Το Seat Ibiza Cupra είναι αυτοκίνητο πόλης με επιδόσεις αγωνιστικού, χωρίς συμβιβασμούς σε άνεση ή ποιότητα και, το κυριότερο, χωρίς να προκαλεί!
ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
Οι εποχές έχουν αλλάξει. Πριν από μια 20ετία το γρήγορο Ibiza 1.8 lt 16V απέδιδε 130 PS και ήταν άπιαστο όνειρο. Σήμερα η πρόοδος στις χαρτογραφήσεις, στους υπερτροφοδότες και στα ελαστικά έχει ως αποτέλεσμα το γρήγορο Ibiza που ονομάζεται Cupra και διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.8 lt, να αποδίδει με απίστευτη ομοιογένεια 192 PS και να πηγαίνει σαν αγωνιστικό στον δρόμο. Αυτό οφείλεται κυρίως στη ροπή των 32,6 kgm από το ρελαντί, τιμή που πριν από 20 χρόνια δεν επιτυγχανόταν ούτε σε τρίλιτρα υπεραυτοκίνητα.
Με αναλογία 6,35 kg/PS (βάρος 1.220 kg), το Ibiza Cupra προφανώς είναι πύραυλος. Η αραιή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων αναδεικνύει τον GT χαρακτήρα του (σ.σ.: αν ψάχνετε σκληροπυρηνικό GTI, δείτε αλλού). Η 2η σχέση φτάνει τα 120 km/h, η 3η τα 170 km/h, την 4η δεν τη γεμίσαμε μέχρι τον κόφτη φοβούμενοι το Αυτόφωρο!
Τo Ibiza Cupra έχει υψηλή ποιότητα κατασκευής και εξαιρετική ακαμψία πλαισίου. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Seat να σετάρουν το αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς σε άνεση ή κράτημα. Το αμορτισέρ λοιπόν έχει μεγάλη διαδρομή, όμως το σκληρό ελατήριο ελέγχει πλήρως τη δευτερογενή ταλάντωση (εμπρός ανάρτηση: McPherson με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες, πίσω ανάρτηση: ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες). Το αποτέλεσμα είναι απόλυτα ομοιογενές ακόμη και όταν ο οδηγός επιλέξει το κουμπί Sport στο ταμπλό. Με τη γρήγορη χαρτογράφηση η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση, το τιμόνι βαραίνει, η ανάρτηση σφίγγει και το Cupra είναι έτοιμο για εκκίνηση σε ειδική διαδρομή.
Σε δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές το Cupra είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Πατάει σταθερά, είναι απίστευτα γρήγορο από στροφή σε στροφή και επιταχύνει με τους τροχούς στριμμένους χωρίς φλυαρίες. Θα υποστρέψει υπό πίεση, λογικά χωρίς δράμα. Είναι εντυπωσιακή η δουλειά των μηχανικών στο antispin, που κόβει μόνο όσο χρειάζεται για να μη σπινάρουν οι κινητήριοι εμπρός τροχοί. Το Cupra στερείται δράματος, το σετάρισμά του δεν δίνει αίσθηση συμμετοχής που σε κρατά σε συνεχή εγρήγορση. Δεν έχει αυτή τη σπορ υστερία που σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι συνέχεια στην κόψη του ξυραφιού. Αντίθετα είσαι λίγο αποστασιοποιημένος, παρότι πας πολύ γρήγορα. Αυτή η αίσθηση δένει γάντι με την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Τίποτα δεν «φωνάζει», τίποτα δεν προκαλεί. Ενα κεντρικά τοποθετημένο τραπέζιο από αλουμίνιο μέσα στο οποίο φιλοξενούνται οι δύο εξατμίσεις και τα λογότυπα Cupra είναι τα μόνα στοιχεία που διαφοροποιούν αισθητικά το 3πορτο Ibiza από τις συμβατικές εκδόσεις.
Το εσωτερικό, τυπικό Seat, σαν να μένει αναλλοίωτο στον χρόνο, δεν προκαλεί έντονα συναισθήματα, αλλά δεν έχει και μειονεκτήματα. Το μόνο που μας ενόχλησε είναι ο χώρος πάνω από τις ποτηροθήκες που βρίσκονται εμπρός από το κιβώτιο ταχυτήτων – εκεί δεν χωράει ούτε μικρό μπουκάλι νερού. Το Ibiza Cupra έχει χαμηλή τιμή και προσφέρεται σε όσους αρέσκονται σε αυτοκίνητα που δεν προκαλούν, αλλά μπορούν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 192 PS /4.300 rpm
Ροπή: 32,6 kgm /1.450-4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,3 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 145 gr/km
Βάρος: 1.260 kg (με τον οδηγό)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.055/1.693/1.441 mm
Χώρος αποσκευών: 292 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 268€
Τιμή: 17.200€
Κοινοποιήστε: