Το πολυτελές παρακλάδι της Nissan, η Infiniti, προκάλεσε αίσθηση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντουμπάι αποκαλύπτοντας το εκτενώς ανανεωμένο QX80 (γνωρίστε το πατώντας εδώ). Στο πλαίσιο αυτής της παρουσίασης, ο Αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Σχεδιασμού του ομίλου, Alfonso Albaisa, μίλησε στον Πάνο Σεϊτανίδη.
Ο Αμερικανο-Κουβανός αναφέρθηκε στο νέο μεγάλο SUV της ιαπωνικής εταιρείας, τι άλλαξε σε αυτό, τι αντιπροσωπεύει για την Infiniti, πως η μάρκα θα κινηθεί στο στίβο την ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης αλλά και την ανάγκη της εποχής που θέλει τους σχεδιαστές να μην αρκούνται στο να σχεδιάζουν κάτι αισθητικά ωραίο αλλά να καταλαβαίνουν και τι πρέπει να υπάρχει μέσα από την επικάλυψη!
Ερώτηση: Η πρεμιέρα του QX80 είναι πολύ σημαντική για εσάς, ειδικά για αγορές όπως η τοπική, του Ντουμπάι…
Alfonso Albaisa: Ναι, παρουσιάζουμε εδώ στο Ντουμπάι το νέο QX80, το οποίο έχει υποστεί αυτό που εμείς αποκαλούμε μία «Μεγάλη, μικρή αλλαγή». Στόχος μας ήταν να μην αλλάξουμε τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ειδικά για τις αγορές που αποζητούν οχήματα με περισσότερο δυναμισμό, πιο επιβλητική παρουσία. Παρότι λοιπόν αλλάξαμε μόνο ότι υπήρχε από την εμπρός κολώνα και μπροστά, ουσιαστικά διαφοροποιήσαμε σημαντικά τις αναλογίες.
Ερώτηση: Παρότι οι ουσιαστικές αλλαγές εντοπίζονται στο πρόσθιο μέρος, αντιλαμβάνομαι πως είναι πέραν της νόρμας για ένα facelift.
Alfonso Albaisa: Συνήθως στην αναβάθμιση ενός μοντέλου διατηρήσεις τις πόρτες ως έχουν. Όμως κοιτώντας τες, αυτή τη γκρίζα οριζόντια γραμμή κάτω από τα κρύσταλλα των θυρών, αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με αυτή τη γραμμή. Έτσι ουσιαστικά την προεκτείναμε προς τα εμπρός, πάνω από τα φτερά, φτάνοντας στην εμπρός γρίλια. Αυτό μας επέτρεψε να αυξήσουμε το ύψος της, σχεδόν κατά 100mm. Μετά οι μηχανολόγοι μας ξενύχτησαν για να βρουν τον τρόπο να ανεβάσουν στο ίδιο ύψος και τα φωτιστικά σώματα. Πράγματα που σε απλή αναβάθμιση μοντέλου δεν έχουν συμβεί ξανά! Επειδή αυτό απαιτεί ανασχεδιασμό όλων όσων βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια. Όμως βήματα σαν και αυτά είναι που κάνουν τη διαφορά με το QX80.
Ερώτηση: Από τι αντλείτε έμπνευση; Και τι μπορούμε να πούμε πως αντικατοπτρίζει το QX80;
Alfonso Albaisa: Έχω σπουδάσει γλυπτική, άρα προφανώς αντλώ έμπνευση από τις μάζες. Αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το Q50 και το Q60, ως μικρά έργα του Μιχαήλ Άγγελου, ως αντικατοπτρισμούς μίας σαγηνευτικής Σοφία Λόρεν, τότε το QX80 είναι έργο του Αυγούστου Ροντέν! Με ισχύ, μάζα, δυναμική παρουσία. Θεωρήσαμε πως τόσο εδώ στο Ντουμπάι αλλά και σε άλλες αγορές παγκοσμίως, αυτό το σχέδιο μπορεί να δείξει την τεχνοτροπία της Infiniti.
Ερώτηση: Η αυτοκίνηση αλλάζει. Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος, η αυτόνομη οδήγηση μας χτυπάει την πόρτα. Όλα αυτά πως θα επηρεάσουν την Infiniti δεδομένης της ύπαρξης προηγμένων τεχνολογιών στον όμιλο που ήταν πρωτοπόρος στα EV με το Nissan Leaf;
Alfonso Albaisa: To Leaf λανσαρίστηκε τώρα στη ν’εα γενιά του. Όμως κάθε λανσάρισμα, περιλαμβάνει χρόνια εργασίας πάνω στο μοντέλο αυτό. Το πρώτο Leaf δεν αποτελούσε εξαίρεση. Αν σκεφτείτε πως όταν παρουσιάσαμε για πρώτη φορά το Leaf, δεν υπήρχε κανένα άλλο ηλεκτρικό μοντέλο στην αγορά. Τίποτα, ούτε καν σενάρια για δημιουργία τέτοιων μοντέλων. Ούτε οι πελάτες είχαν εκφράσει την επιθυμία απόκτησης ενός EV αυτοκινήτου. Η εταιρεία μας αποφάσισε να το τολμήσει, να δημιουργήσει ένα πραγματικό, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που θα μπορεί να χωρέσει πέντε επιβάτες και θα εκδημοκρατίσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ήταν επιτυχημένο εγχείρημα, πουλήσαμε 300.000 μονάδες.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο παρουσιάσαμε ένα crossover, που παρουσιάζει την εξέλιξη αυτής της πλατφόρμας. Με επίπεδο πάτωμα, εντυπωσιακό εσωτερικό, συνδεσιμότητα σε επίπεδο που αποτελεί σημείο αναφοράς. Κι όλα αυτά με το στιλ ενός crossover. Κι όπως μπορεί να εύκολα να φανταστεί κανείς, η Infiniti θα αρχίσει σύντομα να παίζει στον ίδιο στίβο. Ήδη έχει αρχίσει αλλά δεν θα πω περισσότερα, θέλω να κρατήσω τη δουλειά μου! Αυτό που θα πω είναι πως η ηλεκτροκίνηση αφορά πλέον και νέες διαστάσεις. Το να παντρέψουμε την τεχνοτροπία της Infiniti με αυτού του είδους τις επιστημονικές λύσεις, είναι συναρπαστικό για εμάς. Και φυσικά, έρχεται και η αυτόνομη οδήγηση. Δουλεύουμε πάνω σε ερωτήματα όπως το τι θέλουν οι άνθρωποι να κάνουν, πώς να κάθονται, πώς να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα ή οτιδήποτε άλλο θέλουν, χωρίς να οδηγούν. Ή και το πώς θα ανακτούν τον έλεγχο όταν θα θέλουν να οδηγήσουν.
Ερώτηση: Αυτά πως θα επηρεάσουν τη δική σας δουλειά, το σχεδιασμό των αυτοκίνητων;
Alfonso Albaisa: Λόγω του που τοποθετείται ο Όμιλος, με την Infiniti, τη Nissan, έχοντας την εικόνα μίας εταιρείας που επικεντρώνεται στο σχεδιασμό. Όμως ο σχεδιασμός αποτελεί και έκφραση τεχνολογίας, άρα όσο οι μηχανολόγοι μας δημιουργούν νέες πλατφόρμες και πετυχαίνουν νέους τεχνολογικούς στόχους, εμείς οι σχεδιαστές πρέπει να τοποθετούμε περίβλημα το οποίο να αντιπροσωπεύει όλες αυτές τις αλλαγές. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό όλοι οι σχεδιαστές μας να είναι ειδικοί σχετικά με το τι υπάρχει κάτω από το περίβλημα του αυτοκινήτου αλλά και ειδικοί σχετικά με το τι θέλει να πει η μάρκα στο κοινό. Αυτή είναι η δουλειά μας βασικά: να δίνουμε σχήμα στις φιλοδοξίες της εταιρείας. Και είμαστε τυχεροί γιατί και η εταιρεία μας ακούει, μας σέβεται και μας εμπιστεύεται στο να δημιουργήσουμε αυτή την υπογραφή.
Δείτε τη συνέντευξη του Alfonso Albaisa στο video που ακολουθεί…
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=O7Z5aXLY6y0]
Αποκλειστικό: Ο Alfonso Albaisa της Nissan στο Newsauto (vid)
Κοινοποιήστε: