lt/115 PS και φτάνουν στα 1.4 lt/150 PS ενώ οι διαθέσιμοι πετρελαιοκινητήρες ξεκινούν από τα 1.6 lt/115 PS και φτάνουν στα 2.0 lt/150 ή 190 PS. Εμείς οδηγήσαμε την προσθιοκίνητη έκδοση 1.0 lt/115 PS που συνδυάζονταν με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Στη Seat κάνουν λόγο για «το πιο εξελιγμένο αστικό SUV» και τονίζουν ότι το 95% των αγοραστών αυτής της κατηγορίας δεν ενδιαφέρεται να βγει καθόλου εκτός δρόμου. Πιθανόν γι’ αυτούς τους χρήστες σημαντικό ρόλο παίζει η συνδεσιμότητα. Το Ateca διαθέτει έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών και Media System Plus, που συνδυάζεται με τα Easy Connect Infotainment System, Seat Full Link και Seat Connect App. Μια έξυπνη διάταξη είναι το Connectivity Box στην κεντρική κονσόλα: ακουμπάς το smartphone και φορτίζεται ασύρματα χωρίς καλώδιο. Ταυτόχρονα, χάρη στην αυτόματη σύζευξη με την κεραία οροφής, εξασφαλίζει καλύτερη λήψη σήματος. Προφανώς, υπάρχει σύστημα Bluetooth για να λαμβάνετε/πραγματοποιείτε τα τηλέφωνά σας.
Οι χώροι που διαθέτει το Ateca είναι ικανοποιητικοί για μια πολυμελή οικογένεια. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλούσιο από την έκδοση Reference και γίνεται πλήρες στην έκδοση Style.
Πάει σαν Leon
Οδηγήσαμε το Ateca σε αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακό. Ταξιδέψαμε με σβέλτο ρυθμό, στρίψαμε, φρενάραμε, προσπεράσαμε φορτηγά, ενεργοποιήσαμε υαλοκαθαριστήρες καθώς βρήκαμε βροχή. Το Ateca έχει συμπεριφορά Leon, ομοιογενή, με καθαρές γραμμές, καλό ζύγισμα, ενδοτική ανάρτηση. Δεν γέρνει υπερβολικά, πατάει σταθερά και επιτρέπει στον οδηγό να διατηρήσει υψηλή μ.ω.τ. με σβέλτα περάσματα στις στροφές. Με βεβαιότητα αναφέρουμε ότι η δύναμη και η ροπή του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 lt κρίνονται ικανοποιητικές για ασφαλή οικογενειακά ταξίδια. Ισως και κάτι περισσότερο, καθώς η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου σε συνδυασμό με τη ροπή των 20.2 kgm (εφάμιλλη με δίλιτρου ατμοσφαιρικού) επιτρέπει γρήγορα προσπεράσματα ακόμη και με τη χρήση κλιματισμού.
Αναμφίβολα αποδίδει καλύτερα απ’ ό,τι ο προηγούμενος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.6 lt FSI του γκρουπ. Μην προβληματίζεστε αν επαρκεί ή όχι ο κινητήρας των 1.0 lt, επαρκεί και με το παραπάνω! Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να κάνετε μια δοκιμή για να διαπιστώσετε του λόγου το αληθές. Το Ateca εκτός δρόμου μπορεί να κινηθεί σε βατό χωματόδρομο, καθότι έχει απόσταση 17.7 cm από το έδαφος. Η ακαμψία του αμαξώματος και η άνεση της ανάρτησης επιτρέπουν να περάσεις από νεροφαγώματα και ανομοιομορφίες ή να ανεβείς ένα πεζοδρόμιο (ναι προσωρινά, το ξέρω!). Το Ateca είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις Seat. Ρίξτε μια ματιά, σίγουρα αξίζει τον κόπο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc, τρικύλινδρος
Ισχύς: 115 PS/5.000-5500 rpm
Ροπή: 20.2 kgm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,3 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 : 119 gr/km
Βάρος: 1280 kg (με τον οδηγό)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.363/1.841/1601 mm
Χώρος αποσκευών: 510 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 116 €
Τιμή: από 19.950 €
Κοινοποιήστε: