Στα 217 εκατ. ευρώ έφτασαν οι πωλήσεις των online φαρμακείων στο εννιάμηνο του 2023
Αύξηση τζίρου κατά 8% και πωλήσεις στα 217 εκατ. ευρώ παρουσίασαν τα online φαρμακεία το εννεάμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group. Παράλληλα, οι online παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 4%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Σημειώνεται όμως ότι κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις των online φαρμακείων σημείωσαν σημαντική μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Σύμφωνα με την Convert Group η αιτία της πτώσης είναι η πρόσφατη εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες) στα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας τα online φαρμακεία.
Τα στοιχεία της έρευνας αντλούνται από 97 online φαρμακεία, με την συμμετοχή 13 από τους 15 πρωταγωνιστές της αγοράς.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών σε επίπεδο εννεαμήνου αναδεικνύονται οι εξής:
Προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας: 10%.
Συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες: 4%.
Σε αντίθεση, τα βρεφικά και παιδικά είδη γνώρισαν μια μείωση στις πωλήσεις κατά 2%.
Μείωση στις πωλήσεις τους παρουσίασαν επίσης τα προϊόντα υγείας κατά 21%, καθώς τα προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν πλέον όλο και πιο χαμηλή προτεραιότητα στις αγορές του αγοραστικού κοινού.
Η συγκράτηση των εκπτώσεων online συνεχίζεται και σε αυτή την περίοδο, σε ποσοστό 38% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής, από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό και την ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους.
Στα marketing κανάλια σε επίπεδο εννεαμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 46% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 5 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Τα οργανικά αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14%. Σημειώνεται ότι οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών γνώρισαν μια μείωση της τάξης του 4%, έχοντας ποσοστό 13% από 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile και tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop και laptops (32%).
Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.
Κοινοποιήστε: