Πόσο καλύτερα (ή χειρότερα) είναι τα σημερινά αυτοκίνητα απο της προηγούμενης γενιάς. Πέρα απο τους εξοπλισμούς -που συνήθως είναι πλουσιότεροι- έχουν καλύτερες επιδόσεις, φρενάρουν καλύτερα; Στο στόχαστρο τα νέα VW Polo, Ford Fiesta, Nissan Micra
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)
Κάθε ένα νέο μοντέλο που παρουσιάζεται φιλοδοξεί να είναι καλύτερο από αυτό που αντικατέστησε σε όλους τους τομείς της «υπόστασης» του. Τι συμβαίνει όμως στην πράξη;
Για να δείξουμε το τι συμβαίνει αποφασίσαμε να πάρουμε τρία νέα μοντέλα της πιο δημοφιλούς κατηγορίας αυτοκινήτων στη χώρα μας (μικρά) που παρουσιάστηκαν μέσα στο 2017 (Nissan Micra, Ford Fiesta, VW Polo) και στη συνέχεια να τα συγκρίνουμε με την προηγούμενη γενιά τους.
Επιλέξαμε δε να συγκρίνουμε εκδόσεις κινητήρων που είναι φυσικά συναφείς, ενώ παράλληλα συγκεντρώνουν και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον.
Οι τομείς στους οποίες συγκρίναμε τα παραπάνω νέα μοντέλα είναι οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα και ρεπρίζ), η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2, αλλά και η απόδοση των φρένων. Πήραμε ενδεικτικά τις μετρήσεις που έκανε έγκυρο Ευρωπαϊκό Autozeitung, αλλά σε γενικές γραμμές τα αποτελέσματα είναι κοντά σχεδόν στο σύνολο των πιστοποιημένων μετρήσεων που κάνουν μεγάλα έγκυρα Ευρωπαϊκά περιοδικά.
Επίσης, στην εξίσωση μπαίνει και η επίδοση του κάθε ενός μοντέλου στις δοκιμές πρόσκρουσης του EurοNCAP, ενώ σημαντικό στοιχείο «προόδου» αποτελεί και το τι περιλαμβάνεται στη λίστα του βασικού του εξοπλισμού. Ας δούμε αναλυτικά:
ΝΕΟ vs ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ VOLKSWAGEN POLO
Τρίτη και πιο πρόσφατη νέα είσοδος μικρού μοντέλου στην ελληνική αγορά είναι αυτή του νέου VW Polo. Το γερμανικό μικρό άλλαξε δομικά, βασιζόμενο σε μια νέα πλατφόρμα (MQB A0) που του χάρισε χαμηλότερο βάρος και υψηλότερη ακαμψία. Παράλληλα, το νέο Polo είναι πιο μεγάλο σε διαστάσεις από το προηγούμενο, πιο ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές (355 λίτρα, +75 λίτρα), αλλά και με περισσότερα στοιχεία τεχνολογίας στο εσωτερικό. Σημαντικά αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός, ο οποίος περιλαμβάνει πολλές νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, αρκετές εκ των οποίων είναι στάνταρ.
Η πιο ενδιαφέρουσα εμπορικά έκδοση του νέου Polo είναι αυτή με τον 1.000άρη TSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων, ο οποίος εφοδίαζε πριν μόνο την οικολογική έκδοση BlueMotion (χαμηλωμένη ανάρτηση, πιο στενοί τροχοί με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, αεροδυναμική γρίλια). Το μοτέρ αυτό στη γκάμα αντικατέστησε τον 1.200άρη TSI των 90 ίππων και σε σχέση με αυτόν στο 0-100 χλμ./ώρα είναι λίγο πιο αργό (10,6 δευτερόλεπτα, από 10,2), όμως στις ρεπρίζ βρίσκεται στα ίδια νούμερα. Η κατανάλωση είναι πιο χαμηλή (4,4 λτ./100 χλμ. από 4,6 λτ./100 χλμ.), ενώ και οι ρύποι έχουν μειωθεί (101 γρ. CO2/χλμ. έναντι 105).
To νέο Polo επιβεβαίωσε πρόσφατα την υψηλή ασφάλεια του, αφού στις νεότερες και πιο αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP έλαβε 5 αστέρια με κορυφαία βαθμολόγηση 96% στην προστασία των ενηλίκων. Το προηγούμενο που είχε δοκιμαστεί το μακρινό 2009 είχε πάρει 5 αστέρια και αυτό, με 90% στην προστασία των ενηλίκων.
Σημαντική διαφορά έχουμε και στα φρένα, αφού σύμφωνα με τις μετρήσεις, το νέο VW Polo 1.0 TSI 95 PS σταματά από τα 100 χλμ./ώρα σε 34,7/33,7 μέτρα (κρύα/ζεστά φρένα) έναντι 35,7/35,1 πριν.
Μεγαλύτερη είναι η διαφορά σε σχέση με το Polo 1.0 TSI 95 PS BlueMotion που ήταν η μοναδική έκδοση του προηγούμενου Polo που έφερε αυτόν τον κινητήρα (36,6/36,3 μέτρα με κρύα/ζεστά φρένα).
Διαβάστε τη δοκιμή του νέου VW Polo 1.0 TSI 95 PS
ΝΕΟ vs ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ FORD FIESTA
Μια ακόμη πολύ σημαντική άφιξη μικρού μοντέλου στην ελληνική αγορά το 2017 ήταν αυτή του νέου Ford Fiesta. Το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο Fiesta προσφέροντας καλύτερους χώρους για τους επιβάτες αλλά σχεδόν ίδιο πορτ-μπαγκάζ (292 λτ. από 290). Αναβαθμισμένο είναι και σε στοιχεία ποιότητας το εσωτερικό, ενώ υπάρχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας, καθώς και μια πλουσιότερη γκάμα συστημάτων ασφαλείας (π.χ. Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Σύστημα αυτόνομης πέδησης, Προειδοποίηση οχήματος σε τυφλό σημείο κ.λπ.).
Παίρνοντας ως βάση την έκδοση του νέου Ford Fiesta με τον 1.000άρη EcoBoost των 100 ίππων, βλέπουμε ότι παρότι ουσιαστικά ο κινητήρας δεν έχει αλλάξει σημαντικά, το νέο 6τάχυτο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται (5τάχυτο πριν), τον βοηθά να επιτύχει καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα (10,3 δλ. από 10,8 δλ.). Στις ρεπρίζ, παρά τα διαφορετικά κιβώτια, τα νούμερα είναι εφάμιλλα. Στο πεδίο της κατανάλωσης, παρότι το νέο Fiesta είναι μεγαλύτερο, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Ford παραμένει στα 4,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 98 γρ./χλμ., έναντι 99 γρ./χλμ. του προηγούμενου μοντέλου.
Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, το νέο Ford Fiesta κατάφερε να λάβει στα νέα crash tests του EuroNCAP την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, συνεχίζοντας την πολύ καλή επίδοση του προηγούμενου που είχε και αυτό επιβραβευθεί με 5 αστέρια, στις λιγότερο αυστηρές όμως δοκιμές πρόσκρουσης του 2012. Στο πεδίο των φρένων, οι μετρήσεις από την Autozeitung έδειξαν ότι το νέο Fiesta ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 33,9 μέτρα (με φρένα κρύα ή ζεστά), όταν το προηγούμενο σταματούσε σε 35,6 μέτρα (κρύα) ή 35,2 μέτρα (ζεστά φρένα).
Διαβάστε τη δοκιμή του νέου Ford Fiesta
ΝΕΟ vs ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ NISSAN MICRA
Τον περασμένο Απρίλιο υποδεχτήκαμε την 5η γενιά του Nissan Micra, η οποία ήρθε εντελώς αναβαθμισμένη σε σχέση με πριν. Το νέο μοντέλο κατασκευάζεται πλέον σε Ευρωπαϊκό έδαφος (Γαλλία αντί Ταϋλάνδη), έχει για πρώτη φορά turbo κινητήρα βενζίνης χαμηλού κυβισμού (0.9 TCe), ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και σε σχεδίαση, εσωτερική ποιότητα και χώρους (πορτ-μπαγκάζ 300 λίτρων από 265). Εξοπλιστικά, το νέο Micra έρχεται εκτός των άλλων και με μια σειρά από συστήματα ασφαλείας, όπως τα Intelligent Around View Monitor, Intelligen Lane Intervesion κ.α., που φυσικά δεν υπήρχαν πριν.
Η πιο ενδιαφέρουσα βενζινοκίνητη έκδοση του Nissan Micra είναι αυτή με τον 0.9 Turbo κινητήρα των 90 ίππων. Το μοτέρ αυτό με βάση τις μετρήσεις που έκανε έγκυρο Ευρωπαϊκό Mέσο (Autozeitung) προσφέρει στο νέο Micra 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δευτερόλεπτα, όταν το προηγούμενο Nissan Micra με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 80 ίππων ήθελε 12,8 δευτερόλεπτα. Διαφορά μεγάλη υπέρ του νέου Micra υπάρχει και στις ρεπρίζ, αλλά και στην κατανάλωση (4,4 λτ./100 χλμ. έναντι 5,0 λτ./100 χλμ. με βάση το εργοστάσιο), αλλά και στις εκπομπές CO2 (99 γρ./χλμ. έναντι 115 γρ./χλμ.).
Στο πεδίο της ασφάλειας, στα crash tests του EuroNCAP το νέο Nissan Micra μαζί με το Safety Pack πήρε 5 αστέρια ασφαλείας έναντι του προηγούμενου που ήταν 4στερο. Στις εκδόσεις χωρίς το Safety Pack το νέο Micra πήρε 4 αστέρια, όμως η βαθμολόγησή του σε όλους τους τομείς ήταν σημαντικά υψηλότερη από αυτή του προηγούμενου και μάλιστα, με βάση τις νεότερες δοκιμές πρόσκρουσης που είναι πολύ πιο αυστηρές από αυτές του 2010 που είχε συμμετάσχει το προηγούμενο Micra. Η διαφορά ασφαλείας μεταξύ των δύο αυτοκινήτων φαίνεται και στην επίδοση των φρένων, με το νέο Micra να σταματά από τα 100 χλμ. σε 34,7/34,8 μέτρα (κρύα/ζεστά φρένα), ενώ το προηγούμενο σε 35,7/36,1 μέτρα.
Διαβάστε τη δοκιμή του νέου Nissan Micra 0.9 90HP
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
VOLKSWAGEN POLO | ||
Νέο (1.0 TSI 95 PS) | Προηγ. (1.2 TSI 90PS) | |
Κυβισμός (cc) | 999 | 1.197 |
Ισχύς (PS/rpm) | 95/5.000-5.500 | 90/4.400-5.400 |
Ροπή (kgm/rpm) | 17,8/2.000-3.500 | 16,3/1.400-3.500 |
0-100 km/h (sec) | 10,6 | 10,2 |
60-100 km/h με 4η (sec) | 9,1 | 9,2 |
80-120 km/h με 5η (sec) | 13,1 | 13,0 |
Μέση κατανάλωση (l/100 km) | 4,4 | 4,6 |
Εκπομπές CO2 (gr/km) | 101 | 105 |
Φρένα (κρύα/ζεστά) | 34,6/33,7 m | 35,7/35,1 m |
Αστέρια EuroNCAP | 5 (2017) | 5 (2009) |
FORD FIESTA | ||
Νέο (1.0 100PS) | Προηγ. (1.0 100PS) | |
Κυβισμός (cc) | 998 | 998 |
Ισχύς (PS/rpm) | 100/4.500-6.500 | 100/6.000 |
Ροπή (kgm/rpm) | 17,3/1.500-4.000 | 17,3/1.400-4.000 |
0-100 km/h (sec) | 10,3 | 10,8 |
60-100 km/h με 4η (sec) | 11,1 (με 5η) | 9,2 |
80-120 km/h με 5η (sec) | 15,1 (με 6η) | 14,1 |
Μέση κατανάλωση (l/100 km) | 4,3 | 4,3 |
Εκπομπές CO2 (gr/km) | 98 | 99 |
Φρένα (κρύα/ζεστά) | 33,9/33,9 m | 35,6/35,2 m |
Αστέρια EuroNCAP | 5 (2017) | 5 (2012) |
NISSAN MICRA | ||
Νέο (0.9 TCe) | Προηγούμενο (1.2) | |
Κυβισμός (cc) | 898 | 1.198 |
Ισχύς (PS/rpm) | 90/5.500 | 80/6.000 |
Ροπή (kgm/rpm) | 14,3/2.250 | 11,2/4.000 |
0-100 km/h (sec) | 11,6 | 12,8 |
60-100 km/h με 4η (sec) | 7,9 | 15,4 |
80-120 km/h με 5η (sec) | 14,8 | 24,7 |
Μέση κατανάλωση (l/100 km) | 4,4 | 5,0 |
Εκπομπές CO2 (gr/km) | 99 | 115 |
Φρένα (κρύα/ζεστά) | 34,7/34,8 m | 35,7/36,1 m |
Αστέρια EuroNCAP | 5 (2017)* | 4 (2010) |
*Στην έκδοση με το Safety Shield |
Αποκάλυψη: Είναι καλύτερα τα νέα αυτοκίνητα από τα προηγούμενης γενιάς;
Κοινοποιήστε: