Τα μεγάλα μοντέλα της Opel αναμένεται να λάμψουν με την παρουσία τους στην 29η Techno Classica στο Έσσεν – όπως συνέβη στο Ρούσελχαιμ πριν από 80 χρόνια. Η Opel Classic και οι οπαδοί του Alt Opel IG (Λέσχη ιδιοκτητών vintage μοντέλων Opel) εκθέτουν μεγάλα αυτοκίνητα της μάρκας από το παρελθόν και το παρόν.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Για να σηματοδοτήσει την 75η επέτειο της Adam Opel AG στις 17 Φεβρουαρίου 1937, η εταιρεία παρουσίασε δύο πρωτότυπα. Το Admiral και το Super 6, αμφότερα με σύγχρονη τεχνολογία κινητήρων. Εν σειρά εξακύλινδρα σύνολα 3.6L και 2.5L με ιπποδύναμη 75 hp και 55 hp αντίστοιχα. Το Admiral ήταν το πρώτο μέλος μιας σειράς πολυτελών μοντέλων που συνεχίστηκε για 40 χρόνια. Το Super 6 προετοίμασε το δρόμο για το δημοφιλές 1938 Kapitän.
Δέκα χρόνια αργότερα, το πρώτο μεταπολεμικό Kapitän έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης και το οικονομικό θαύμα φρόντισε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις. Το Kapitän ήταν από τα δημοφιλέστερα εξακύλινδρα μοντέλα στη Γερμανία και έγινε διεθνές bestseller με το 60% του συνολικού αριθμού Kapitän να εξάγεται. Η Opel ήταν η πρώτη Γερμανική και Ευρωπαϊκή κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που ξεπέρασε την παραγωγή των 2 εκατομμυρίων οχημάτων.
Η ανώτερη κατηγορία της Opel ανανεώθηκε πλήρως το 1964. Τα λεγόμενα “Big Three” ήταν τα Kapitän, Admiral και Diplomat και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Opel είχαν κινητήρες V8. Η σειρά κατάταξης στην premium κατηγορία καθορίστηκε από τον εξοπλισμό και τον κυβισμό. Τα Kapitän και Admiral αρχικά εξοπλίζονταν με τον δοκιμασμένο εξακύλινδρο κινητήρα 2.6L 100 hp της Opel, ενώ ο κινητήρας του Diplomat προερχόταν από τις ΗΠΑ. Η ναυαρχίδα της σειράς KAD είχε V8 κινητήρα 4.6L V8 με 190 hp. Κατασκευάστηκαν μόνο 113 Kapitän και 622 Admiral.
Τα μέλη της δεύτερης γενιάς KAD ανανεώθηκαν πλήρως από το 1969 – και με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Το Kapitän αντιπροσώπευε και πάλι το βασικό μοντέλο KAD. Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας 2.8L απέδιδε 132 hp. Πιο πάνω βρισκόταν το άνετο Admiral που απέδιδε 145 hp στην έκδοση 2800 S και 165 hp σαν Admiral 2800 E. Κορυφαίος της γκάμας ήταν ο V8 5.4L με 230 hp που συνόδευε στάνταρ το Diplomat.
Σαράντα χρόνια μετά το ντεμπούτο του Admiral, η εταιρεία έφερε ένα ακόμα νέο, μεγάλο Opel στην αγορά. Από το 1977, το Senator έγινε η αιχμή του δόρατος της γκάμας. Το Senator και το coupé αδερφάκι του, Monza, ήταν τα πρώτα Opel με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και κοντά σπειροειδή ελατήρια που καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο.
Τέσσερις δεκαετίας αργότερα, ογδόντα χρόνια μετά το Admiral, ήρθε η στιγμή για ένα ακόμα σημαντικό ντεμπούτο: Το νέο Opel Insignia Grand Sport θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο κόσμο της Techno Classica.
Κοινοποιήστε: