Το C4 Cactus είναι εκ… γενετής ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, με μοναδικό χαρακτήρα. Μόνο που στην περίπτωση του Rip Curl η Citroen φαίνεται πως το τερμάτισε. Γιατί διαθέτει ακόμα πιο ξεχωριστές πινελιές στην εμφάνισή του αλλά προσφέρει και το κάτι παραπάνω χάρη στο σύστημα Grip Control.
ΔΟΚΙΜΗ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/PanosSeitanidis, ps@newsauto.gr)
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Τι εστί Rip Curl; Πρόκειται για μία εταιρεία με βάση στην Αυστραλία που δημιουργεί προϊόντα που έχουν να κάνουν με το surf. Κορυφαία στον χώρο, με σχεδόν μισό αιώνα ζωής αλλά όπως αποδεικνύεται, με διάθεση να ξεπεράσει τα όρια. Έτσι προέκυψε αυτή η συνεργασία, με ένα αποτέλεσμα που τραβάει τα βλέμματα και στις ημέρες δοκιμής μας είδαμε συχνά τα κεφάλια να ακολουθούν την πορεία του οχήματός μας.
Παρότι από surf ξέρουμε πάνω κάτω όσα και για την αστροφυσική, κρίνουμε τουλάχιστον απαραίτητο να πάμε το C4 Cactus Rip Curl στο φυσικό του περιβάλλον. Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά μία παραλία! Άλλωστε πέρα από τις φιοριτούρες, στην καρδιά του συγκεκριμένου οχήματος συναντάμε ένα όπλο ουσίας, το σύστημα Grip Control.
Χάρη σε αυτό το μικρομεσαίο crossover μπορεί να βγει από το δρόμο και όχι μόνο για να πατήσει άφοβα άμμο αλλά και διαφορετικά εξίσου απαιτητικά τερέν. Οι… extreme τύποι που σκίζουν τα κύματα, συχνά κάνουν και σκι, πεζοπορίες στο βουνό κι άλλα ξένα για το δικό μου DNA σπορ. Εκεί όμως, απαιτείται το ίδιο DNA σε ότι αφορά στο όχημα που χρησιμοποιούν κι έτσι το εν λόγω σύστημα αποτελεί φύλακα άγγελο σε κάθε τους δραστηριότητα. Καθήκον του είναι να προσαρμόζει την περιστροφή των πρόσθιων τροχών, παρέχοντας δυνατότητα κίνηση υπό δύσκολες συνθήκες. Παρότι αφορά όχημα με κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα, προσπαθεί να προσφέρει οφέλη τετρακίνησης. Και σε ένα βαθμό το καταφέρνει.
Οι λειτουργίες του είναι οι εξής:
STANDARD: Για καθημερινή χρήση. Στην πόλη, σε αυτοκινητόδρομους, σε επαρχιακό δίκτυο.
SAND: Για να φτάσεις όσο πιο κοντά γίνεται στα μέρη που θα κάνει surf, πατώντας άμμο
SNOW: Για χειμερινές αποδράσεις ώστε να φτάνεις στα χιονοδρομικά κέντρα
OFF ROAD: Για δύσκολες αποστολές σε εκτός δρόμου, πατώντας σε λάσπη, χώμα, βρεγμένο χορτάρι
ESP OFF: Για να απενεργοποιήσεις το σύστημα ESP σε ειδικές συνθήκες.
Όπως μαρτυρούν οι φωτογραφίες, πέραν των απλών λειτουργιών, δοκιμάσαμε την επιλογή SAND. Έχοντας φυσικά κατά νου πως το Grip Control είναι εργαλείο και όχι ένα μαγικό ραβδί που θα αντικαταστήσει πλήρως την τετρακίνηση. Γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στους δύο κόσμου κι αυτό σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αρκετό. Γυρίσαμε λοιπόν τον περιστροφικό επιλογέα στη σχετική ρύθμιση και κινηθήκαμε σε παραλιακά κομμάτια πέραν του δρόμου και σε κανένα σημείο δεν ιδρώσαμε. Με αρωγό φυσικά και τα ελαστικά Mud & Snow της Goodyear.
Ας σταθούμε όμως και στις αισθητικές διαφοροποιήσεις που δεν είναι και λίγες. Στο εξωτερικό ο ήδη εναλλακτικός χαρακτήρας με τους αεροθύλακες στο πλαί και τα λεπτά φωτιστικά σώματα, διαθέτει σπέσιαλ σχεδίου αυτοκόλλητα Rip Curl στα εμπρός φτερά και τις πίσω κολώνες, λευκούς εξωτερικούς καθρέφτες, επίσης λευκές μπάρες οροφής και προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω. Όσο για την παλέτα που προσφέρει η Citroen, περιλαμβάνει τα εξής χρώματα: Rouge Aden, Noir Obsidien, Blanc Perle Nacré, Olive Brown, Gris Aluminium.
Εντός, συναντάμε έντονο πορτοκαλί σε πολλά σημεία: τις ζώνες ασφαλείας, τα ηχεία και τα πατάκια που διαθέτουν και το λογότυπο Rip Curl. Γενικά η αίσθηση όταν μπαίνεις στο εσωτερικό είναι πολύ ευχάριστη και συνάδει με τον γενικότερο, μοντέρνο χαρακτήρα του οχήματος. Ίσως υπερβολικά μοντέρνος για τους πολύ συντηρητικούς αλλά η Citroen πιστή στις ρίζες της, είναι σαφές πως τα τελευταία χρόνια τολμά, τολμά πολύ με την εμφάνιση αλλά και τον εσωτερικό κόσμο των μοντέλων της.
Όπως και τα άλλα C4 Cactus, έχουμε ψηφιακή οθόνη στη θέση του παραδοσιακού πίνακα οργάνων και μία 7άρα οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας απ’ όπου ρυθμίσεις όλες τις λειτουργίες: τα συστήματα Infotainment, τον κλιματισμό που είναι στάνταρ κ.α. Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι αρκετά καλή ενώ το C4 Cactus Rip Curl ικανοποιεί και από πλευράς χώρων. Τόσο στην καμπίνα όπου και οι πίσω επιβάτες μετακινούνται άνετα (αν και το γεγονός πως τα πίσω τζάμια έχουν μόνο ανάκληση ίσως ξενίσει) όσο και με τα 358 lt του χώρου αποσκευών. Είναι αυτοκίνητο που ταιριάζει γάντι σε μία παρέα που θέλει να φορτώσει τα απαραίτητα και να φύγει αναζητώντας περιπέτεια!
Στο ταξίδι τα 100 άλογα του 1600άρη BlueHDi Turbo Diesel κινητήρα κινούν σβέλτα το Cactus και τα 25.9 kgm ροπής θα βοηθήσουν και όταν χρειαστεί λίγη φόρα για προσπεράσματα. Η συνεργασία με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο είναι πολύ καλή και επειδή στις μέρες μας πολλοί πρώτα κοιτούν καταναλώσεις και μετά επιταχύνσεις, με προσεκτική οδήγηση οι τιμές δεν θα υπερβούν τα 5 lt/100 km. Στο δρόμο, προφανώς δεν είναι φτιαγμένο για να κινείσαι στα όρια αλλά υπόσχεται άνετες μετακινήσεις (με την ανάρτηση να αφορά γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) και περιορισμένες κλίσεις.
Το Rip Curl διατίθεται και με τον 1200άρη PureTech κινητήρα απόδοσης 110 ίππων ενώ ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει –εκτός φυσικά από το Grip Control-, ζάντες αλουμινίου 17’’ Cross Bi-Ton που φοράνε 205/50 R17 89V ελαστικά «4 Seasons Mud & Snow» της Goodyear, επένδυση καθισμάτων σε ύφασμα Tissu Mica Grey και εσωτερικό Ambiance Stone Grey, σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής ηλεκτρικής υποβοήθησης, τιμόνι ρυθμιζόμενο (μόνο) καθ’ ύψος, ABS με EBD και Brake Assist, (όχι υπερβολικά) επεμβατικό ESP, Hill Asist, 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλαϊνοί και οροφής), περιοριστή και ρυθμιστή ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης με λειτουργία Cornering Light, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων (με αυτούς να περιλαμβάνουν και ακροφύσια ψεκκασμού), δερμάτινο τιμόνι μαλακής αφής Bi-ton, σύστημα Multimedia SMEG, σύστημα Navi ενσωματωμένο στην οθόνη αφής με radio monotuner, 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB, Bluetooth, χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, φιμέ τζάμια, μαύρα Airbumps κ.α.
Στα όχι απλώς θετικά αλλά σχεδόν… απαραίτητα σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι η κάμερα οπισθοπορείας.
Περάσαμε μία πολύ ευχάριστη εβδομάδα με το Citroen C4 Cactus Rip Curl που μας έκανε να νιώθουμε και λίγο πιο περιπετειώδεις απ’ ότι πραγματικά είμαστε. Μπορεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μία σύγχρονης οικογένειας, απ’ ευθυνόμενο όμως κυρίως σε πιο νεανικό και extreme κοινό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 100 PS/3750 rpm
Ροπή: 25.9 kgm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μεικτή κατανάλωση (εργοστασιακή τιμή): 3,4 l/100 km
Εκπομπές CO2: 92 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 82.8 €
Βάρος: 1605 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.157/1.729/1.480 mm
Χώρος αποσκευών: 358 lt
Τιμή: από 17.751€
Κοινοποιήστε: