Οι δύο επιβάτες είχαν προγραμματιστεί να πετάξουν με το δικινητήριο turboprop ATR 72, αλλά σύμφωνα με δηλώσεις του σε βραζιλιάνικα ΜΜΕ, απέτυχαν να επιβιβαστούν στη μοιραία πτήση, κάτι που όμως τους έσωσε τη ζωή
Δύο επίδοξοι επιβάτες λένε ότι εξαπάτησαν τον θάνατο την Παρασκευή μετά από ένα μπέρδεμα που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν την πτήση τους στο καταδικασμένο αεροσκάφος VoePass που συνετρίβη στη Βραζιλία και σκότωσε και τους 61 επιβαίνοντες.
Οι δύο επιβάτες είχαν προγραμματιστεί να πετάξουν με το δικινητήριο turboprop ATR 72, αλλά σύμφωνα με δηλώσεις του σε βραζιλιάνικα ΜΜΕ, απέτυχαν να επιβιβαστούν στη μοιραία πτήση, κάτι που όμως τους έσωσε τη ζωή. Ένας από αυτούς είπε ότι ήταν μέρος μιας ομάδας 10 ατόμων που έχασαν την μοιραία πτήση.
Ένας άνδρας, ο Adriano Assis, δήλωσε στο GloboNews ότι είχε τελειώσει τη βάρδια του σε νοσοκομείο και έφτασε στο γκισέ της LATAM Airlines γύρω στις 9:40 π.μ. για την πτήση από το Cascavel στο Guarulhos στις 11:56 π.μ.
Ο Assis είπε ότι παρατήρησε ότι δεν υπήρχαν πράκτορες στο γραφείο LATAM και έτσι πήρε έναν καφέ ενώ κοιτούσε τις οθόνες αναχώρησης και άφιξης για ενημερώσεις σχετικά με την πτήση 2283.
«Το μικρόφωνο δεν έλεγε τίποτα, ούτε οι πίνακες έλεγαν τίποτα για την πτήση», είπε.
Είπε ότι συνειδητοποίησε ότι είχε κλείσει την πτήση του με την αεροπορική εταιρεία VoePass, όχι με τη LATAM. Στη συνέχεια πήγε σε έναν πάγκο, αλλά υπήρχε μια τεράστια ουρά και μέχρι να φτάσει σε έναν πράκτορα ήταν πολύ αργά για είσοδο.
«Ο τύπος είπε ότι δεν θα επιβιβαζόμουν πια γιατί ήταν μια ώρα πριν από την επιβίβαση», είπε ο Assis.
Είπε ότι παρακάλεσε τον πράκτορα να του επιτρέψει να επιβιβαστεί στην πτήση, αλλά ο πράκτορας αρνήθηκε.
«Τσακώθηκα μαζί του και με άλλα πράγματα, και αυτό ήταν, και μου έσωσε τη ζωή, φίλε», είπε με δάκρυα στα μάτια. «Έκανε τη δουλειά του γιατί… αν δεν το είχε κάνει… Ίσως δεν θα ήμουν σε αυτή τη συνέντευξη σήμερα, συγγνώμη».
Η πτήση 2283 της VoePass συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή στην πόλη Vinhedo, μεταφέροντας 57 επιβάτες και τετραμελές πλήρωμα.
Πλάνα έδειξαν το αεροπλάνο να παρασύρεται προς τα κάτω κάθετα, σπειροειδώς καθώς έπεφτε. Το σημείο της συντριβής έδειξε μια περιοχή στις φλόγες με καπνό να βγαίνει από μια κατεστραμμένη άτρακτο αεροπλάνου.
Ένας άλλος επιβάτης, ο Jose Felipe, είπε ότι ήταν μέλος μιας ομάδας 10 ατόμων που έκαναν το ίδιο λάθος.
«Νόμιζα ότι θα έφευγα με το LATAM που ήταν κλειστό», είπε στο GloboNews.
«Δόξα τω Θεώ, δεν μπήκαμε σε αυτό το αεροπλάνο. Δεν ξέραμε ότι θα ήταν με αυτή την εταιρεία [VoePass], νομίζαμε ότι θα ήταν με τη LATAM και η LATAM έκλεισε. Έφτασα ακόμη και νωρίς [στο αεροδρόμιο] και περίμενα, περίμενα και τίποτα».
Όταν βρήκε έναν πράκτορα, είπε ότι πίεσε τον εργαζόμενο να τον πάρει στην πτήση.
«Κύριε, πρέπει να μπω σε αυτό το αεροπλάνο. Πρέπει να φύγω», είπε ο Φελίπε στον εργαζόμενο της αεροπορικής εταιρείας, ο οποίος αρνήθηκε να τον επιβιβάσει επικαλούμενος ότι είχε περάσει το χρονικό όριο επιβίβασης.
«Και είπε ότι δεν υπήρχε τρόπος και αυτό που μπορώ να κάνω για εσάς είναι να επαναπρογραμματίσω το εισιτήριό σας», είπε ο Φελίπε.
Το προσωπικό της VoePass στο αεροδρόμιο Guarulhos δήλωσε στο Associated Press ότι η εταιρεία ειδοποιεί τα μέλη των οικογενειών των θυμάτων και τα υποστηρίζει σε ένα ιδιωτικό δωμάτιο στο αεροδρόμιο.
Είπε ότι φαίνεται ότι όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα είχαν πεθάνει, χωρίς να διευκρινίσει πώς είχαν ληφθεί αυτές οι πληροφορίες.
Ο εμπειρογνώμονας της αεροπορίας και πρώην πιλότος Άρθουρ Ρόζενμπεργκ δήλωσε ότι το βίντεο του αεροπλάνου φαίνεται να δείχνει το αεροσκάφος να σταματά στον αέρα.
«Μια στάση είναι όταν το αεροπλάνο δεν κινείται στον αέρα αρκετά γρήγορα, προς τα εμπρός, για να είναι σε θέση να διατηρήσει την άνωση για να παραμείνει στον αέρα», δήλωσε στο «The Story» του Fox News Channel. «Ο ήχος μου λέει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τον έναν ή και τους δύο κινητήρες».
Τα δεδομένα ραντάρ δείχνουν μια «ταχεία κάθοδο», η οποία θα μπορούσε να αποδοθεί σε βλάβη κινητήρα ή κάποια άλλη δυσλειτουργία, είπε.
«Φαινόταν σαν να έπεσε 17.000 πόδια σε περίπου δύο λεπτά», δήλωσε ο Rosenberg.
Το αεροσκάφος είναι ένα ATR 72-500 twin-engine turboprop που χρησιμοποιείται για μικρότερες πτήσεις.
Σε δήλωσή του, ο κατασκευαστής του αεροσκάφους, η γαλλο-ιταλική ATR, δήλωσε ότι οι ειδικοί της εταιρείας είναι «πλήρως αφοσιωμένοι στην υποστήριξη τόσο της έρευνας όσο και του πελάτη».
Το μαύρο κουτί του αεροπλάνου, ή καταγραφέας δεδομένων πτήσης, έχει ανακτηθεί από αξιωματούχους.
Κοινοποιήστε: