Ο διάσημος σκιτσογράφος Αρκάς , γνωστός για την αιχμηρή του ματιά στην επικαιρότητα, επιστρέφει με ένα νέο, συγκλονιστικό σκίτσο που εμπνέεται από τις ταραχές στη Μέση Ανατολή. Με την ένταση να κλιμακώνεται και την παγκόσμια κοινότητα να παρακολουθεί με αγωνία, ο Αρκάς μεταφέρει την αγωνία και το δράμα μέσα από μία απλή, αλλά ισχυρή εικόνα.
Η σκακιέρα της καταστροφής
Στο τελευταίο του έργο, ο Αρκάς παρουσιάζει μία σκακιέρα, όπου τα πιόνια παραμένουν ακίνητα, ενώ ρουκέτες και πύραυλοι διασχίζουν τον ουρανό. Η ακινησία των πιονιών συμβολίζει την αναμονή και την ένταση πριν από την κρίσιμη κίνηση, ενώ οι ρουκέτες απεικονίζουν τη συνεχή απειλή και την καταστροφή που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων. Ένα διπλό ρολόι μετρά αντίστροφα, υπενθυμίζοντας την πίεση του χρόνου και την αβεβαιότητα που συνοδεύει τις κρίσιμες αποφάσεις.
Η διεισδυτική ματιά του Αρκά
Με τη φράση «Περιμένοντας την επόμενη κίνηση στην πατρίδα της παράνοιας», ο Αρκάς αποτυπώνει την παράνοια και το αδιέξοδο του πολέμου. Το σκίτσο του είναι μία ισχυρή υπενθύμιση της αβεβαιότητας και της τραγικότητας της κατάστασης, αφήνοντας τους αναγνώστες να σκεφτούν την ανθρώπινη διάσταση της σύγκρουσης.
Το νέο αυτό σκίτσο του Αρκά είναι μία κραυγή αφύπνισης. Μας καλεί να αναλογιστούμε τις συνέπειες των συγκρούσεων και την ανάγκη για ειρήνη και λογική σε έναν κόσμο που φλερτάρει με την καταστροφή.
Δείτε το συγκλονιστικό σκίτσο του Αρκά και αφήστε τον να σας ταξιδέψει στην «πατρίδα της παράνοιας».
Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.
Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.
Κοινοποιήστε: