Το newsauto.gr επιχειρεί να ρίξει άπλετο φως στην πιο ανερχόμενη κατηγορία από πλευράς πωλήσεων, αυτή των SUV/Crossover, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας. Θέτει ως ταβάνι το ποσό των 20.000 ευρώ και ανακαλύπτει πόσα ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που αγαπούν την περιπέτεια, συμπεριλαμβάνονται από κάτω. Επιλέξτε…
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Τα οχήματα ελεύθερου χρόνου όπως χαρακτηριστικά ονομάζονται έχουν μεταλλαχτεί τα τελευταία χρόνια. Τι εννοούμε; Από τότε που τα τμήματα έρευνας και μάρκετινγκ ανακάλυψαν πως τα SUV και Crossovers δεν είναι ταυτόσημες έννοιες με την ύπαρξη τετρακίνησης, η κατηγορία ανεξαρτήτως διαστάσεων πήρε φωτιά και οι ελεύσεις διαδέχονται η μια την άλλη. Λίγο ύψος, κάποια πλαστικά προστατευτικά, κίνηση στους δυο τροχούς και όρεξη για βόλτες, τα απαραίτητα συστατικά. Για πάμε να τα δούμε αναλυτικά λοιπόν:
Από τις ελάχιστες τίμιες περιπτώσεις που τόσο η έκδοση βενζίνης όσο και εκείνη του πετρελαίου διατηρούνται στον τιμοκατάλογο κάτω από τα 20.000 ευρώ. Το 1.2 turbo-βενζίνης με τους 125 ίππους τιμάται με 17.330 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις πετρελαίου 1.5 dCi με 110 ίππους στα 18.680 ευρώ και το ίδιο μοτέρ με τετρακίνηση στα 19.790 ευρώ.
Το 500Χ προσφέρεται σε δύο εκδόσεις από πλευράς εμφάνισης, μία με αστικό ταμπεραμέντο και τα ανάλογα στιλιστικά χαρακτηριστικά, αλλά και μια με εκτός δρόμου λογική. Το αυτοκίνητο με μπροστινή κίνηση, ήταν στην πρώτη απ’ αυτές. Το 1.3 MTJ με 95 ίππους στοιχίζει από 19.000 ευρώ, ενώ υπάρχει και το 1.4 βενζίνης με 140 ίππους το οποίο ξεκινά από τα 20.000 ευρώ.
Με δεδομένες τις ήδη αρκετές για το μέσο χρήστη δυνατότητες της «απλής» έκδοσης του Panda 4×4, η προσθήκη μερικών ακόμα στοιχείων που ενισχύουν αυτές τις δυνατότητες, κάνουν το Cross αρκετά ενδιαφέρουσα λύση για όσους θέλουν ένα εκτός δρόμου τσέπης σε προσιτή τιμή, με τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς. Με 1.3 MTJ και 95 ίππους, από 18.700 ευρώ.
Το Ecosport κερδίζει τις εντυπώσεις με την εμφάνισή του και δεν θα περάσει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο. Συμπαγές, με μεγάλη υπερυψωμένη μάσκα επενδυμένη με λωρίδες χρωμίου, στενά «α λα Mondeo» σοφιστικέ φωτιστικά εμπρός, αλλά συνάμα και ακραία κεκλιμένο παρμπρίζ, το οποίο υπενθυμίζει τη νέα εποχή που φέρνει το Edge. Πίσω, η σχεδίαση παραπέμπει απευθείας σε τετρακίνητες κατασκευές, μόνο ο τροχός εξωτερικά λείπει. Από 1.0 με 125 ίππους και 17.757 ευρώ, μέχρι 1.5 TDCI, 95 ίππους και 19.226 ευρώ.
Το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016 για την Ελλάδα”, ξεχωρίζει σαφώς από τα υπόλοιπα “SUV” και δείχνει να εκπληρώνει τις παραδοσιακές προσδοκίες των δημιουργών του. Η μεταστροφή στον κατασκευαστικό «χαρακτήρα» της Jeep, σήμαινε και τη δημιουργία οικονομικά προσιτότερων εκδοχών του Renegade. Η βάση βρίσκεται στα 1,6 λίτρα βενζίνης με 110 ίππους και 19.900 ευρώ. Υπερψηφίζουμε λόγω χαρακτήρα…
Ασφαλές και άνετο, ακόμη και στο χώμα περνά απροβλημάτιστα με το σωστό φιλτράρισμα από την ανάρτηση, ενώ παράλληλα διαθέτει και τη γνωστή επική ρυθμισιμότητα για όποιον επιθυμεί και γνωρίζει να οδηγεί με αυτό τον τρόπο. Δεμένο, φιλικό και ασφαλές το ASX ακόμη και σε οριακές καταστάσεις αποδεικνύει πως κάτω από την ήπιων τόνων εικόνα αποκαλύπτεται ένα πολύ-εργαλείο. Στα 1,6 βενζίνης με 117 ίππους, από 18.890 ευρώ.
Το Juke δεν φυλακίζεται σε κατηγορίες, δεν ζητά εκταμίευση περιουσιών και είναι σε θέση να σε κάνει να νιώσεις όμορφα, είτε το κοιτάς είτε το οδηγείς. Δεν αποτελεί ένα ακόμη «κουτί» με ρόδες γι αυτό προφανώς επιβιώνει ακόμη. Πόσα “τζιποειδή” γνωρίζετε τα οποία το καταφέρνουν αυτό; Ακόμη και στη «μικρή» από πλευράς κυβισμού έκδοση (1.2 turbo-βενζίνη, 115 ίπποι από 17.790 ευρώ) οι αδυναμίες σπανίζουν. Υπάρχει και σε 1.5 diesel με 110 ίππους και 17.810 ευρώ.
Το απόλυτο best seller των πωλήσεων συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία που δημιούργησε και η οποία πια είναι πολυσύχναστη. Το πολύ καλό πακέτο χώρων, πρακτικότητας, ποιότητας και ασφάλειας, συνδυάζεται μ’ ένα καλό κινητήρα μικρού κυβισμού, που προσφέρει επαρκή δύναμη και οικονομία με χαμηλή μάλιστα φορολογική επιβάρυνση. Από 1,2 κινητήρα turbo-βενζίνης με 115 ίππους και 18.990 ευρώ.
Το πανέμορφο και αξιόλογο Mokka, αποτελεί εμφατικά τη νέα τάξη πραγμάτων της εποχής στην κατηγορία των ημίψηλων οχημάτων, με ντελικάτη εμφάνιση “τετρακίνητου”, αλλά και άνεση γερμανικού επιβατικού. Σε αυτή τη βελτιωμένη εκδοχή, είναι πλέον ακόμη πιο όμορφο, πιο ποιοτικό, πιο ραφιναρισμένο και πιο ευχάριστο στο δρόμο, με πλούσιο και σύγχρονο εξοπλισμό, ευκολοδήγητο ακόμη και από ένα όχι τόσο έμπειρο οδηγό. Τι άλλο να ζητήσεις; Από 1,4 λίτρα turbo-βενζίνης με 140 ίππους και 20.000 ευρώ.
Ένα station με μπόι διατηρεί τα υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά που έχουν γενικά τα Peugeot. Λειτουργικά και ποιοτικά το αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό, ενώ στο δρόμο είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση ακόμη και από έναν απαιτητικό οδηγό. Στα 1,2 λίτρα βενζίνης με 82 (ατμόσφαιρα) ή 110 (turbo) ίππους, από 14.850 ευρώ, αλλά και στα 1,6 λίτρα πετρελαίου (BlueHdi) με 100 ίππους και 19.750 ευρώ.
Προσμετρά πολλά στον ευχάριστο χαρακτήρα του. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τη σχεδίαση και τον αέρα νεωτερισμού που αποπνέει, παρά με την οδήγησή του. Καλύπτει με μαεστρία κενά μεταξύ κατηγοριών που δύσκολα μπορούν να συμπλεύσουν κι αυτό είναι το χαρακτηριστικό το οποίο στο τέλος το κολακεύει. Από 0,9 λίτρα turbo-βενζίνης με 90 ίππους και 14.530 ευρώ, 1.2 με 120 ίππους και 18.900 ευρώ, αλλά και 1.5 dCi με 90 ίππους και 16.680 ευρώ.
Με συμπεριφορά που θυμίζει ψηλότερο Leon, ιδανικό αναλογικά ζύγισμα, ενδοτική ανάρτηση και φυσικά την αποκλειστικότητα στην κατηγορία, με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 lt με 115 ίππους κάτω από το καπό, το Ateca είναι όσο προσιτό χρειάζεται για να εμβολίσει ακόμη και τα εξ’ αίματος αδέλφια του. Με ένα λίτρο χωρητικότητας στο τουρμπάτο μοτέρ βενζίνης και τιμή 19.950 ευρώ, για την πρώτη έκδοση.
Ο παλιός είναι αλλιώς. Κάπως έτσι η Skoda επιχειρεί και σήμερα να κάνει τις σωστές κινήσεις που θα κρατήσουν επίκαιρο το Yeti, παρότι η γκάμα της εμπλουτίστηκε με νέα μέλη που διαθέτουν ανάστημα και πατούν χώμα. Πασπαρτού η έκδοση με τον 1.2 turbo-βενζίνης, τη ροπή και τους 110 ίππους, στην αρχική τιμή των 19.900 ευρώ.
Σύγχρονο τεχνολογικά και λειτουργικά, γενναίο σχεδιαστικά, ανταποκρίνεται πλήρως στις σύγχρονες τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς. Η συγκεκριμένη «πρώτη» έκδοση αποτελεί την πιο αντιπροσωπευτική του χαρακτήρα του, προσφέροντας αποτελεσματικές υπηρεσίες στην άσφαλτο, χωρίς να ξεχνά την σχέση αξίας τιμής. Ως ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο 1.6 με 128 ίππους απαιτεί μόλις 16.340 ευρώ, ενώ ως 1.6 diesel με 115 ίππους ζητά 19.140 ευρώ.
Ο μεγαλύτερος αδελφός του Tivoli, το ογκώδες και επιβλητικό XLV, με ντοκτορά στην πρακτικότητα και τους χώρους, δεν στερείται παρακαλώ προσωπικότητας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις δείχνει ακόμη πιο αποτελεσματικό και πειστικό απέναντι στο ανέκαθεν δύσπιστο κοινό. Χωρίς τσιγκουνιές στον εξοπλισμό και με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 των 128 ίππων, θα σας ζητήσει 18.360 ευρώ.
Με έντονη ξεχωριστή προσωπικότητα, άσπονδους εχθρούς και φανατικούς φίλους, εξαιτίας κυρίως του πίσω μέρους, το μικρό Suzuki είναι ικανό να κλέψει αγοραστές ακόμη και από τα Swift και Baleno. Έτσι, επειδή είναι trendy και διαφορετικό. Σου κλείνει μεμιάς το μάτι, με 1.2 ατμοσφαιρικά λίτρα, 90 ίππους και τιμή 11.530 ευρώ, ή ακόμη καλύτερα, με τετρακίνηση στα 14.030 ευρώ.
Οικογενειακό με «compact» διαστάσεις, για λόγους ευελιξίας, οικονομίας, αλλά και διευκόλυνσης της αστικής χρήσης, με δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που διευρύνουν και την περιήγηση στην ελληνική ύπαιθρο, με σεβαστούς χώρους, αξιοπρόσεκτη ποιότητα και εξοπλισμό που δεν δημιουργούν αίσθηση συμβιβασμού. Με 1.6 ατμοσφαιρικά λίτρα, 120 ίππους και 14.910 ευρώ.
Το τρίτο Suzuki της παρέας με το πιο διάσημο όνομα και μια βαριά κληρονομιά, σχεδόν ασήκωτη. Φημισμένο για την αξιοπιστία του και την ικανότητα σε μικτή χρήση, απέκτησε σε αυτή τη νέα γενιά τον απαραίτητο πολιτισμό, τον ασφάλτινο προσανατολισμό, ενώ πλέον διαθέτει και προσιτή έκδοση. Αυτή με τον κλασικό 1.6 βενζίνης, τους 120 ίππους, στα 16.400 ευρώ.
Κοινοποιήστε: