Πώς θα νιώθατε αν γνωρίζατε ότι το φορτηγό στη διπλανή λωρίδα στην εθνική οδό κινείται αυτόνομα και ο οδηγός δεν κρατά το τιμόνι; Ίσως φοβόσασταν, όμως οι κατασκευαστές θεωρούν ότι τα βαρέα οχήματα που θα «επικοινωνούν» μεταξύ τους και θα κινούνται σε πορεία (διαδικασία γνωστή ως platooning) θα είναι πιο ασφαλή και ταυτόχρονα θα επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Το σενάριο που περιγράψαμε δεν είναι φανταστικό, αλλά θα γίνει σύντομα πραγματικότητα. Ο γνωστός κατασκευαστής φορτηγών και λεωφορείων ΜΑΝ (θυγατρική του Ομίλου Volkswagen) υπέγραψε μνημόνιο συνεννόησης με τη γερμανική εταιρεία μεταφορών DB Schenker για την ανάπτυξη και τη δοκιμή της τεχνολογίας που θα επιτρέπει σε βαρέα οχήματα να κινούνται αυτόνομα σε κονβόι. Οι δοκιμές σχεδιάζεται να αρχίσουν το 2018 στον αυτοκινητόδρομο Α9, στο τμήμα που συνδέει το Μόναχο με τη Νυρεμβέργη.
Το platooning συμβάλλει στον περιορισμό της πιθανότητας ατυχήματος, καθώς ενώ ο μέσος οδηγός χρειάζεται 1,4 sec για να αντιδράσει, ο αυτόματος πιλότος το πράττει σε μόλις 0,1 sec! Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται μείωση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων έως 10% αλλά και βελτίωση της ροής στον αυτοκινητόδρομο, καθώς δεν απαιτείται ελάχιστη απόσταση 50 m. ανάμεσα στα φορτηγά αλλά μόλις 10-15 m.
Δείτε ΕΔΩ την αντίστοιχη δοκιμή μίας ανταγωνίστριας της ΜΑΝ, της Mercedes-Benz, στη διαδρομή από Στουτγάρδη έως το Ρότερνταμ.
Κοινοποιήστε: