Αρκάς: Ο γνωστός σκιτσογράφος μάς καλημερίζει για άλλη μια φορά με ένα ευφυές και χιουμοριστικό σκίτσο, εμπνευσμένο από την ιστορία της Κιβωτού του Νώε. Αυτή τη φορά, το επίκεντρο είναι οι λιοντάρια που παρουσιάζονται όχι ως το αναμενόμενο ζευγάρι, αλλά ως τρίο, με τον λέοντα να δηλώνει χαλαρά ότι έχει και σύζυγο και σχέση. Ο Αρκάς, με το χαρακτηριστικό του χιούμορ, σχολιάζει με έναν διασκεδαστικό τρόπο τις σύγχρονες σχέσεις και την πολυπλοκότητά τους.
Ο Αρκάς είναι γνωστός για τον αιχμηρό του χιούμορ, που συχνά σχολιάζει κοινωνικά ζητήματα και ανθρώπινες σχέσεις μέσα από κλασικές ιστορίες και καθημερινές σκηνές. Στο νέο του σκίτσο, που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2024, μας παρουσιάζει έναν αμήχανο Νώε και ένα μάλλον… ιδιαίτερο ζευγάρι λιονταριών μπροστά από την Κιβωτό.
Η ιστορία του Νώε είναι γνωστή: κάθε είδος ζώου έπρεπε να επιβιβαστεί στην Κιβωτό ανά ζευγάρια για να διασωθεί από τον κατακλυσμό. Ωστόσο, στο σκίτσο του Αρκά τα πράγματα παίρνουν μια απρόσμενη τροπή. Αντί για ένα τυπικό ζευγάρι λιονταριών, ο Νώε έρχεται αντιμέτωπος με ένα… τρίο. Ο λέοντας, απολύτως άνετος με την κατάσταση, τον καθησυχάζει λέγοντας: «Η γυναίκα μου και η σχέση μου… που είναι το πρόβλημα;».
Το σκίτσο αναδεικνύει το ταλέντο του Αρκά στο να μετατρέπει παραδοσιακές ιστορίες σε πηγές χιούμορ, φέρνοντάς τες σε αντιπαραβολή με τις σύγχρονες αντιλήψεις και συμπεριφορές. Στο συγκεκριμένο σκίτσο, γίνεται σαφής αναφορά στις πολυπλοκότητες των σχέσεων στη σημερινή κοινωνία. Η φράση του λέοντα αντικατοπτρίζει μια χαλαρή αντιμετώπιση της παράλληλης σχέσης, κάτι που μπορεί να θεωρείται φυσιολογικό σε κάποιες περιπτώσεις στην εποχή μας.
Ο Νώε, με ύφος έκπληκτου και μάλλον προβληματισμένου, εκπροσωπεί τον θεατή, ο οποίος μπορεί να ταυτιστεί με την απορία του: πώς προέκυψε αυτή η κατάσταση και τι σημαίνει αυτό για τις παραδοσιακές αξίες που είχαμε συνηθίσει να αποδεχόμαστε;
Η τέχνη του Αρκά είναι από καιρό γνωστή για τη ρηξικέλευθη προσέγγισή της, και αυτή η σκηνή δεν αποτελεί εξαίρεση. Χρησιμοποιώντας το εύστοχο χιούμορ του, καταφέρνει να σχολιάσει τις αλλαγές στη δομή των σχέσεων και την ευρύτερη κοινωνική αποδοχή που αυτές μπορεί να έχουν στη σύγχρονη εποχή.
Αρκάς: Χρησιμοποιεί το χιούμορ ως μέσο σχολιασμού
Το σκίτσο αυτό δεν είναι απλά μια διασκεδαστική εικόνα, αλλά ένα κοινωνικό σχόλιο. Οι πολυσχιδείς σχέσεις, οι διαφορετικές μορφές οικογένειας και η σταδιακή αποδοχή αυτών, αποτελούν θέματα που ο Αρκάς επιλέγει να αγγίξει με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο.
Αξίζει να σημειωθεί πως, αν και ο Αρκάς δεν χρησιμοποιεί βαρύγδουπα μηνύματα, ο τρόπος που συνδέει κλασικά γεγονότα με τη σύγχρονη πραγματικότητα αποκαλύπτει πολλά για το πώς βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε την εξέλιξη των κοινωνικών προτύπων.
Ο Αρκάς, με το χαρακτηριστικό του ύφος και την ιδιαίτερη καλλιτεχνική του ματιά, για μια ακόμη φορά μας προσφέρει μια καθημερινή “καλημέρα” με δόσεις έξυπνου χιούμορ και κοινωνικού σχολιασμού. Το σκίτσο της Κιβωτού του Νώε και των λιονταριών που εμφανίζονται ως τρίο μας υπενθυμίζει ότι, πολλές φορές, οι σύγχρονες σχέσεις δεν ταιριάζουν στα παραδοσιακά καλούπια, αλλά παρ’ όλα αυτά αποτελούν μέρος της καθημερινότητας. Το έργο του Αρκά μας δίνει την ευκαιρία να γελάσουμε, ενώ ταυτόχρονα μας καλεί να σκεφτούμε την αλλαγή στις κοινωνικές αντιλήψεις.
Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.
Κοινοποιήστε: